Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az exkluzív luxus-sportautókat gyártó Aston Martin november 21-re, vagyis a mai napra ígérte legújabb modelljének, a második generációs Vantage-nek a bemutatóját, a britek pedig tartották szavukat és ma délután, számos ízelítő fotó/videó kiadása után végre lerántották a leplet legfrissebb büszkeségükről, a Vantage-ről.

Íme, az új Aston Martin Vantage - galériaA Vantage stratégiailag rendkívüli fontossággal bír a márkánál, hiszen a gyártó belépő kategóriájú sportautójáról van szó, amely alapjaiban meghatározza a márka eladásait, profitját. Az előző generáció sikere pedig minden várakozást felülmúlt, így óriási kihívás előtt álltak a tervezők, akik nagy örömünkre fantasztikusan ügyesen abszolválták feladatukat. Lényeg a lényeg, az új Vantage lenyűgöző lett, mind a megjelenés, mind pedig a technika tekintetében.

A technika terén azért igénybe vett némi segítséget az Aston Martin a Mercedes-Benztől, pontosabban az AMG részlegtől, hiszen a korábbi ígéreteknek megfelelően egy V8-as AMG erőforrás mozgatja (mit mozgatja, repíti!) az új Vantage sportkupét - arról a motorról van különben szó, ami a szintén zseniális AMG GT sportautó meghajtásáért is felel.

Az autó szíve az AMG 4-literes BiTurbo V8-asa, 510 lóerővelA 4-literes, két turbófeltöltő által lélegeztetett V8-as - amit az alacsony súlypont és a kiváló súlyelosztás érdekében nagyon hátra toltak és mélyre építettek be a tervezők - a Vantage motorházteteje alatt 510 lóerőt és 685 Nm-t teljesít, amelyek lenyűgöző számok, azonban ne feledjük, hogy a 4-literes BiTurbo blokk egyes Mercedes-AMG modellekben akár bő 600 lóerő leadására képes, így még bőven maradtak tartalékok a későbbi radikálisabb változatokhoz, hiszen az Aston Martin rendszerint a belépő modellt szokta első ízben bemutatni egy-egy új modellsorozatból, majd az évek folyamán különféle magasabb teljesítményű modelleket mutat be.

Azonban elképzelhetik, hogy a valóságban semmi szükség nincs nagyobb teljesítményre: az 510 lóerős, gyönyörű hangú erőmű mindössze 3,6 másodperc alatt repíti álló helyzetből 100 km/h-s sebességre a kétajtós, kétüléses kupét, a végsebesség pedig 312 km/h. A Vantage száraz tömege különben 1.530 kg, ami nem számít soknak a kategóriában.

Minden szögből gyönyörű az új Vantage - és villámgyorsAz erőt egyelőre egy ZF-től vásárolt 8-sebességes automataváltó továbbítja a hátsó kerekekhez a széria elektronikusan vezérelt önzáró hátsó differenciálművön keresztül, viszont azt ígérte a gyártó, hogy később kézi váltó is elérhető lesz a csodaszép Aston Martinhoz, amit minden bizonnyal a 007-es ügynök is nagy örömmel elfogadna ‘mindennapi használósnak’.

A vázszerkezet alapját a DB11 alumínium váza adja, azonban a gyártó szerint 70%-ban újnak számít a Vantage váza, a régi Később erősebb változatok érkezése is várhatómodellből pedig gyakorlatilag egyetlen alkatrész sem érkezik. A futómű elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig többlengőkaros.

Az adaptív lengéscsillapítás széria, üzemmódból pedig három van: Sport, Sport Plus és Track, vagyis versenypálya. Az alacsony tömeg és a sajátos formaterv mellett nagy hangsúlyt fordítottak a tervezők az aktív aerodinamikára, aminek köszönhetően nagy hátsó szárny nélkül is komoly leszorító erőt produkál a Vantage.

Az utastér szintén teljesen megváltozott, és kétségtelenül érdekes lett, de véleményünk szerint jóval megosztóbb az új Vantage enteriőrje, mint az elődmodellé. De beszéljenek helyettünk inkább a képek, bármelyik képre kattintva csemegézzenek az új Vantage gyári képgalériájából.

Kommentek