A Renault meglehetősen korán szállt be az elektromos autók gyártásába, ám a magyar piac villanyos hódításába csak nemrégiben kezdtek bele a franciák. Erős ajánlatuk a Renault ZOE, amely jelenleg Európa legnépszerűbb villanyautójaként kíván leszámolni a hatótávparával. De vajon sikerül-e neki?

A prémium szegmensben nem minden a minőség: lehet ugyanolyan finom egy középkategóriás, mint egy luxuslimuzin, utóbbinak akkor is jóval nagyobb lesz a tekintélye. Általában persze odafigyelnek a gyáriak, hogy a méretekkel az exkluzivitás is fokozódjon, azonban a generációk egyre gyorsabb váltakozása mellett olykor előfordulhat, hogy ez a fajta papírforma megborul egy kicsit. Vajda kolléga szerint pont ez történt a BMW-nél, ugyanis a menetpróba alapján az új X3 minden szempontból jobb ajánlat, mint az X5 – ezúttal részletes teszten bizonyíthatott ismét a bajorok közepes SUV-ja.

Ha a szó szoros értelmében vizsgáljuk a kifejezést, akkor bizony a divatterepjáró kategória koránt sem gazdag. Félre ne értsék: divatos, terepjárónak látszó modellből nagyon is sok akad, azonban olyan utcai divatmodell, amely nehéz terepen is túlél, már annál kevesebb. A Jeep Renegade csúcsverziója, a Trailhawk viszont pont ilyen, ráadásul bizonyítandó személyre szabhatóságának sokszínűségét, enyhén szólva is unikális matricázással érkezett hozzánk.

Valószínűleg mindenki ismeri a sztereotípia szó jelentését, de azért álljon itt feketén-fehéren: felszínesen általánosító vélemény. Hiába próbáljuk, vagy nem is próbáljuk áltatni magunkat, néha mindenki beleesik abba a hibába, hogy hisz ezeknek a legtöbbször negatív, de olykor akár pozitív véleményeknek. Ez pedig nem véletlen, hiszen nyilvánvalóan nem a semmiből kaptak szárnyra ezek a sztereotípiák, de vakon hinni bennük is hiba lenne. Talán még nem értik, hogy mi köze mindennek legutóbbi tesztautónkhoz, a Volvo S90-hez – pedig higgyék el, bőven van.

A szerkesztőségben több rajongója is van a felpaprikázott kisautóknak, én azonban nem tartozom közéjük: 193 centis magasságommal és közel egy mázsámmal valahogy úgy érzem magam a ‘felturbózott’ kiskocsik rendszerint magasra helyezett szűk sportüléseiben, mint majom a köszörűkövön, így gyorsan rá kellett jönnöm, hogy az autós kánaánt máshol kell keresnem.

Sztárvendég járt nálunk, még utoljára: jövő januárban átadja a stafétabotot utódjának, azonban még előtte lenyomott egy nagykoncertet, jelezvén a mély nyomot, amelyet méltán hagyott az autópiac flaszterén. A Dacia Duster tette tiszteletét az Autó Pult garázsában, hogy dízelmotorral és automataváltóval kombinálva megmutathassa önmagához mérten a saját csúcsait.

Érdekes műfaj a sportkompakt: egy autó, amit eredetileg egyáltalán nem arra terveztek, hogy gyors legyen és élvezetes, utólag azonban mégis megvadítják, teleaggatják látványos kiegészítőkkel és beleszuszakolnak egy izmos erőforrást. Félreértés ne essék, a kompaktok lehetnek kifejezetten jó autók, de az bizonyos, hogy egyik sem sportautónak termett. A Honda azonban többet akart, mint egy egyszerű máz. A japánok egy igazi versenyautót akartak létrehozni: így született meg a Civic Type R.

Ha Traubit iszol, ugyanazt a cukros löttyöt csurgatod a beleidbe, mint a többiek. De azáltal, hogy ők kóláznak, te meg Traubizol, különbözöl a többiektől.” – hangzott el a részlet Reviczky Gábor szájából a hazánkban immár kultuszműként tisztelt Üvegtigris című filmvígjáték 16 éve bemutatott első felvonásában - itt jegyezném meg mellesleg, hogy a 16 év hallatán hihetetlen, hogy mennyire repül az idő, nem?

Minden, amit a Škoda nyújtani tud. A családosok álmai. Két stílusában merőben más autó, amely ugyanazt a célt szolgálja: a realitások talaján maradva mindent nyújtani. A Superb és a Kodiaq érdemeit felesleges vitatni. De vajon melyikre böknénk rá a fillérre megegyező árú mindenesek közül, ha a legjobbat akarnánk magunknak?

Minden, amit a Škoda nyújtani tud. A családosok álmai. Két stílusában merőben más autó, amely ugyanazt a célt szolgálja: a realitások talaján maradva mindent nyújtani. A Superb és a Kodiaq érdemeit felesleges vitatni. De vajon melyikre böknénk rá a fillérre megegyező árú mindenesek közül, ha a legjobbat akarnánk magunknak?

Alig két hónapja érkeztünk haza az Opel második PSA-alapú modelljének, a Grandland X-nek a nemzetközi menetpróbájáról, máris megjárta szerkesztőségünket az első tesztautó, ami érdekes konfigurációban – alap hajtáslánccal és teljes felszereltséggel – érkezett hozzánk. Elöljáróban kicsit féltünk az összeállítástól, hiszen a mindössze 1,2 literes, 3-hengeres turbós benzinmotor elsőre nem hangzik ideális párosításnak egy egészen nagyra nőtt kompakt szabadidőmodell kapcsán, másrészt viszont a (jóval) kisebb Crossland X-et szinte repítette a jókedvű motor.

A dízelek az utóbbi időben kezdenek veszíteni népszerűségükből, de azért még mindig sok hívője van a gázolajos erőforrásoknak. Kiváltképp igaz ez az SUV kategóriára, ahol a magas felépítésből eredően eleve nagyobb szomjjal lehet számolni. Pedig a modern benzinmotorok, a hibridek és a tisztán elektromos hajtásláncok megjelenésével bizony egyre kevesebb érv szól az öngyulladósok mellett. A kérdés már csak az, hogy már most, 2017-ben kijelenthetjük, hogy a dízelek ideje lejárt, vagy még mindig felül tud kerekedni egy gázolajos egy hibriden – többek között erre kerestük a választ, amikor egymásnak eresztettük a hibrid Toyota RAV4-et és egy dízel Volkswagen Tiguant.

A dízelek az utóbbi időben kezdenek veszíteni népszerűségükből, de azért még mindig sok hívője van a gázolajos erőforrásoknak. Kiváltképp igaz ez az SUV kategóriára, ahol a magas felépítésből eredően eleve nagyobb szomjjal lehet számolni. Pedig a modern benzinmotorok, a hibridek és a tisztán elektromos hajtásláncok megjelenésével bizony egyre kevesebb érv szól az öngyulladósok mellett. A kérdés már csak az, hogy már most, 2017-ben kijelenthetjük, hogy a dízelek ideje lejárt, vagy még mindig felül tud kerekedni egy gázolajos egy hibriden – többek között erre kerestük a választ, amikor egymásnak eresztettük a hibrid Toyota RAV4-et és egy dízel Volkswagen Tiguant.

Az SUV-kat nem kell szeretnünk, de elfogadnunk muszáj őket, ugyanis amennyiben folytatódik a jelenlegi tendencia, néhány éven belül bizony több emelt hasmagasságú modellel találkozhatunk majd az utakon, mint hagyományos négykerekűvel. A prémiumok szegmensében is igaz lehet mindez, de ott talán még nehezebb feladata van a gyártóknak: egyszerre kell elegánsnak, marconának, kényelmesnek, sportosnak és modernnek lennie az autóknak, miközben minden körülmények között helyt kell állniuk. Az Audi elfogadta a kihívást, és megalkotta az új Q5-öt, de vajon minden feltételnek sikerült megfelelniük? A teszthét alatt többek között erre a kérdésre kerestem a választ.

Milyen autót illik venni manapság? Nem is kérdés, hogy az SUV-k virágkorában mindenképpen a divatos, emelt modelleket érdemes első körben górcső alá venni, amelyek közül talán az egyik legnépszerűbb választást a Nissan büszkesége jelenti. Ám közel sem mindegy, milyen szív dobog évekig a választott új családtagban. Ezúttal utánajártunk, hogy a közkedvelt Qashqai az 1,6-os motorok közül melyikkel megnyerőbb: a turbós benzinessel vagy épp a dízellel érdemes hazavinni? A kérdés pedig újabb komoly csatát nyit abban a háborúban, ahol a belső égésű motorok párharcát hamarosan az elektromos ellenzék is komolyan befolyásolja majd.