Elegáns, divatos, nőies, bájos, ugyanakkor sportosan feszes, hangos és végtelenül szabad. Hét jelző éppen csak elég, ha a MINI Cooper S Cabrio esszenciáját meg akarjuk ragadni. A világ egyik legjobb nyitottságélményét közvetítő kabrió megújult, és a sportos karakterhez elméletben még jobban passzoló hétfokozatú duplakuplungos automata váltót kapott. Lássuk, hogy mit mutat a gyakorlat!

A Renault Twingo RS változatai mindig is nagy kedvenceink voltak: pehelysúly, ehhez mérten kellően nagy, teljesítmény, mókás viselkedés, mutatós megoldások. Okkal reménykedtünk hát, hogy az immár hátul hajtó új generációból is elkészül a sportos verzió, amely még izgalmasabb lehet, mint az elődök. Ha nem is vérbeli RS modellként, de GT változatban el is készült a kis méregzsák, mi pedig nemrég utánajárhattunk, hogy vajon méltó-e az elődökhöz az új Twingo GT.

Vásárlási tanácsadónk, azaz részletes, sokmodelles tesztünk első részében még könnyű dolgunk volt: amennyiben az Opel Insigniát szimpatikusnak találjuk, csak preferenciáink alapján el kellett döntenünk, hogy a négy verzió közül melyikre voksolunk. Most azonban a felszereltségekről lesz szó, melyekhez nem árt a részletes útmutató. Meg is mutatjuk, hogy mit érdemes beikszelni, és hogy mi követel feleslegesen nagy anyagi áldozatot.

A cél ismert, az út azonban többfelé ágazik, amelyek közül ki-ki kiválaszthatja a hozzá leginkább passzoló fejlesztési irányt. Az aktuális Lexus RX-be beszállva egyértelművé válik, hogy a japánok nem a legkönnyebb, ám az egyik legjobban élvezhető ösvényt jelölték ki, hiszen esetében minden adott, aminek egy prémium SUV-ban meg kell lennie: a finom anyagok, a komfort, a széleskörű szolgáltatások és természetesen az elmaradhatatlan erő, amit ezúttal ma már kivételes felépítésűnek mondható motorból nyerhetünk ki. Az RX kényeztet, s teszi ezt úgy, hogy közben az út végére érve a pénztárcát sem terheli túl.

A Škoda Kodiaq a 150 lóerős dízel-összkerekes-automata hajtáslánccal nem először jár nálunk, de így is három apropó is jelentkezik a tesztre. Az egyik a kalandvágyat ébreszteni igyekvő, terepesebb látszatú Scout felszereltség, a másik pedig a tesztautó tetején pihenő saját márkás kerékpárok. Ráadásul a márkán belüli összehasonlítás után a modell megérdemli az önálló tesztet, végtére is a cseh márka legsokoldalúbb, egyik legjobb autójáról van szó.

Azt hiszem nyugodtan mondhatjuk, hogy az Opel Insigniával hagyományosan közeli kapcsolatot ápol szerkesztőségünk, hiszen már a középkategóriás előző – és ezen a néven egyben első – generációjából is szinte minden verziót kipróbálhattunk, és ez a szép hagyomány a legfrissebb kivitel esetében is folytatódik. Ezen felbuzdulva úgy gondoltuk, hogy a vásárlási tanácsadónkból is jöhet az újabb felvonás, ezúttal természetesen a legújabb Insigniát, és annak szinte minden verzióját górcső alá véve. Ugyanis hiába tépázták meg az új emissziós előírások a motorpalettát: a bőség zavarában eligazodni nem is olyan könnyű.

A kompaktok mindig is nagyon fontos szerepet töltöttek be az autópiacon, és nincs ez másként most sem, még ha a crossoverek iránti őrület egy kicsit át is formálta a körülményeket. A manistream, azaz nem prémium gyártók szemszögéből pedig még nagyobb jelentőséggel bír a C-szegmens, ahol hatalmas csata dúl minden téren. Ebben a küzdelemben szeretne most a Ford egy kis előnyre tenni, méghozzá a nemrég bemutatkozott vadonatúj Focus személyében, amely már el is látogatott szerkesztőségünk garázsába, hogy bizonyítsa képességeit.

A bohókásan alternatív első és a jellemzően családanyu-kedvenc második generáció után már nincs apelláta: a BMW X3 teljesen felnőtt a harmadik generációjára, amelyet mi sem bizonyít jobban, mint hogy sokan a kifutó X5-tel keverték tesztautónkat. Ezúttal benzinmotorral érkezett tesztünkre a közepes bajor SUV, amely az aktuális divathullám mentén igazi arany középutas mindenesnek számít.

Hazánkban gyártott autó még sosem volt ennyire gyors. De nem csak ezért érdemes szívünkbe zárni a TT RS-t. A modell ugyanis kezelési koncepciójában is kilóg a többi Audi közül, ráadásul korunk egyik utolsó soros öthengeres motorja dolgozik benne. Egy kivételes autó, amely kihozza a legjobbat az átlagos vezetőkből.

Jó látni, ahogy a Volvo szárnyal, mióta a svédek bemutatták az XC90 második generációját; némi költői túlzással az új XC90 óta az összes modell arannyá változott, gondoljunk csak az S90/V90/V90 CC sorozatra, az XC60-ra, az XC40-re, ami az Év Autója lett, vagy akár aktuális tesztünk főszereplőjére, a V60-ra. Sokan féltették a márkát, amikor ismertté vált, hogy a Volvo teljesen kínai kézbe került, azonban a tőkeerős tulajdonos előtt le a kalappal, hiszen a befektető felismerte, hogy ha a pénzt nem kímélve szabad kezet ad a márka remek tervezőinek, a befektetett idő, energia és tőke megtérül. Így is lett: az új generációs svédeket viszik, mint a cukrot.

Az elektromos autózásnak – legalábbis hazánk nagy részén – egyelőre még vannak kisebb nagyobb akadályai, de a fővárosunkban és környékén azért már bőven vannak lehetőségeik a villanyautó tulajdonosoknak, ráadásul a zöld rendszámmal még az egyébként méregdrága parkolási költséget is meg lehet spórolni. Leginkább ezen okoknál fogva itthon még mindig a városi közlekedés szempontjából van leginkább létjogosultsága, ebből a nézőpontból pedig a smart forfour elektromos verziójánál jobbat talán nem is találhatnánk a piacon – tesztünkből pedig az is kiderül, hogy miért.