Végre elérkeztünk a Mercedes-Benz legnagyobb magyarországi oldtimer ünnepéhez, a Csillagtúrához, mely a korábbiakhoz hasonlóan most is páratlan mezőnnyel, csodaszép helyszíneket érintve vonultja fel a Mercedes-Benz ikonikus veterán járműveit, 2015. május 1-3. között.

Az autóipar manapság óriások harcáról szól, amelybe a kisebb gyártóknak nem könnyű beleszólni, hacsak meg nem találnak egy olyan aprócska rést, amin keresztül eljuthatnak a vásárlók felé – persze ilyenkor is csak kisebb eladásokról beszélhetünk. Éppen ezért manapság kevés olyan próbálkozásnak lehetünk szemtanúi, amely a semmiből sikereket tudna elérni. Üdítő kivétel persze mindig van, mint például a Tesla, de vajon az idei Genfi Autószalonon feltűnő Borgward is képes lehet erre?

A veterán autóknak rengeteg rajongója akad a világon, de ugyanez elmondható a raliautókról is. Képzeljék el a kettőt egyben! Ezt kínálja majd március 21-én a Bonham aukciósház Goodwoodban, méghozzá egy eredeti Audi Quattro A1 képében.

A replikázás, mint műfaj, legtöbbünk szájában a csalás ízét hagyja, nem utolsó sorban a felénk általában megforduló, autózás elleni bűntettként felfogható végeredmények miatt. A veterán autókat mindenki szereti. De aki vezette őket, az jól tudja, hogy milyen óriásit fejlődött a technika. Ha pedig nem akarunk óriási kompromisszumot adni, bizony érdemes a műfajhoz fordulni.

Akár mennyire is tiszteljük és hangulatuk miatt szeretjük a veterán autókat, a technika fejlődését és annak pozitív vívmányait nem lehet tagadni. Ezúttal a Porsche siet a klasszikus 911-üket gyakran használni vágyók segítségére: tökéletesen integrált gyári navigációs megoldást kínál.

Egy elhagyatott istállóban mindig találunk kincseket. Történetünk ezúttal nem a túlzásokban mindig jól szereplő Amerikába, hanem Franciaországba vezet, ahol egy úriembernek bizony nagyra tágult a szeme, amikor benyitva nagyapja egykori, üresnek hitt istállójába 59 ponyvával letakart autót talált.

A Borgward valószínűleg még jó pár autórajongó lexikonjából is hiányzik – érthető módon. Az 1919-ben alapított márka több mint ötven éve, 1961-ben ment csődbe. Carl F.W. Borgward álma azonban visszatér: a premiernek a márciusban kezdődő Genfi Autószalon ad otthont.

2015-ben az Oldtimerek Hétvégéje ismét a közkedvelt retro helyszínen, a budapesti Vasúttörténeti Parkban kerül megrendezésre április 10-12-ig, 10 hektáros rendezvényterületen.

A járműgyártók meglehetősen széles és színes palettát képviselnek napjainkban, s történetük is számos érdekes momentumot, izgalmas fordulatot és könnyfakasztó sztorit foglal magában. Ezúttal nem az aktuális listából választottunk: olyan konstruktőrről emlékezünk meg, amely már hosszú évtizedek óta nem alkot, ám rövid munkásságával is markáns nyomot hagyott az autózás történetének vásznán.

A belgiumi Antwerpen városában egy igazán ínyenc veterán Mercedes sportautó kelleti magát, melynek ára teljesen irreálisnak tűnik, azonban elképzelhető, hogy így is jobb befektetésnek számít az autó, mintha ugyanennyi pénzt mondjuk valamilyen bankban tartanánk. A 300 SL modellek ugyanis csillagászati árakon cserélnek gazdát a veteránpiacon, a makulátlan példányok pedig egyre értékesebbek lesznek.

Valószínűleg mindenki álmodozott már arról, hogy egyszer talál valami rendkívül értékes kincset a hátsó kertben, vagy éppen egy kirándulás során. Az autórajongóknál persze ez akár egy rég elfeledett, távoli rokon veterán csodája is lehetne. Franciaországban most valóra vált ez az álom, ugyanis nemrégiben találtak egy fészert, mely 100 rendkívül ritka és értékes oldtimert rejtegetett hosszú évek óta.

Sokan talán nem is tudják, hogy a Škoda márka immár 115 évre tekint vissza, melyből egy évszázad az autógyártás szellemében telt el. A cseh vállalat történelmének egyik ékköve, az egyedi 966 Supersport versenyautó tért vissza poraiból egy alapos restaurálás után, hogy a jövőben múzeumban állva hirdesse tovább a szabad száguldás diadalát.

Jó bornak nem kell cégér, a veteránok világa viszont máshogy működik! Lehet a kiszemelt autónak remek állapota, kínálhatják olcsón, és beírhatta magát a típus akár a köztudottan tartós konstrukciók közé az évek során, ha már nem lehet hozzá beszerezni a szükséges alkatrészeket, dokumentációkat, vagy rég kikoptak a modellt ismerő szakik, az bizony sokakat eltántorít a vételtől.

Aki szereti az autókülönlegességeket és elegendő tőkével rendelkezik, az bizony nagyon jó üzleteket köthet. Nemrégiben hasonló eset történt, ugyanis a szerencsés licitáló két legyet üthetett egy csapásra a híres Bonhams aukciós ház árverésén. A tét nem volt más, mint egy Ferrari F40, ami már önmagában is nagy különlegesség, de az értékét tovább növeli, hogy a vörös sportautót egykoron Nigel Mansell birtokolta.

Egyre népszerűbb, egyre nehezebb és még izgalmasabb – a Tíz Torony Túrát immár ötödik alkalommal szervezte meg egy szimpatikus Porsche-barát társaság, és bár nem volt egyszerű a hosszú szeptember végi nap sem a rendezőknek, sem pedig a versenyzőknek, életre szóló élményeket bezsebelve emlékezünk vissza az idei eseményre (is), és olyan festői helyeket csodálhattunk meg, hogy igazán büszkék lehetünk Hazánk kincseire.