A Kia elképesztő utat járt be az elmúlt 10-15 évben: manapság már nem lepődünk meg azon, hogy egy kiváló négykerekűt tesznek le elénk az asztalra a vadonatúj Ceed képében, de ha megnézzük, hogy az első Európában, Európa számára fejlesztett kompaktjuk óta mekkora volt a fejlődés generációról generációra, akkor bizony nagyokat pisloghatunk – és még csak a harmadik változatnál járunk. A magyar importőr is erre helyezte a hangsúlyt a hazai menetpróbán, ahol végre kipróbálhattuk, hogy mit is tud a vadonatúj Ceed.

A Seat márka ez elmúlt évek során sokszor megkapta már azt a kritikát, hogy érzelmes pozicionálása ellenére nem mer eléggé különböző lenni a Volkswagen konszern kínálatának többi tagjától. Ezt persze még mindig mondhatnánk, hiszen egy beszálló új Ibiza, egy Ateca vagy éppen egy Leon végülis csak egy hasonlóan visszafogott más jellegű alternatívája ugyanannak a receptnek – de időközben valami megváltozott. Miközben a java (vagyis a Cupra márka különválása és modellpremierje) még hátravan, a Seat már most is meg tudott tölteni egy parkolót olyan modellekkel, amelyek kulcsával együtt némi izgalom is jár.

A Ford Fiestát már közeli ismerősként köszönthetjük szerkesztőségünkben, hiszen járt már nálunk 100 lóerővel manuális illetve automata váltóval is, és a 140 lóerős Vignale is megfordult már garázsunkban. Ezúttal azonban a hazánkban eddig még nem elérhető Active és ST változatok is bemutatkoztak nekünk – Magyarország útjain vezettük a legvagányabb és a legsportosabb Fiestát.

A legjobbat, vagy semmit“ – a Mercedes-Benz mérnökei nem csak a személyautókat, de a teljes haszongépjármű kínálatot is a márka sokatmondó vezérelvét szem előtt tartva fejlesztik. Az Autó Pultnál nem szokásunk a haszonjárművekkel mélyrehatóan foglalkozni, a Mercedes-Benz meghívásának mégis eleget tettünk a hazai Sprinter bemutató kapcsán, hiszen a közepes méretű áru-/személyszállító szegmens egyik legfontosabb ikonja lépett vadonatúj generációjába. A Sprinter már 1995 óta ‘koptatja’ az utakat, tartósságát pedig mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a rendszerint igencsak kemény használat ellenére még az első generációból is számos példányt láthatunk.

Tavaly októberben a Suzuki magyar importőre már elhúzta az orrunk előtt a mézesmadzagot, hiszen nagy meglepetésre elhozták nekünk Magyarországra az akkor alig néhány hete bemutatott vadonatúj Swift Sportot. Akkor azonban még csak tapogatni lehetett az autót, most azonban végre a gázpedált is tövig taposhattuk a mérges kisautóban.

A 90-es modellcsalád sikeres megújulása/debütálása okán egyre többen várták, hogy a kisebb 60-as széria is megkapja a Volvo legújabb tudását. Az S60-as hagyományosan hosszú (kilenc éves) modellciklusát azért betartották a svédek, de húztak egy kissé meglepőt: elsőként a kombi változatot, azaz a V60-at mutatták be. Aztán húztak egy inkább meglepőt: az S60-as már nem lesz kapható dízelként. Így aztán Spanyolországban többek között az egyetlen új, dízelmotoros Volvo kombit vihettük el próbakörre.

A Ford Mustang nem csak Amerikában, hanem Európában is igazi legendának számít már nagyon régóta. 2015-ben, az új generáció bemutatkozásával pedig végre az öreg kontinensen is elérhetővé tették a gyáriak az autót, ami rögtön igazi siker lett – nem csak bivalyerős V8-asa, de agresszív megjelenése és kedvező ára is sokakat vonzott, és akkor a rajongókról még nem is beszéltünk. Most eljött a félidei frissítés ideje, és a Ford célja természetesen az volt, hogy még kívánatosabbá tegyék az immár világszerte elérhető izomautót – mi pedig egy egész napos menetpróbán jártunk utána, hogy mindez sikerült-e nekik.

Három éve a BMW olyat tett az asztalra, amitől mindenkinek tátva maradt a szája: egy könnyű, szénszálas sportautó, futurisztikus formákkal és még futurisztikusabb konnektoros hibrid hajtáslánccal. Egy árazását tekintve szuperautó különlegesség, amelyben csupán egy ezerötös turbós benzines dolgozik a villanyos hajtáslánc mellett. Megszületett az i8. A kupé után pedig itt van az általános ráncfelvarással érkező nyitott Roadster kiadás, amely még jobban elcsavarja a fejeket.

A hangos durranás még sokáig visszhangzott a kopár hegyek között. Persze voltak vészjósló előjelek, de egy ilyen békés, rejtett kis hegyi faluban ezt kevesek veszik komolyan. Az agresszív csoport pedig a héten már harmadszor vágtázott fel a keskeny utakon, hogy aztán pihenőiken harcedzett pilótákból mosolyogva csivitelő, izzó szemű tinicsapattá avanzsáljanak. Josef sokat látott már, de ilyen balesetre még ő sem számított. Ezt persze feleslegesen magyarázza majd a feleségének, aki kérdőre vonja majd a kávéfoltos ing kapcsán: a különösen sportos BMW szedánok egyikének olyat durrant a kipufogója, hogy bizony ijedtében magára öntötte eszpresszóját. Igaz, arra legalább most szüksége sem volt: a látvány, a V8-as dübörgés és luxus ábrándja naphosszig tartó izgalmakkal ruházta fel.

1997-ben kezdődött a Mercedes-Benz A-osztály története, ami nem pont úgy indult, ahogyan azt a csillagosok szerették volna. Hamar helyreállt azonban a rend, és az első kivitel filozófiáját követő második változat után egy teljesen új, immár a normál ötajtós kompaktok stílusát felvevő harmadik generáció következett. A vadonatúj, negyedik A-osztály pedig idén januárban mutatkozott be, és bár felépítése ezúttal nem változott, így is nyugodt szívvel nevezhetjük a legforradalmibb Mercedes-Benz kompaktnak, ami valaha készült a csillagosoknál – mi pedig nemrég kipróbáltuk az autót.

A MINI január közepén, tehát 4 hónapja jelentette be legkisebb szériájának frissítését, amely az eddigiekhez hasonlóan 3 tagot számlál: a ‘legeredetibb’ mind közül a klasszikus 3 ajtós modell, a sorozatot pedig a háromajtós alapjaira épített Cabrio és a nyújtott tengelytávú ötajtós kivitel teszi teljessé – bár utóbbi arányait tekintve nem annyira eredeti, mint két testvére, azonban praktikus kialakításával lehetővé teszi a városi és a kisebb távú családi használatot is, így számos rajongót szerzett magának világszerte.