Az esztendők múlásával lassan a Ferrari F40 veterán korba ér, ezzel együtt pedig az egekbe katapultál a típus ára. Nem csoda, hogy az épségben megmaradt példányok közben kalapács alá kerülnek – legutóbb egy makulátlan példány már 340 millió forintnyi valutáért cserélt gazdát.

A valaha értékesített egyik legdrágább Ferrari címére bátran pályázhat az egyetlen példányban létező 1962-es cápaorrú 250 GT SWB Berlinetta, amely következő hónapban Pebble Beach-en kerül kalapács alá. Előfordulhat, hogy a valaha nyert legnagyobb hazai lottóötös sem lenne elég rá.

Körülbelül egy évtizede még csak a komolyabb autók opciós listáján találhattuk meg a beépített navigációs rendszereket, mára azonban már a legkisebb járgányokhoz is, olykor igencsak jutányos áron elérhető az integrált térképszoftver. Talán nem is gondolnánk, de a Ford már 1964-ben bemutatta első navigációs rendszerét – igaz, csak koncepcióként.

Az eddig mindössze 6 példányban elkészült Shelby Daytona volt az első sikeres amerikai versenyautó a nemzetközi porondon. 1965 leggyorsabb négykerekűje az 50. évfordulót ünnepelve visszatér, hogy ötven szerencsést megajándékozzon a klasszikus új autó vezetésének élményével.

Veterános partnerünk, a Kultmobil szervezésében június 13-án kerül megrendezésre az immár 6. Autók és kávé találkozó, amely ezúttal is tökéletes helyet jelent majd az autórajongók számára. Legyen szó veteránokról, youngtimer járművekről, sportkocsikról, vagy akár különféle tuningautókról, minden benzingőzzel fertőzött kilátogató garantáltan találni fog ínyére való finomságokal.

Beharangozó cikkünkben hírt adtunk már róla, hogy idén ismét találkozóra invitálták a stuttgarti gyár legszebb veterán versenyzőit, a jeles esemény pedig azóta lezajlott: immár a IX. Csillagtúra mezőnye indult útnak május 1-jén a Felvonulási térről, hogy kétnapos megmérettetés keretében érje el Pécset és a célszalagot.

Pontosan egy hete olvashatták hasábjainkon, hogy rajthoz állunk az I. Volán Rallye Historic veteránfutamon, amely a régi hazai autóversenyzésnek állít emléket, mégpedig stílusos formában. Jelentjük, betartottuk ígéretünket, az indulást pedig nem bántuk meg.

A Balatonfüred Concours d’Elegance veteránautó-kiállítás rengeteg finomsággal kényezteti látogatóit a hétvégén. A BMW jóvoltából az Autó Pult csapata is ellátogatott a helyszínre – az eseményről képekben számolunk be.

Örömmel jelentjük, pezseg a veteránautós élet Magyarországon, amiről mi sem tesz jobban tanúbizonyságot, minthogy egyre nagyobb számban láthatunk szépséges régi négykerekűeket az utakon. Azonban ami még örömtelibb, az nem más, minthogy rengeteg izgalmas program, kiállítás illetve verseny között válogathatnak a veteránok szerelmesei, amelyek mind látogatóként, mind pedig résztvevőként remek szórakozást nyújtanak.

Minden autórajongónak vannak nagy kedvencei, legyen szó akár a jelenleg elérhető modellekről, vagy éppen a múlt legendás típusairól. A Lamborghini Miura pont egy ilyen járgány, hiszen rengeteg ember álmaiban foglal el igencsak előkelő helyezést a képzeletbeli listákon. Számukra van egy igazán jó hírünk: eladóvá vált egy tökéletes állapotban lévő példány.

Megint szerencsém volt, számos autós programra mehettem volna május első napján, én mégis egy motoros megemlékezésen kötöttem ki, amire nagyon megérte kilátogatni. A Pannonia MGTSZ szervezésében több száz motorost vártak a csepeli Pannónia-emlékünnepségre. Végül több mint háromszázan jöttek. A gépek közel kétharmada pedig magyar gyártmány volt! A gyártelep Központi utcája tizenegykor már tömve volt motorosokkal, amíg a szem ellátott.

Végre elérkeztünk a Mercedes-Benz legnagyobb magyarországi oldtimer ünnepéhez, a Csillagtúrához, mely a korábbiakhoz hasonlóan most is páratlan mezőnnyel, csodaszép helyszíneket érintve vonultja fel a Mercedes-Benz ikonikus veterán járműveit, 2015. május 1-3. között.

Az autóipar manapság óriások harcáról szól, amelybe a kisebb gyártóknak nem könnyű beleszólni, hacsak meg nem találnak egy olyan aprócska rést, amin keresztül eljuthatnak a vásárlók felé – persze ilyenkor is csak kisebb eladásokról beszélhetünk. Éppen ezért manapság kevés olyan próbálkozásnak lehetünk szemtanúi, amely a semmiből sikereket tudna elérni. Üdítő kivétel persze mindig van, mint például a Tesla, de vajon az idei Genfi Autószalonon feltűnő Borgward is képes lehet erre?

A veterán autóknak rengeteg rajongója akad a világon, de ugyanez elmondható a raliautókról is. Képzeljék el a kettőt egyben! Ezt kínálja majd március 21-én a Bonham aukciósház Goodwoodban, méghozzá egy eredeti Audi Quattro A1 képében.

A replikázás, mint műfaj, legtöbbünk szájában a csalás ízét hagyja, nem utolsó sorban a felénk általában megforduló, autózás elleni bűntettként felfogható végeredmények miatt. A veterán autókat mindenki szereti. De aki vezette őket, az jól tudja, hogy milyen óriásit fejlődött a technika. Ha pedig nem akarunk óriási kompromisszumot adni, bizony érdemes a műfajhoz fordulni.