2018. Július 17., Kedd

Frissitve:09:49:23

Hivatalos: a franciáké lett az Opel, a PSA megvette a GM-től

Nyomtatás

A történet bizonyára sokakat meglep, esetleg ledöbbent, ráadásul rendkívül friss és gyors lefolyású a sztori: az első hírek február közepén, tehát alig 3 hete röppentek fel azzal kapcsolatban, hogy az Opelt birtokló amerikai General Motors a francia PSA konszernnel komoly tárgyalásokat folytat az Opel (valamint a briteknél Vauxhall) márkák adásvételét illetően.

Állítólag olyan hirtelen történt minden, hogy a pletykák szerint az első tárgyalások az Opel vezetőségének tudta nélkül zajlottak az amerikaiak és a franciák között. Végül minket is teljesen ledöbbentett a ma reggeli hír, aminek értelmében a jelenleg a Citroen, Peugeot és DS márkákból álló PSA valóban megvásárolta az Opelt és a Vauxhallt a GM-től, mégpedig az információk szerint 2,3 milliárd dollárért, avagy mintegy 672 milliárd forintért. Az adásvételbe a két márkával egyetemben beletartozik 6 összeszerelő üzem, 5 alkatrész-összeszerelő illetve motorgyár, amibe a hazai, szentgotthárdi Opel központ is beletartozik, egy fejlesztési központ (Rüsselsheimben), valamint mintegy 40 ezer alkalmazott. A GM egyedül az olaszországi (Torino) fejlesztő központot tartja meg, ahol sokat dolgoznak a nemzetközi projekteken.

A sajtótájékoztatón az illetékesek megerősítették, hogy az Opel jelenlegi palettáját nem érinti a változás, hiszen a szerződés értelmében a GM égisze alatt kifejlesztett modellek változatlan formában folytatják pályafutásukat (ne feledjük, hogy egy abszolút friss modellpalettáról beszélünk, hiszen az Opel legfontosabb típusai épp az elmúlt években/hónapokban újultak meg), azonban a jövőbeli modellpaletta immár a PSA együttműködésével alakul ki, és az Opel típusok a jövőben a PSA padlólemezeire fognak épülni, bár a fejlesztés minden bizonnyal (remélhetőleg) közösen, az Opel szakembereivel együtt történik majd. A közös munka különben nem újdonság, hiszen a frissen bejelentett, és Genfben holnap debütáló Opel Crossland X és Grandland X crossoverek már közös alapokon nyugszanak. Ám azt nem tudjuk, hogy mi lesz azokkal a típusokkal, amikben más konszernnek a keze is benne van (például a Vivaro sorozat, ami Renault alapokon nyugszik).

Mivel az Opel komoly jelenléttel bír Magyarországon, ezért számunkra kiemelten fontos a márka sorsa, továbbá a franciák döntése a hazai viszonyokat illetően, de nagyon bízunk benne, hogy mind a szentgotthárdi gyár, mind pedig az Opel budaörsi közép-kelet európai központja változatlanul, vagy legalábbis korlátozások nélkül folytathatja működését, hiszen az Opel rengeteg embernek ad munkát jelenleg nálunk. Ezen túlmenően viszont a villámosoknak akár a javukra is válhat a tulajdonoscsere, hiszen a GM azért (főleg korábban) sok tekintetben korlátozta a németeket, és elképzelhető, hogy a motivált PSA több teret enged az Opelnek, hiszen a siker közös érdek. A ‘méreteket illetően’ tudni érdemes, hogy tavaly a PSA több, mint háromszor annyi járművet értékesített, mint az Opel (kb. 3,5 illetve 1 millió), ami azt jelenti, hogy a tavalyi eredményből kiindulva a jövőre nézve 4-5 milliós évi volumen elé nézhet a PSA.

Így az Opel megvásárlása egyben azt is jelenti, hogy a francia PSA konszern Európa második legnagyobb autógyártó-óriása lesz, hiszen ezzel a lépéssel a PSA megelőzi a Renault-Nissan csoportot és közvetlenül a Volkswagen-konszern mögé sorol be. A további/újabb információkkal kapcsolatban természetesen még jelentkezni fogunk, hiszen az adásvétel még sokáig fog tartani, a hírek szerint állítólag várhatóan az idei év végére zajlik le a teljes projekt.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark