A legolcsóbb elektromos? – megérkeztek az új elektromos Smartok

Nyomtatás

Megérkezett a legjobb hajtáslánc az új Smart modellek kínálatába. A háromhengeres benzineseket ugyanis immár elektromotorra is cserélhetjük, amelyhez ugyanúgy jár a magyar kormány 1,5 milliós támogatása és egyéb adókedvezmények, az olcsóbb üzemeltetésről vagy az ingyenes parkolásról nem is beszélve.

A fortwo, a fortwo cabrio és a forfour modellekhez egyaránt elérhető Electric Drive típus a jövő héten kezdődő Párizsi Autószalonon ünnepli majd világpremierjét, ahol minden bizonnyal nagy érdeklődés övezi majd. Az Európába 2017 elején érkező modellek 82 lóerőt és 160 Nm nyomatékot teljesítenek, végsebességük 130 km/h, hatótávjuk pedig 160 kilométeres lesz.

Ezekkel az adatokkal természetesen városi felhasználásra lesznek tökéletesek az apróságok, amellyel önmagukat igazolják, hiszen a modellek koncepciója eredetileg is ennek érdekében született. Persze a mobilitásnak nem lehet gátat kapni, így a töltési idők kiemelten fontosak lehetnek. A típus új fejlesztésű fedélzeti töltője a hálózat függvényében akár 2,5 óra alatt elintézi a teljes feltöltést, de például hagyományos konnektorról is 40 százalékkal sebesebben tölthető, mint a korábbi elektromos Smart modellek. Mivel körülbelül a hatótávja is ennyit fejlődött az újdonságnak, ezért elmondható, hogy konnektorról körülbelül 5-5,5 óra alatt tölthető meg teljesen az egyelőre ismeretlen méretű akkucsomag. 2017-től elérhető lesz a típushoz az akár 22 kW-os gyorstöltés is, amely 45 perc alatt tölti csurig a lemerült akkukat.

A Franciaországban (kétajtós) és Szlovéniában (négyajtós) készülő modellek ugyanúgy felszerelhetőek és személyre szabhatóak, mint belső égésű motorral szerelt társaik, vagyis igazán üdítő színfoltot jelenthetnek a közlekedésben. Ráadásul speciálisan az elektromos modellek igényeire szabott okostelefonos alkalmazás is elérhető hozzájuk, így már a távolból is követhetjük a töltési folyamat alakulását.

A pontos árak bejelentése még várat magára, de a Smart a piac legolcsóbb elektromos alternatívájának bemutatására törekszik. Ezt erősíti meg a különleges, Brabus által optikailag felturbózott, csúcsra szerelt változat árazása is. Az ugyanis hazai árakon számolva kb. 9 millió forintért lesz elérhető, amelyhez még jön a frissen megszavazott 1,5 milliós állami támogatás, amely 7,5 milliós árat eredményez. Ez pedig egyben azt is jelenti, hogy az alapverzió megállhat 5-5,5 millió forint környékén, miközben a négyajtós, négyszemélyes variáns 6 millió magasságában lesz. Ez persze még mindig sok egy kisautóért, de a zöld rendszám egyéb előnyeivel (adókedvezmények 5 évre: kb. 170 e, valamint ingyenes parkolás) és a hatékonyabb közlekedés lehetőségével egy budapesti lakos számára már megérheti a befektetést.

További részletekkel a Párizsi Autószalont követően jelentkezünk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark