2014. Október 31., Péntek

Frissitve:04:34:38

Hiába tűnik puhányabbnak, még gyorsabb lett az új Porsche 911

Nyomtatás

Bevallom, a Frankfurti Autószalonon a statikus üléspróbát követően egy hangyányit csalódtunk az új Porsche 911 Carrerában. Szó se róla, az autónak ezúttal is minden porcikája a mérnöki tudományt és az igényességet sugallja, ám az elődmodellekhez képest egy kicsit túlzottan „gentleman’s car”-nak (úriember-autónak) érződik – talán inkább Aston Martinos, mint klasszikus Porschés utánérzése támad tőle az embernek.

Mindez persze véletlenül sem jelenti azt, hogy a legenda ne lenne egy tökéletes sportautó, sőt, azt sem, hogy elpuhult volna. Egyedül érzésre, álló helyzetben sugall ilyesféle érzelmeket, főleg a maga luxushangulatú belsejével és sok-sok modern extrájával.

Mindezek ellenére a mérnökök nagyon keményen dolgoztak: nem elég, hogy mindegyik változat közel 15 százalékkal alacsonyabb fogyasztás mellett erősebb elődjénél, a típusok tömege átlagosan közel 50 kilóval csökkent, miközben a súlypont lejjebb került és a teljes kialakítás a fokozottabb stabilitást szolgálja.

Most pedig végre valós, hiteles tények is megerősítik a találgatásokat, hiszen az első hivatalos, szériamodellekkel abszolvált Nürburgring Nordschleife-i köridők igen komoly képességekről tesznek tanúbizonyságot. Mindez számokban a 400 lóerős 911 Carrera S kivitel esetében utcai gumikon 7 perc 40 másodperces időt jelent, amely közel megegyezik az előző, 997-es széria GT3-as sportmodell teljesítményével. A vadonatúj 911-es Porschéről részletesen ide kattintva olvashatnak.

 




Share/Save/Bookmark