Az autós történelem a sikermodellek és a bukott szériák mellett olyan gépcsodákat is tudhat lapjain, melyek különlegesek, érdekesek voltak, valamiféle unikumként kerültek felszínre, ám ennek ellenére méltatlanul, egyenes ágú utód nélkül a feledés homályába merültek. Jelen cikkünk most épp ilyen, nagyrészt alacsony példányszámban készült típusokkal foglalkozik, melyek koruk – és napjaink – kuriózumaként születtek, ám ha egy beszélgetés során felmerül a nevük, sokan csak bólogatnak, mert még csak nem is hallottak róluk, pedig nem ilyen sorsot érdemeltek. Jó ismerkedést, kellemes szórakozást kívánok!

Nem sok olyan név van, amely nagyobb vágyat keltene az amerikai izomautók rajongóinak szívében, mint a Cuda. A Plymouth Barracuda izmos kiadása, melyhez 7-7,2 literes V8-asokat kínált a márka, mára fajtájának legdrágább tagjává vált: a hét legyártott 1971-es HemiCuda kabrió (425 lóerő) egy darabja piaci áron 400 millió forintnyi összegért cserélhet gazdát.

Már többször volt alkalmunk olyan ritkaságokról beszámolni, melyek valami különös véletlen folytán éppen a mi időnkben kerülnek kalapács alá, de amit most kínálnak eladásra, az talán minden várakozást felülmúl.

Borús és kezdetben szomorú napon kelt útra az Autó Pult szerkesztőségének egy jelentős hányada, hogy budapesti főhadiszállásunktól az alig néhány kilométerre fekvő Tata felé vegyük az irányt. Látogatásunk célja nem volt egyéb, minthogy közelebbről is megismerkedjünk új partnerünk munkásságával, aki az európai szemeknek ritkaság számba menő legendás amerikai típusok restaurálásával és átépítésével foglalkozik.

Azt hiszem, abban mindannyian egyetértünk, hogy egy új autó megvásárlása örömteli és igen ritka pillanat az életünkben. Amikor átvesszük a kulcsokat leperegnek szemünk előtt azok a fáradtságos munkanapok, melyek során megdolgoztunk pillanatnyi boldogságunkért. Mélyet szippantunk az utastér levegőjéből, hogy érezzük a kezdeti benyomásunk szerint minden tekintetben kifogástalan kivitelezést és az anyagok árasztotta minőségi hangulatot.

Ismeretségi körünkben (mi több, szerkesztőségünknél is) többen vannak, akik nem a közlekedési igényeik kielégítésére tartanak autót, hanem egyetlen, vagy második járművük kizárólag örömszerzési, vagy hobbicélokat szolgál. Éppen a velük folytatott beszélgetések kapcsán merült fel a probléma, hogy többen közülük tanácstalanok azzal kapcsolatban, hogy szívük csücske hogyan is fogja átvészelni a lehető legvidámabban a csapadékos, hideg évszakot.

Bizonyára emlékeznek még (hogyan is lehet egy ilyen autót elfelejteni?) a nyár derekán magát eszméletlen összegekért kérető, James Bond (pontosabban Sir Sean Connery) által is vezetett Aston Martin DB5-re.

Nem foglalkozunk túl gyakran igazán régi autókkal, de úgy éreztük, most kivételt kell tennünk: az ország két Pontiac GTO-ja közül az izgalmasabbat fogtuk tesztre. Hogy miért ez az izgalmas? Mivel ő alig pár hónapja készült el, szinte az utolsó csavarig felélesztve a "muscle car" korszakot megteremtő legendát.

A Ferrari rajongók sok helyen megfordulnak. Most már tudjuk, hogy elmehetnek vidámparkba, felvehetik ízléses piros cipőjüket; és ha már ott állnak Abu Dhabiban, az élményparkban a feltűnő lábbelikkel, akkor itt az ideje, hogy egy limitált kiadású fotógéppel örökítsék meg az idilli pillanatot.

Az I. Pécsi Nemzetközi Hadi-, Technikatörténeti, Jármű- és Modellkiállításról (HATEJAMO) talán csak én távoztam rossz szájízzel. Korán keltünk, hogy még a látogatók tömegétől zavartalanul készíthessünk fotókat és beszélgethessünk el a rendezvényen résztvevő szakemberekkel arról a közlekedés jövőjét bemutató programról, melyre a beharangozók miatt már egy hete készültünk.

Egészen véletlenül, a (szinte) láthatatlanul frissült Hyundai i20 fotózásáról hazafelé (a teszt is rövidesen érkezik) igyekezve botlottunk bele a győri ETO Park parkolójában köröző veteránokba.

Az autók sokunk szívében fontosabb helyet töltenek be, mint egy egyszerű közlekedési eszköz, ám mint arról „Autógyártók ébresztő!” című írásomban beszámoltam, az újonnan gyártott járművek között nehéz igazán szerethető, hogy úgy mondjam lélekkel rendelkező darabot találni. Ami a cikkből kimaradt az az, hogy azért a tökéletes autó legendája létezik,

Az autóipar legszebb darabját megjelölni nem egyszerű feladat, rengeteg különleges, finom falat készült az autó közel 120 éves története során. Sokan a Rollsokat magasztalják, sokan a német ipar remekeiről tesznek ki posztert a nappalijukba, de talán legtöbben abban értenek egyet, hogy a legenda a Ferrari 250 GTO. Pont.

Hallottam már sok vitát arról, hogy vajon melyik a legmegbízhatóbb autó a világon, de 4,82 millió km megtétele szinte lehetetlennek tűnik. Olyan időkben, amikor már néhány ezres mutató könnyedén egy jármű életciklusának végét jelentheti, el se merjük hinni, hogy ekkora távolság után nem hullik atomjaira Irv Gordon Volvo 1800-asa

George Barris 1966-os Batmobile-ja mellett minden idők másik legismertebb filmes autója James Bond 1964-es Aston Martin DB5-öse, amely a történelem során most először kerül kalapács alá.