2018. Augusztus 16., Csütörtök

Frissitve:02:06:48

600 literes puttonnyal érkezett meg az új Kia Ceed Sportswagon

Nyomtatás

Már a Genfi Autószalon megnyitója előtt kiszivárgott néhány kép a Kia Ceed Sportswagon változatáról, azonban most végre minden információt megtudhattunk a koreaiak kompaktjának puttonyos kiviteléről. Az előzetes találgatásaink pedig helyesnek bizonyultak, de nézzük, hogy pontosan mire is képes az újdonság.

Ahogyan arra számítani lehetett, szemből szinte semmi nem változott, így ha pontosan előröl látjuk az autót, legfeljebb a tetősínek árulkodhatnak. A B-oszloptól hátrafelé persze már más a helyzet, hiszen az ötajtóssal szemben a tető nem torpan meg, hanem jóval tovább kitart, ezzel egy méretes puttonyt képezve. Hátul a stílus természetesen követi az ötajtóssal megkezdett németesebb vonalat, de a fényszórók újak, ami a grafikájukon, illetve a megtört felső élükön is jól látszik.

A tengelytáv változatlan maradt (2650 mm) az elődhöz képest, akárcsak az ötajtós esetében, ám az autó hossza összességében mégis 9,5 centivel nőtt, ami pontosan 4600 mm-t jelent. A magasság 2 centivel csökkent (1465 mm), a szélesség pedig ugyanennyivel nőtt (1800 mm) – az ötajtósnál egyébként jóval nagyobb lett az SW, ugyanis 29 centit nőtt a hátsó túlnyúlás. Ezt persze nem bánjuk, hiszen többek között emiatt a csomagtér az elődhöz képest 72 literrel nagyobb lett, így éppen 600 liternyi csomagot tud elnyelni, és közben tele van praktikus megoldásokkal.

Ilyenek például a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléstámlák, és a segítségükkel teljesen síkká alakuló padló, de alapvetően lejjebb került a küszöb is, illetve minden Ceed SW-hez alapáron járnak a padló alatti rekeszek és a sínen csúsztatható rögzítőpontok is. A vásárlók a Smart Power Tailgate nevű elektromos csomagtérajtót is megrendelhetik, amelyet kéz nélkül is ki lehet nyitni – elég a kulccsal a zsebünkben közel állni a csomagtartóhoz, és máris nyílik. A második sorban a fejtéren nyerhetünk a kombival, míg a lábtér változatlan marad – habár azzal valószínűleg már az ötajtósnál sem lesz gond.

Az utastér formái és az extrák tekintetében – leszámítva a kombiságból adódó opciókat – mindenben megegyezik az SW és a sima Ceed. A legfrissebb szoftvert futtató multimédiás rendszer képernyője – ami 5, 7 vagy 8 colos lehet, felszereltségtől függően – a középkonzol legtetejére került, alatta pedig friss, akár kétzónás klímapanel és a szokásos kezelőszervek várnak minket. Az ergonómia első ránézésre rendben van, ahogyan a Hyundai testvérből kiindulva az anyaghasználat is teljesen megfelelő lehet.

Modern extrákból természetesen nem lesz hiány, hiszen a Kia teljes vezetéstámogató és biztonsági asszisztens-arzenálja elérhető lesz a Ceedhez, így például megállásra is képes adaptív tempomat, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, vészfékasszisztens, parkolórendszer, tolatókamera, gyalogos- és táblafelismerő illetve félig önvezető rendszer is – utóbbi az adaptív tempomatot és a sávtartót kombinálja. Ezek mellett olyan kényelmi és technológiai extrák jönnek még szóba, mint a vezeték nélküli mobiltöltő, a fűthető és hűthető első ülések, a prémium JBL hangrendszer, az akár teljesen LED-es fényszórók (a nappali menetfények már alapáron járnak), a kulcsnélküli rendszer vagy éppen a vezetési üzemmód-választó. A hatékonyságot az aktív hűtőrács fokozhatja, ami a motor igényeit figyelembe véve tud nyitni és zárni, hogy ezzel is csökkentse a légellenállást.

Erőforrások tekintetében is vannak újdonságok, ugyanis az egyliteres, 120 lóerős turbós benzines mellé csatlakozott az 1,4 literes turbós is, amely 140 tagú ménest kínál – ez az egység váltja a korábbi 1,6-ost. Az árérzékenyek számára jó hír lehet, hogy az 1,4 literes 100 lóerős szívó benzines továbbra is elérhető lesz. Dízelfronton a teljesen új 1,6 literes erőforrás mutatkozik be, 115 és 136 lóerővel illetve 280 Nm-es csúcsnyomatékkal – ez a motor már megfelel a legújabb Euro 6d előírásoknak. Alapáron minden hajtáslánchoz hatsebességes manuális váltó jár, de az 1,4-es benzineshez és a dízelekhez felárért hétfokozatú, duplakuplungos automata is elérhető lesz.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark