8,34 milliótól kapható a magyar Mercedes kupé

Nyomtatás

Alig pár hete, hogy a Mercedes-Benz CLA kecskeméti gyártósorának megnyitóján részt vettünk, a légellenállás tekintetében világrekorder kupé máris megérkezik a hazai kereskedésekbe. A típus listaáron 8,34 milliótól lehet a miénk.

A részletes bemutatót a több tekintetben is fejhajtásra okot adó kupéról itt olvashatják; ezúttal az árazásé a főszerep. A beszállót az A-osztályból már ismert 122 lóerős 1,6 literes turbómotor adja, ezért az összegért pedig a Németországban BlueEfficiency Edition névvel illetett ultratakarékos verzió lehet a miénk. A mindössze 5 literes vegyes fogyasztású modell világelső 0,22-es légellenállással rendelkezik, amennyiben beérjük a szériában hozzá járó acélfelnikkel. Felszereltség tekintetében egyébként épp, hogy egy árnyalattal áll csak jobban a hosszú kupé az alapokat adó kompakthoz képest, így első pillantásra az 1,5 milliós árkülönbözet kissé borsosnak tűnik. Ráadásul a takarékos kiadás esetében a dinamika is enyhén csökken: 9,9 másodperces 0-100-as sprint mellett 190 km/h-s végsebességre számíthatunk.

Az árdifferencia feljebb ugorva is csak minimálisan mérséklődik a két típus között. A CLA 200 esetében ugyanezen erőforrás 156 lóerős kiadását meglehetősen borsos, 825 ezer forintos felárért kaphatjuk meg. Mivel itt ugranak a fogyasztás optimalizálását megcélzó fokozott intézkedések, többek között szériában is alufelnikre, ám 5 deciliterrel nagyobb étvágyra számíthatunk. A menetdinamikára viszont már itt sincs panasz: a széria hatfokozatú kézi váltóval 8,6, a közel 800 ezer forintos felárral mért hétgangos duplakuplungossal 8,5 szekundumos 0-100-as sprintre számíthatunk 230 km/h-s végsebesség mellett.

Innen felfelé még kétliteres, 211 lóerős turbós benzinesre vagy 2,1 literes, 170 lóerős dízelre válthatunk. Mindkét esetében szériaként üdvözölhetjük a duplakuplungos automatát. A benzinesért 11,17, a dízelért pedig 10,76 millió forint esedékes. Utóbbi 4,2 literes vegyes fogyasztás mellett nagyságrendileg a 200-as benzines dinamikáját hozza, annál 800 ezer forinttal drágábban, amelyet az 1,3 literes takarékolásból nehezen fogunk kiautózni. A 250-es csúcsmodell viszont már 6,7 szekundumos 0-100-ra képes, végsebessége pedig 240 km/h, miközben 6,1 literes vegyes fogyasztása továbbra is barátinak minősül. A választás így már csak preferencia kérdése.

Tekintve hogy a modellek viszonylag szerény alapfelszereltséggel állnak rajthoz, a fenti összegekhez átlagos extrázással sem nehéz milliókat hozzáadni, a legjobban felszerelt példányok ára pedig átlépheti a 15 milliót is. Ha a helykínálat oldaláról közelítjük meg a dolgot, akkor ez bizony nagyon nem kevés pénz az A-osztályra alapuló típusért, viszont ha a különlegességet vesszük számításba, a négyajtós kupé bizony meggyőző tud lenni, ráadásként pedig leszámíthatjuk az árból a 4 éves garancia mellé vállalt ingyenes szervizeket.

Már csak a hasonló hossz okán is releváns az összehasonlítás a kifutó C-osztállyal. A praktikusabb szedán azonos motorizáltsággal nagyságrendileg 30 ezer forinttal olcsóbb, amelyet viszont az átlagosan 2-5 decivel magasabb fogyasztás fordít át. A kérdés tehát nyitva áll.

Önök az elsőkerekes, modernebb, divatosabb, magyar gyártású kupét vagy a hátsókerékhajtású, tágasabb szedánt vinnék inkább?




Hozzászólások  

 
#5 2013-02-20 11:12
Sajnos ebből sem igen lesz népautó. Legalábbis nálunk nem. Míg egy német munkás 8-10 hónap alatt megkeresi a rávalót, addig egy magyar átlagbéres 5 évig dolgozik ugyanezért. Nagyjából ez volt a kereseti arány a gengszterváltás előtt is. Akkor azt hittük, 20 év múlva legalább a német életszínvonal feléig sikerül felkapaszkodnun k. Jottányit sem vagyunk közelebb hozzá, sőt, sokkal rosszabb a helyzet mint volt. Nem sírom vissza a Kádár rendszert, de ahogy akkor is, úgy ma is, az átlagmagyrnak maximum Daciára futja ( Skodára már nemigen, azok 4 millánál kezdődnek). Mercedesről meg ne is álmodjon a bérrabszolga magyar, az csak a felső tízezer kiváltsága itt. Merhetünk mi nagyok lenni, ha lapos a buxánk, baxhatjuk a nagyságunkat.
Idézet
 
 
#4 zoliflorida 2013-02-19 21:16
Maradok az s60-nàl:-)
Idézet
 
 
#3 2013-02-19 21:12
coupe azt jelenti hogy 2 ajtos tipus. a 4 ajtos az sedan es nem limuzin mert abban 8-10 ember tud elhelyeszkedni mint utas.

azon kivul a 8 million feluli ar az nagyon jo...hiszen 4 millio ember el 84 ezer frt-bol magyarorszagon. Szepen ki van ez talalva. Jo kis rabszolgamunka a nemeteknek, akik vidaman profitalnak a szorgalmas magyar munkaerobol, ambar nelkuluk meg nem lett volna munkahely a kecskemeti regioban.

Mi a megoldas? Azt ma mar senki nem tudja.
Idézet
 
 
+1 #2 Kisdobos! 2013-02-19 14:58
Ha vinni kéne ingyen, akkor bármelyikkel nagyon boldog lennék, biztosan remek autók. Venni egyiket sem, akkor inkább A4-es Audi. Nálam a belső térnél bukik minden olyan Mercedes, amiben ez a vastagkeretes tabletszerű kijelző van, meg a köralakú 3 db szellőző a középkonzolon.
SZVSZ úgy ronda, ahogy van.
Idézet
 
 
#1 2013-02-19 14:35
Bezzeg az amerikaiaknak 29900 dollárért (kb. 6,5 millió forint) adják. Nem tudom milyen ott az alapfelszerelts ég de nem hiszem hogy rosszabb mint az európai. Annyiért itt is menne, bár szerintem nyugaton ennyiért is fog, akkor meg minek adnák olcsóbban.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark