Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Audi R8 második generációjáról nemrégiben olvashattak részletesen hasábjainkon – amennyiben elkerülte korábbi cikkünk figyelmüket, érdemes ide kattintva visszalapozni. A V8-as alapváltozat ugye búcsúzott a kínálatból, de az R8 V10, és még inkább a brutális V10 Plus bőven kárpótol a belépő egység hiányáért.

Korábbi írásunkban már az elektromos változatról, az e-tron modellről is minden fontos információt leírtunk, azonban a kizárólag villanymotorral hajtott R8-ról nem közölt még fotókat a gyártó. A mai napon szerencsére megkaptuk a várva-várt képeket, amelyeket ezúttal meg is mutatunk Olvasóinknak.

A fotókon nagyon látszik, hogy egytől-egyig számítógépes rajzok, de hivatalosak, vagyis a végső kinézet tényleg ilyen lesz, s reméljük, hogy holnap a Genfben lévő kollégák élőben is megcsodálhatják illetve lefotózhatják az újdonságot. Csak emlékeztetésképp: az elektromos R8 két villanymotorja összesen 462 lóerőt és 920 Nm-t állít csatasorba, ami 3,9 másodperces 0-100 km/h-s sprintidőhöz segíti a nehézbombázót. Viszont a legmeglepőbb adat nem ez, hanem a 450 km-es kommunikált hatótáv, ami elektromos autóhoz képest nagyon sok.

Persze ehhez óriási akkura volt szükség: a padlólemezbe, T-alakban beépített akku kapacitása 92 kWh, ami bár nem tesz túl jót a tömegnek, garantáltan alacsony súlypontról gondoskodik. A kiváló hatótávban fontos szerepe van a szuperautók között kivételesen alacsony, 0.28-as cw-értéknek is. Az Audi nem titkoltan kommunikálja, hogy az R8 e-tron hiába kerül szériagyártásba, a gyártó egy guruló high-tech kutatólaborként kezeli, s nagyon várja a vásárlók tapasztalatait, visszajelzéseit, hiszen nem kérdés, hogy az elektromos technológiát a cég a hagyományos modellsorozatokban is használni kívánja. Az elektromos R8 e-tron még az idén rendelhető lesz, egyelőre ismeretlen áron.

Kommentek