Tesztek

Jeep Compass 2.0 Mjet 140 ATX (2017) teszt – Kilóg a sorból

Nyomtatás

A Jeep márkát Európában még mindig egyfajta rejtélyesség lengi körül, ami a nevét látva nem is csoda. Sokan még mindig nem tudják hová tenni, amikor azt mondjuk, ez itt egy „dzsipp”, vagy éppen „dzsíp”, ha szeretnénk kihangsúlyozni, hogy nem az autó felépítésére, hanem a márkájára gondolunk – van, akinek rögtön leesik, hogy miről van szó, de van, aki még ezek után sem tud mit kezdeni vele. Pedig amióta az eredetileg amerikai gyártó olasz kézbe került (FCA), Európára is nagyon odafigyelnek, amire a nemrég tesztelt Renegade mellett az eggyel nagyobb méretű Compass is kiváló példa – nézzük, mit tud!

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:15

Renault ZOE Q90 teszt – Az elektromos sláger?

Nyomtatás

A Renault meglehetősen korán szállt be az elektromos autók gyártásába, ám a magyar piac villanyos hódításába csak nemrégiben kezdtek bele a franciák. Erős ajánlatuk a Renault ZOE, amely jelenleg Európa legnépszerűbb villanyautójaként kíván leszámolni a hatótávparával. De vajon sikerül-e neki?

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:14

BMW X3 xDrive30d (2017) teszt – X a harmadikon

Nyomtatás

A prémium szegmensben nem minden a minőség: lehet ugyanolyan finom egy középkategóriás, mint egy luxuslimuzin, utóbbinak akkor is jóval nagyobb lesz a tekintélye. Általában persze odafigyelnek a gyáriak, hogy a méretekkel az exkluzivitás is fokozódjon, azonban a generációk egyre gyorsabb váltakozása mellett olykor előfordulhat, hogy ez a fajta papírforma megborul egy kicsit. Vajda kolléga szerint pont ez történt a BMW-nél, ugyanis a menetpróba alapján az új X3 minden szempontból jobb ajánlat, mint az X5 – ezúttal részletes teszten bizonyíthatott ismét a bajorok közepes SUV-ja.

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:14

Jeep Renegade Trailhawk teszt – Az egyetlen divatterepjáró

Nyomtatás

Ha a szó szoros értelmében vizsgáljuk a kifejezést, akkor bizony a divatterepjáró kategória koránt sem gazdag. Félre ne értsék: divatos, terepjárónak látszó modellből nagyon is sok akad, azonban olyan utcai divatmodell, amely nehéz terepen is túlél, már annál kevesebb. A Jeep Renegade csúcsverziója, a Trailhawk viszont pont ilyen, ráadásul bizonyítandó személyre szabhatóságának sokszínűségét, enyhén szólva is unikális matricázással érkezett hozzánk.

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:13

Volvo S90 T6 AWD teszt – Sztereotípiák ellen

Nyomtatás

Valószínűleg mindenki ismeri a sztereotípia szó jelentését, de azért álljon itt feketén-fehéren: felszínesen általánosító vélemény. Hiába próbáljuk, vagy nem is próbáljuk áltatni magunkat, néha mindenki beleesik abba a hibába, hogy hisz ezeknek a legtöbbször negatív, de olykor akár pozitív véleményeknek. Ez pedig nem véletlen, hiszen nyilvánvalóan nem a semmiből kaptak szárnyra ezek a sztereotípiák, de vakon hinni bennük is hiba lenne. Talán még nem értik, hogy mi köze mindennek legutóbbi tesztautónkhoz, a Volvo S90-hez – pedig higgyék el, bőven van.

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:13

Abarth 595 Competizione teszt – Móka, hang és kacagás

Nyomtatás

A szerkesztőségben több rajongója is van a felpaprikázott kisautóknak, én azonban nem tartozom közéjük: 193 centis magasságommal és közel egy mázsámmal valahogy úgy érzem magam a ‘felturbózott’ kiskocsik rendszerint magasra helyezett szűk sportüléseiben, mint majom a köszörűkövön, így gyorsan rá kellett jönnöm, hogy az autós kánaánt máshol kell keresnem.

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:12

Dacia Duster 1.5 dCi 109 EDC teszt – Méltó végjáték

Nyomtatás

Sztárvendég járt nálunk, még utoljára: jövő januárban átadja a stafétabotot utódjának, azonban még előtte lenyomott egy nagykoncertet, jelezvén a mély nyomot, amelyet méltán hagyott az autópiac flaszterén. A Dacia Duster tette tiszteletét az Autó Pult garázsában, hogy dízelmotorral és automataváltóval kombinálva megmutathassa önmagához mérten a saját csúcsait.

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:12

Honda Civic Type R (2017) teszt – Precíziós műszer

Nyomtatás

Érdekes műfaj a sportkompakt: egy autó, amit eredetileg egyáltalán nem arra terveztek, hogy gyors legyen és élvezetes, utólag azonban mégis megvadítják, teleaggatják látványos kiegészítőkkel és beleszuszakolnak egy izmos erőforrást. Félreértés ne essék, a kompaktok lehetnek kifejezetten jó autók, de az bizonyos, hogy egyik sem sportautónak termett. A Honda azonban többet akart, mint egy egyszerű máz. A japánok egy igazi versenyautót akartak létrehozni: így született meg a Civic Type R.

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:11

Jaguar XF Sportbrake és E-Pace hazai bemutató – Jaguárt a fa alá

Nyomtatás

Bár sokak számára némileg meglepő, mégis örömmel kijelenthetjük, hogy amióta a Jaguar és a Land Rover indiai kézbe került, szárnyalnak a brit konszern eladásai. A másik oldalról nézve azok számára vélhetően nem meglepő az információ, akik kicsit is jártasak az autós világ aktuális híreit tekintve: az elmúlt években rengeteg fejlesztési tőkét invesztált az indiai befektető a márkákba, a britek pedig ennek megfelelően számos jobbnál jobb újdonsággal lepték el a piacot. A történet különben a Volvónál is hasonló: a svédeket egy kínai befektető ‘karolta fel’, nagyon sokat költve a fejlesztésekre, s azóta töretlenül dőlnek a Volvo értékesítési rekordjai is.

Módosítás dátuma: 2018. február 21. szerda, 15:52

Fiat 500X 1.6 MultiJet DCT S-Design teszt – Így kerek a világ

Nyomtatás

Ha Traubit iszol, ugyanazt a cukros löttyöt csurgatod a beleidbe, mint a többiek. De azáltal, hogy ők kóláznak, te meg Traubizol, különbözöl a többiektől.” – hangzott el a részlet Reviczky Gábor szájából a hazánkban immár kultuszműként tisztelt Üvegtigris című filmvígjáték 16 éve bemutatott első felvonásában - itt jegyezném meg mellesleg, hogy a 16 év hallatán hihetetlen, hogy mennyire repül az idő, nem?

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 12:10

Jaguar E-Pace és XF Sportbrake hazai bemutató – Jaguárt a fa alá

Nyomtatás

Bár sokak számára némileg meglepő, mégis örömmel kijelenthetjük, hogy amióta a Jaguar és a Land Rover indiai kézbe került, szárnyalnak a brit konszern eladásai. A másik oldalról nézve azok számára vélhetően nem meglepő az információ, akik kicsit is jártasak az autós világ aktuális híreit tekintve: az elmúlt években rengeteg fejlesztési tőkét invesztált az indiai befektető a márkákba, a britek pedig ennek megfelelően számos jobbnál jobb újdonsággal lepték el a piacot. A történet különben a Volvónál is hasonló: a svédeket egy kínai befektető ‘karolta fel’, nagyon sokat költve a fejlesztésekre, s azóta töretlenül dőlnek a Volvo értékesítési rekordjai is.

Módosítás dátuma: 2018. február 15. csütörtök, 16:59

10. oldal / 131