2018. Június 20., Szerda

Frissitve:04:45:28

Francia válasz – megérkezett a Peugeot 308 TCR

Nyomtatás

A túraautó világbajnokság egy kisebbfajta válságot követően 2018-ban immáron a TCR szabályainak megfelelő versenyautókkal WTCR néven fut tovább, természetesen Michelisz Norbival és izgalmasabbnál izgalmasabb gépekkel.

Az egyik ilyen minden kétséget kizáróan a visszatérő Peugeot, amely a 301 sikerei után ezúttal a 308-as versenyváltozatával vág neki a versenynaptárnak.cPersze az oroszlánosok nincsenek híján a tapasztalatoknak, egyrészt a sikert sikerre halmozó 301-esnek köszönhetően, másrészt a 2016-ban élesített 308 Racing Cup sorozat miatt sem.

Adott volt tehát a lehetőség, hogy a franciák immáron a TCR autókkal elstartoló WTCR-ben is induljanak - ezért megszületett a 308 TCR. Ez a gép a Peugeot 308 GTi alapjain nyugszik, ám természetesen temérdek átalakítással és más megoldással rendelkezik a versenypályára felkészülvén.

A Peugeot Sport közleménye szerint az új versenyautó az elődöktől eltérően szélesebb nyomtávval és teljesen új futóművel igyekszik majd minél sebesebb köröket maga mögött tudni. A motorháztető alatt - nem újdonság - a franciák 1,6 literes turbómotorja lapul, amely 6000-es percenkénti fordulaton 350 lóerő leadására képes, míg a 420 Nm-es nyomatékmaximum már kerek 3000 1/percnél rendelkezésre áll. A benzines erőforrás természetesen az első kerekeken keresztül viheti nyomatékát az aszfaltra, miközben a lassításról elöl hat-, hátul kétdugattyús alumínium féknyergek gondoskodnak.

A külsőt illetően a 308 Racing Cup kiadáshoz képest elenyésző módosítás tapasztalható, ami nem csoda, hiszen e tekintetben az ott alkalmazott megoldások is megfelelőnek bizonyultak, a szakemberek mindinkább csiszolgatták a koncepciót a jobb aerodinamikai tulajdonságok és a nagyobb hatásfokú hűtés kedvéért. Az autó alatt új diffúzor lapul, amely az első légterelővel és a méretes hátsó szárnnyal kiegészülve tetemes leszorítóerőt termel majd.

A Peugeot Sport így az új modellel a TCR szabályoknak megfelelő versenyautót alkotott, amely számos túraautó szériában, a német VLN és a 24 órás viadalokon is indulhat. A megrendeléseket a csapatok már leadhatták - a franciák 109.000 eurót (kb. 34 millió Ft) kértek egy-egy példányért cserébe.

Noha a Peugeot ígéretes indulóként vág neki az idei esztendőnek, a különféle szériákban igazán komoly ellenfelekkel kell szembenéznie, mint amilyen a VW Golf GTI, a Hyundai i30 N, a Honda Civic Type R, az Audi RS3 LMS vagy a vadonatúj Renault Megane RS. Mindeközben arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy a Polestar sem nyugszik és a hírek szerint év végére ők is elkészülnek a TCR kompatibilis versenyautójukkal.




Share/Save/Bookmark