1700 variációban – bemutatkozott az új Mercedes-Benz Sprinter

Nyomtatás

Az Autó Pulton korábban igen ritkán olvashattak tehergépjárművekről, azonban a tavalyi évben több kisteherautó is járt nálunk, amelyek bizonyították, hogy nem csak a személyautók szegmense fejlődik nagy ütemben. Most a Mercedes-Benz léptette új szintre saját modelljét, ugyanis az 1995-bemutatkozott Sprinter most a harmadik generációjába lépett – és mondanunk sem kell, rögtön a szegmens élére kíván ugrani.

Egy ilyen jellegű autó esetében a külsőre talán felesleges túl sok szót fecsérelni, hiszen a dobozforma adott, így legfeljebb csupán a fényszórókkal vagy a hűtőráccsal tudnak játszani a mérnökök. Ezt a csillagosok meg is tették, így a maga nemében egy egészen mutatós, modern jármű lett a Sprinter, amin még felépítése ellenére is rögtön szembetűnnek a Mercedes-Benz jellegzetes formai elemei – főleg, ha a legjobban felszerelt, teljesen LED-es fényszórókkal rendelkező változatokat nézzük.

Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy mindent egybevetve a Sprinter 1700 eltérő konfigurációban érhető el, többek között a hatféle felépítménynek (dobozos zárt áruszállító, Tourer személyszállító, platós, vontató, busz, vagy felépítmény nélküli), a többféle hossznak, magasságnak, terhelhetőségnek, vezetőfülke-kialakításnak és a háromféle hajtáskoncepciónak köszönhetően. A csillagosok tehát minden helyzetre felkészítették a Sprintert, így akár lakóautóként vagy mentőautóként is kiválóan helyt tud majd állni.

Az utastérről már korábban felkerült az internetre pár fotó: azt azért ne várjuk egy „munkagéptől”, hogy minden be van varrva bőrrel, de a modern hangulat a jól felszerelt modellekben garantált. A Sprinterbe bekerült az A-osztályban múlt héten bemutatkozott legfrissebb, MBUX névre hallgató multimédiás rendszer, és a legfontosabb újítások egyike az átfogó internetes és mobiltelefonos kapcsolódás. A Mercedes PRO connect új kapcsolódási szolgáltatásai a vadonatúj rendszerekkel párosítva tökéletes alapot képeznek a különféle logisztikai és szállítási feladatok teljesítéséhez legyen szó akár egy óriásflotta összetett menedzsmentjéről, akár egy kisebb vállalkozás járműparkjának irányításáról.

A Mercedes PRO connect kapcsolatot létesít a járműpark-menedzser és a flotta minden gépjárműve, illetve sofőrje között, így online, közel valós időben lehetséges a megbízások irányítása, továbbá a gépjármű helyzetével, üzemanyagszintjével, vagy akár karbantartási igényeivel kapcsolatos információk távoli lekérdezése. A Mercedes PRO connect a piaci bevezetéskor összesen nyolc különböző csomagban áll rendelkezésre, központi flotta-, jármű-, sofőr- és helyszín-alapú szolgáltatásokkal. Ide tartozik például a járműállapot, a járműlogisztika, a karbantartási és baleseti menedzsment, valamint a digitális menetlevél.

A praktikumra és a komfortra is gondoltak a gyáriak: az új megoldások sorát gyarapítják az ergonomikus ülések, a kulcs nélküli indítás, valamint a továbbfejlesztett klímaberendezés, az átgondolt tárolók révén pedig mindennek gyorsan megtalálhatjuk a helyét. A Sprinter asszisztens rendszerei közé tartozik például az öntisztuló tolatókamera, aminek képe a belső visszapillantó tükörben jelenik meg, a 360 fokban látó modern Parkolócsomag, a táblafelismerő, a vészfékrendszer, az adaptív tempomat, a sávtartó vagy a Wet Wiper System nevű rendszerrel kiegészített esőérzékelő, amely a szélvédő mosása közben is optimális kilátást biztosít.

Ahogyan korábban már említettem, a Sprinter a korábbi hátsó- és összkerékhajtású kivitelek mellett immár elsőkerékhajtással is elérhető lesz, aminek köszönhetően a rakodótérből kevesebb helyet vesz el a hajtásrendszer, így az jobban variálható, és a terhelhetőség is nő 50 kilogrammal. Egyébként a legmasszívabb Sprinterbe maximum 5,5 tonnát pakolhatunk, míg az utasszállító változatok legfeljebb 20 embert képesek befogadni – a sofőrrel együtt.

A hajtásláncokról a sajtóanyagban egyelőre nem esik szó, de biztosak lehetünk benne, hogy továbbra is dízel egységekkel találkozhatunk majd, megjelenik egy kilencfokozatú automata is, és 2019-ben érkezik a teljesen elektromos eSprinter is, amiről szintén nem árultak el részleteket a csillagosok. Mindenesetre a Renault Master, a Hyundai H350 és a Volkswagen Crafter után kíváncsian várjuk az új Sprinter tesztautót is, hogy kiderítsük, valóban meghaladja-e ellenlábasait a németek újdonsága.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark