2017. Április 27., Csütörtök

Frissitve:11:03:25

Bébi Q - Genfben megérkezett az Audi Q2

Nyomtatás

Sok-sok ízelítőt követően végre lehullt a lepel az új Audi Q2-ről, amely a négykarikások legkisebb crossoverként lép ringbe hamarosan. Az újdonság a ma reggel startoló, 86. Genfi Autószalonon mutatkozott be, innovatív műszaki tartalommal és az ingolstadti flottába illeszkedő arculattal.

A "Q" család legkisebb tagja némiképp különbözik nagyobb testvéreitől, ami nem csak a méretére, hanem a külső formatervre is értendő. A C-oszlop ezúttal speciális kontrasztfényezést kapott, ami a formatervezők szándéka szerint a sportosság fokozását szolgálja, és olyan hatást kelt, mintha a tető lebegne. Az autó elejét a legfrissebb „Single Frame” hűtőrács uralja, de a nyolcszögletű elem mellett két másik prominens nyílás is megjelenik a lökhárítóban. Az oldalnézet már kevésbé izgalmas, jellegzetessége a sportosabb miliőt idézve a magasabbra húzott övvonal, illetve a mokányabb, strapabíróbb kiállást eredményező műanyag elemek sokasága. A finoman lejtő tetővonal ugyancsak a dinamizmust sugallja.

A Q2 hátsó traktusa szintén a sportosság jegyében készült, ennek megfelelően a légterelő elem semmiképp sem maradhatott el, illetve a LED-es hátsó lámpatestek is vonzzák a szempárokat, kifejezetten fiatalos, üde stílust kölcsönözve az újdonságnak. A crossoveres kiegészítők szintén a csomag részét képezik, ezúttal első és hátsó, az autó alját védő elem formájában, azonban mindez ne tévesszen meg senkit, vérbeli városi autóról van szó, amely nem alkalmas komoly terepjárásra. A formavilág pedig, sportosság ide vagy oda, 'audisan' semleges, hűvös.

Az Audi újdonsága ötajtós, ötszemélyes modellként lesz kapható, hossza 4.19 méter, szélessége 1.79 méter, magassága pedig 1.51 méter, míg a tengelytávolság 2.6 méter hosszan nyúlik. Csomagterére büszke lehet a Q2, hiszen kompakt méretei ellenére mintegy 405 liternyi hely áll rendelkezésre a poggyászok számára, és ez igény szerint, a hátsó üléstámlák lebillentésével akár 1050 literig bővíthető.

Odabenn természetesen a legfrissebb technikai arzenál sorakozik fel a műszerfalon, így a legújabb MMI ül a pult tetején, miközben a műszeregység szerepét opcionálisan az Audi Virtual Cockpit tölti be. A vezérlés érintőpados, rendelkezésre áll a navigáció és számos egyéb funkció, igény szerint pedig head-up display is kérhető. A manapság elmaradhatatlan vezetői segédek persze ezúttal is elérhetőek, így a távolságtartó tempomat, a ráfutásgátló, a navigációval egybe kötött dugóasszisztens, sávtartó, táblafigyelő választható, hogy csak a legfontosabbakat említsük.

A motorháztető alá kezdetben hatféle motor közül választhatunk partnert: az alapot a háromhengeres, turbós 1.0 TFSI jelenti 115 lóerővel, amelyet a már ismert 1.4 TFSI és 2.0 TFSI követ, 150 illetve 190 lóerővel. Dízelfronton sincs egetverő újdonság, hiszen az 1.6 TDI (120 lóerő), illetve a 2.0 TDI érhető el - utóbbi 150 és 190 lóerővel. A motorokhoz alapesetben hatos kézi váltó társul, de persze kérhető felárért a DSG duplakuplungos automata. Az elsőkerékhajtás minden modellváltozat esetében alap, azonban a quattro összkerékhajtás is elérhető, méghozzá a kétliteres motorokhoz. A 4x4-es verziók hátul igényesebb, multilink futóművet kapnak, s az adaptív lengéscsillapítás sem hiányzik az extralistáról.

A Q2 forgalmazása még idén, nagyjából az év közepén indul meg, az első európai példányok pedig ősszel érkeznek meg tulajdonosaikhoz.




Share/Save/Bookmark