Az élet nem más, mint hosszadalmas és kalandokkal teli útkeresés, a válaszok kényszeres, vagy épp szükségszerű fürkészése, legyen szó a mindennapokról, a munkáról, a kapcsolatokról, akár a családról. Mi sem működünk másképp, kérdések és válaszok sokaságán átgázolva hozunk autós ítéletet – most épp egy kissé megosztó személyiség felett, a BMW azonban ezúttal a szokásosnál is tévedhetetlenebbnek tűnik, és az új X4 csatasorba állításával nem hagynak a bajorok megválaszolatlan kérdést. A divatos újdonság xDrive 25d hajtáslánccal, M-csomaggal és extrákkal csordultig pakolva járt szerkesztőségünknél.

Csípni fogod“ – így szól a Suzuki Swift legmérgesebb ‘Sport’ verziójának szlogenje, az egy hetes teszt tapasztalatai alapján pedig annyit mondhatok, hogy valóban helytálló a mottó. Ezt a Swiftet egyszerűen nem lehet nem csípni, hiszen minden a helyén van benne, úgy kerek, ahogy van. Elődjéhez képest szinte minden téren rengeteget fejlődött az autó – vagyis csak majdnem minden téren, de erről kicsit később.

280 lóerő, összkerékhajtás, automata váltó, modern extrák, sportos, de egyben elegáns megjelenés: akár az egyik prémiumgyártó méregdrága modelljéről is beszélhetnénk, pedig mindez a Škoda zászlóshajójára, a Superbre is igaz lehet, ami nemrég pontosan ilyen formában tette tiszteletét szerkesztőségünk garázsában, mi pedig nem voltunk restek alaposan vallatóra fogni a csehek csúcsmodelljét.

A Dacia Logan jött, látott és sokakat meggyőzött azzal, hogy egy alapvetően jól használható új autót adott ehhez mérten nagyon is kis pénzért. De mi van akkor, ha egy kicsit többre, igényesebbre vágyunk, de azért nem akarunk elmerészkedni a jól felszerelt kompakt kombik 5 milliós világába? Erre kínál megoldást a Lada, méghozzá olyat, amelyet jelenleg Magyarországon még mindig akkora érdeklődés övez, mint egy Ford Mustangot. Íme, a Vesta Kombi.

Aki gyönyörű hazánkban közlekedik autóval – és aki nem, igazából az is –, az pontosan tudja, hogy az útviszonyok Magyarországon bizony bőven hagynak kívánnivalót maguk után. Vannak azonban országok, ahol még rosszabb a helyzet: ilyen például Oroszország, a Lada otthona, amelynek modelljein bizony érezhetjük is ezt. Így például a korábban tesztelt négyajtós Vesta is jól bírta a kiképzést, de az új, emelt hasmagasságú kombiként színre lépő Vesta SW Cross még könnyebben veszi az akadályokat – ezt pedig nemrég szerkesztőségünk garázsában járva bizonyította be.

A Škoda Karoq megérkezett, vele pedig még tovább színesedik a kompakt SUV modellek egyébként is népes kínálata. De vajon ő az igazi, vagy csak egy a sok közül? Vásárlási tanácsadónk első részében az alaptulajdonságok és a felszereltségek áttekintésével igyekeztünk erre is választ kínálni, most pedig a hajtásláncok és árak ismertetésével tiszta vizet öntünk a pohárba. Lesznek meglepetések.

Benzinesként, majd dízellel, első- és összkerékhajtással, kézi és automata váltóval is teszteltük a Škoda legújabb kompakt SUV modelljét – a szerkesztőségünkhöz érkező két modell révén rálátásunk nyílt a Karoq szinte teljes palettájára. Mi pedig ezt kihasználva igyekszünk teljes mértékű vásárlási tanácsadót nyújtani a már most népszerű modellhez: cikkünk első részében a közös tulajdonságokat vizsgáljuk, a jövő héten érkező második részben pedig a hajtáslánci választék kerül rivaldafénybe.

Az autóvásárlásban kulcskérdés az ár/érték arány, aminek fontossága – talán nem tévedek nagyot ezzel a megállapítással – fordítottan arányos a vételárral. Ebben a szegmensben halászik már jó ideje a Renault költséghatékony divíziójaként aposztrofálható Dacia. Ezúttal a román-francia gyártó hétüléses, szívó benzines verzióját fogtuk vallatóra.

Érezték már azt, hogy valaki mindig figyeli Önöket? Hogy folyamatosan magukra szegeződik néhány szempár? Nem hangzik jól, pedig higgyék el, nem feltétlenül rossz dolog mindez: egy BMW i8 Roadster volánja mögött például nem különösebben zaklatja fel az ember lelkét, még ha nem is feltétlenül szeret valaki a középpontban lenni – az persze ne vegyen ilyen autót, vagy szokjon hozzá. Nemrég mi is megtapasztalhattuk, hogy milyen, amikor az ember sehogy sem tud észrevétlen maradni – nálunk járt a BMW különleges modelljének nyitott változata.

Családi autót keres? Manapság egy trendi crossover a megoldás. Vagányság, fiatalos lendület és kalandvágy a mindennapokra? Hát persze, hogy egy SUV a gyógyír. Mindeközben pedig a ’90-es években, és az ezredforduló után nagy slágerterméknek számító egyterűek mára már kiöregedtek – nem úgy a prémiumoknál, hiszen a BMW pont most, a kategória agóniájának kellős közepén is tartja magát a klasszikus értékekhez. A kompakt méretű 2-es Gran Tourer frissítve, hét üléssel felvértezve gördült be szerkesztőségünk garázsába.

Az Alfa Romeo hazai képviselete egy felejthetetlen élménynapot szervezett a zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai központban, illetve annak környékén, ahova a hazai autós szaksajtó egy részét – beleértve az Autó Pult csapatát is – meginvitálták a rendezők. Nagy örömmel tettünk eleget a meghívásnak, amit nem bántunk meg.

Tele tankolva 1200 kilogramm, 200 lóerő, 290 Nm, mechanikusan önzáró differenciálmű, karakteresen üvöltő kipufogó – megérkezett a Ford Fiesta ST új generációja, amely mindennel rendelkezik ahhoz, hogy igazán mókás kisautó legyen. Megelőlegezzük: az is, mellesleg pedig villámgyors. De vajon mindez milyen áldozatot követel?

Képzeljük magunk elé az ideális sportkompaktot, majd próbáljunk meg választ adni a következő kérdésekre. Teljesítmény vagy hangulat? Tizedmásodpercek vagy durrogó kipufogó? Végletekig kiélezett precizitás vagy a praktikum és a kényelem szem előtt tartása? Nem egyszerű, ugye? Nyilván az egyik lehetőség nem feltétlenül zárja ki a másikat, az igazság pedig általában középúton található. Sokan próbálkoztak már, ezúttal pedig a Hyundai nem is olyan régen alakult N részlege igyekezett megmutatni, hogy ők hogyan képzelik el az ideális sportkompaktot – nálunk járt az i30 N.

A Honda Jazz már 2001-ben prezentált első generációja óta a helykihasználás, a variálhatóság és a megbízhatóság – ezekből kifolyólag pedig az értéktartás – iskolapéldája. Szinte hihetetlen, hogy a japánok milyen sok helyet képesek kihozni a 4 méter alatti karosszériákból, ráadásul úgy, hogy a biztonsági színvonal sem szenved csorbát, amit kiválóan bizonyít az ötcsillagos törésteszt. A titok nyitja a ‘normál’ kisautóknál kicsit magasabb, egyterű-szerű felépítés, az első ülések alatt elhelyezett benzintank, a remek ötletek sora, valamint az ún. „Magic seats“ hátsó üléskoncepció.

Miután összehasonlítottuk dízel változatával, már csak egyetlen nagy kihívás várt a frissítéssel alaposan kipofozott Ford EcoSportra: egy összehasonlító teszt a kis crossover/SUV kategória egyik legújabb jövevényével, a Hyundai Konával.