2016. Október 1., Szombat

Frissitve:01:47:42

6,6 literes V12, 2 turbó, 600 lóerő – itt a legek M-es 7-es BMW-je

Nyomtatás

Minden idők legerősebb és leggyorsabb szériagyártású 7-es sorozatát jelentette be a BMW ma reggel, amely egyben az első M-részleg által kezelésbe vett 7-es, még ha nem is ’valódi’ M, hanem ’csupán’ egy M Performance modellről beszélhetünk. Az M760Li xDrive március elején, a Genfi Autószalonon fog bemutatkozni a nagyközönség előtt.

Amint azt a modell típusjele is pontosan mutatja, a konfigurációs lehetőségek tárháza teljesen korlátozott, már ami a hosszt és a hajtásláncot illeti. A bajorok zászlóshajójának csúcsváltozata ugyanis kizárólag hosszú (L) változatban, összkerékhajtással, és természetesen automataváltóval lesz elérhető. Ennek okát nem ismerjük, azonban biztosan nem véletlen, főleg abból kiindulva, hogy az újdonság talán legnagyobb (félig) belső riválisa, a három napja bejelentett Alpina B7 xDrive, ami nem mellesleg szintén Genfben debütál, ugyanúgy csak hosszú kivitelben és összkerékhajtással lesz elérhető. A két modell szinte minden specifikációját tekintve nagyon közel áll egymáshoz, azonban van köztük egy jelentős különbség: míg az Alpina az 50i változat alaposan átdolgozott 4,4 literes V8-as két turbós motorját használja, addig a BMW M760Li xDrive-ot minden szempontból pontosan másfélszer ekkora erőforrás hajtja.

Igen, jól olvasták: a BMW csúcsmodelljének zászlóshajóját egy V12-es, 6,6 literes monstrum repíti előre, amit ugyanúgy két turbó lélegeztet. A mai szemmel nézve már-már ijesztő méretű erőforrás 600 lóerőt és 800 Nm-t képes csatasorba állítani, amelyek fantasztikus értékek, de a mérnökök vélhetően közel sem aknázták ki a motorban rejlő tartalékokat. Hogy miért gondoljuk ezt? Mert az Alpina B7 ’kétharmad’ méretű 4,4 literese nagyjából ugyanennyit, sőt, egy hajszálnyival többet is ad: csúcsnyomatéka ugyanúgy 800 Nm (persze nem meglepő módon magasabb és szűkebb fordulatszám-tartományban), amihez 608 lóerő tartozik. Az új M Performance gyári 7-es különben 600 lóerejének és az xDrive összkerékhajtásnak is köszönhetően 3,9 másodperc alatt képes teljesíteni a 0-100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig a feláras M Driver’s csomaggal 305 km/h.

A könnyebb V8-as Alpina különben nála is gyorsabb egy hajszállal (3,7 szekundum és 310 km/h), viszont a két autó között nem is ez, hanem a fogyasztás a lényeges különbség: míg a gyári adatok szerint a B7 beéri vegyes üzemben 10,4 literrel 100 km-enként, addig a gyári ’villámhetes’ másfélszer nagyobb erőműve nála bő 20 százalékkal torkosabb, vegyes étvágya 12,6 literre rúg. Utóbbi érték nem hangzik túl jól, azonban a potenciális vásárlókat ez bizonyára nem érdekli, a 12 henger viszont annál is inkább. Ugyanis az exkluzív csúcslimuzinok kategóriájában a V12-es motorok presztízsértékkel bírnak, ami szinte minden másnál fontosabb bizonyos piacokon illetve körökben. Nem véletlen a szintén brutális, 630 lóerős és persze szintén V12-es Mercedes-Benz S65 AMG létezése illetve sikere sem, a stuttgarti zászlóshajó viszont papíron hiába erősebb egy hajszállal a 7-esnél, az összkerékhajtás hiánya miatt tapadása kisebb és így egy hajszállal lassabb.

Természetesen a BMW csúcsmodelljéhez nem csupán óriási motor, de minden tekintetben csúcsmodern technika és maximális, minden igényt kielégítő alapfelszereltség jár. A kiváló menetdinamika érdekében az 5,23 méter hosszú, nem mellesleg pedig üresen is 2,2 tonnás limuzinhoz szériában jár a 7-es legfejlettebb, Executive Drive Pro névre hallgató adaptív csúcsfutóműve, akárcsak az aktív négykerék-kormányzás. A sajtóanyag szerint a mérnökök  a nyolcsebességes automataváltót is a fokozott dinamikához hangolták, míg a tapadást szériában 20 colos, hátul 275 mm széles abroncsok fokozzák, amelyek mögött 19 colos M Sport fékrendszer húzódik.

Az abszolút teljesnek mondható felszereltség mellett M Performance modellről lévén szó szériában jár az autóhoz az M Sportcsomag, azonban a BMW azokra a vásárlókra is gondolt, akik M-részleg ide vagy oda, egy 7-es esetében elsősorban nem a sportosságot, hanem az eleganciát és a szofisztikált stílust preferálják. Nekik készült az M760Li xDrive V12 Excellence nevű verzió, amelynek lényege, hogy azonos technikával, de M sportcsomag nélkül lép színre. Véleményünk szerint az elegáns kivitel szuper ötlet volt a márka részéről, mi is egészen biztos, hogy az Excellence kivitelt preferálnánk, egyszerűen jobban illik a 7-es kifinomult stílusához, eleganciájához. Ez esetben még a 20 colos kerékszett is a luxusirányvonalat helyezi előtérbe, a 760-as típusjelzések helyett pedig számos ponton V12 felirat díszeleg. Persze a kékre fényezett féknyergek sem maradhatnak, helyüket magasfényű fekete társaik veszik át, amelyek persze azonos kvalitásokkal bírnak. Továbbá a kipufogórendszer visszafogottabb hangolást kap. Az egyedi érdemi belső különbség, hogy a 330 km/h-ig skálázott sebességmérőt egy 260 km/h-ig kalibrált verzió veszi át, így vélhetően ehhez a modellhez nem társítható az emelt végsebesség, bár erről nem volt szó a sajtóanyagban.

Mint ahogy az árakról sem, azonban az árazásról talán még korai lenne beszélni, hiszen a csúcslimizin még be sem mutatkozott – mi különben 45-48 millió forint körüli alapárra számítunk, ami mintegy 10 milliónyi pluszt jelent a jelenlegi 450 lóerős csúcsmodellhez képest, de ennek jelentős részét a jóval magasabb alapfelszereltség, na meg a plusz presztízs tenné ki. A forgalmazás egészen biztos, hogy még idén elkezdődik, véleményünk szerint az év közepétől piacra lépnek a lenyűgöző teljesítményű 7-es. Végül, de nem utolsósorban a gyári M760-asnak van egy óriási előnye a szinte minden tekintetben nagyon hasonló Alpina B7-tel szemben: utóbbi csak bizonyos piacokon kapható és szervizhálózata nagyon szűkös, így hazánkban például hiába is álmodoznának a 608 lóerős exkluzív limuzinról (amiről részletesen keddi bemutató cikkünkből, ide kattintva olvashatnak), hivatalosan még nem lehet beszerezni, sem pedig szervizelni. Az új V12-es 7-essel ellentétben. A vadonatúj 7-es BMW-t már mi is teszteltük, ide kattintva megtudhatják, hogy miként vizsgázott a bajorok luxuslimuzinja a nagy ellenféllel, a Mercedes-Benz S-osztállyal összehasonlítva.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark