Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Volkswagen némi meglepetésre nem készült nagy bemutatóval a Genfi Autószalonra – habár március végén azért leleplezik a vadonatúj Touareget –, de egy igazán izgalmas tanulmányt azért elvittek Genfbe a németek, méghozzá az I.D. sorozatuk legújabb tagját, a Vizziont. A különleges koncepció igazi jövőautó, így az elektromos hajtás és az autonóm technológia sem maradhatott ki belőle – egyéb nyalánkságok mellett.

Guruló otthon - galériaAz I.D. sorozat ezzel tehát már négytagúra nőtt, és a kompakt I.D., a kisbusz I.D. Buzz és a crossover I.D. Crozz után a Vizzion egy igazi luxusautót varázsol elénk, amelynek sorozatgyártású változata a gyáriak ígérete szerint 2022-re meg is valósul – ez azt jelenti, hogy minden I.D. tanulmány szériába kerül, és az első a hírek szerint már jövőre bemutatkozhat. A Vizzion egyébként stílusát tekintve ugyanazt hozza, mint a többi testvér, még ha hatalmas méretei okán jóval méltóságteljesebb is.

A Vizzion hatalmas: 5163 mm hosszú, 1947 mm széles és 1506 mm magas, miközben tengelytávolsága 3,1 méter. A méret persze nem minden, hiszen a végletekig letisztult formák, az elöl hátul teljesen LED-es, akár vetítésre is képes mátrix technológiával felvértezett különleges fényszórók és az egyedi forma sokat hozzátesz a megjelenéshez. És akkor a szokásos koncepciós elemekről, mint a hatalmas, 23 colos keréktárcsák, a kilincs nélküli, egymással szemben nyíló ajtók vagy éppen a teljes tetőfelületet elfoglaló panorámatető, még nem is beszéltünk.

Ebben a formában 12 év múlva valósulhat megAz utastérbe bepillantva folytatódhat az ámulat: mindent a legfinomabb anyagok borítanak, és a letisztult formákat sehol nem törik meg felesleges élek, képernyők vagy kezelőszervek – gyakorlatilag mintha egy nappaliban ülnénk. Még kormány és pedálok sincsenek, hiszen a Vizzion akár ötös szintű önvezetésre is képes, ami azt jelenti, hogy utasok nélkül, önállóan is tud közlekedni. A kapcsolatot holografikus megjelenítők tartják az autó és a bent ülők között, akik kizárólag hang- és gesztusvezérléssel adhatnak ki parancsokat – egyedül a középső konzolon található két tekerőkapcsoló áll rendelkezésre, mint fizikai kezelőszerv.

Mindez persze még mindig nem minden, hiszen az I.D. Vizzion mesterséges intelligenciával is fel van vértezve, aminek köszönhetően folyamatosan tanul, ezzel segítve az utasok dolgát – például képes felismerni és megtanulni a tulajdonos szokásos útvonalait, célpontjait vagy éppen beállításait. Út közben az autó folyamatosan tájékoztatja az utasokat – már amennyiben ezt kérik – az érkezési időről vagy éppen a külső körülményekről.

Képes teljesen egyedül közlekedni - galériaEgy ilyen, teljesen önvezető autó esetében az erőforrás kevéssé fontos, de azért a gyáriak gondoskodtak róla, hogy dinamikus közlekedésre is alkalmas legyen a Vizzion. Mindez annyit tesz, hogy előre és hátra is elhelyeztek egy elektromotort, melyek így 306 tagú ménessel és összkerékhajtással biztosítanak minket arról, hogy mindenhová időben odaérjünk. A 111 kWh-s akkumulátor a gyáriak szerint akár 665 kilométeres hatótávra is elegendő, és természetesen gyorstöltés is lehetséges.

A Volkswagen állítása szerint a teljes, ötös szintű önvezetés már 2025-re megvalósítható lesz, míg a Vizzionban jelen lévő holografikus, kiterjesztett valóságot alkalmazó kezelőrendszer 2030-ra állhat a gyártók rendelkezésére – így ebben a formában legelőbb 12 év múlva valósulhatna meg az autó. Ahogyan azonban már korábban is említettem, a Volkswagen már 2022-ben piacra szeretné dobni a sorozatgyártású változatot, amely bár biztosan magas szintű önvezető rendszerekkel és elektromos hajtáslánccal lesz felszerelve, azért messze áll majd még a tanulmánytól – habár reméljük a külcsínt tekintve nagyon is sok köze lesz hozzá.

Kommentek