A keményvonalas francia - minden információ az új Renault Mégane R.S.-ről

Nyomtatás

A szeptemberi bemutatót követően egyre közelebb kerül a dátum, amikor az új Renault Mégane R.S. megérkezik a kereskedésekbe. Ezzel együtt a korábban még ködös foltokra is fény derül, így már jól tudjuk, hogy mivel akar majd kiemelkedni a francia sportkompakt az időközben igencsak túlkínálatossá váló mezőnyből.

A Mégane már önmagában is egy látványos jelenség, így várható volt, hogy az R.S. verzió minden eddiginél jobban csalogatja majd a tekinteteket. Az agresszív, „rajtrács” mintájú ködlámpákkal érkező első lökhárítók, a szélesített kerékjárati ívek, a plusz légbeömlők, az egyedi, 18 vagy 19 colos kerekek és a hátul középen kivezetett méretes kipufogót közrefogó diffúzorbetétek bizony megteszik a hatásukat – és akkor a narancssárga fényezésről még nem is beszéltünk. A végeredményt így is áthatja a kiindulási alap eleganciája, amelyhez az is hozzájárul, hogy immár kizárólag csak ötajtós modellként lesz elérhető a típus. Az új narancssárga színezés tovább hangsúlyozza a modell különlegességét.

Az utastérben tovább folytatódik az erőfitogtatás: az alapból meglehetősen gazdag felszereltség mellett piros kontrasztvarrások és díszítések, karbonmintás betétek, sportülések, sportkormány és több helyen fellelhető R.S. feliratok jelentik az újdonságot. Az alapszín ugyan fekete, de több helyen befurakszik a vörös, így sem panaszkodhatunk a hangulat miatt, hiszen már első ránézésre is igazán izgalmas a vezetői környezet. A nagyméretű központi kijelzőn megjelenő R.S. Monitor funkciói is bővültek, így például rögzítheti kamerával vezetésünket, amelyhez komplett telemetriát biztosít, amelyet aztán le is menthetünk, hogy tanuljunk vagy a közösségben bizonyítsunk.

További fontos újdonság az R.S. Vision névre hallgató LED-es fényszórórendszer, amely az éjszakai száguldást is biztonságosabbá teheti. Az elődnél 17 százalékkal messzebbre (460 méter) világító rendszer négyféle nagy erősségű megvilágítást tud, segítve ködben vagy éppen kanyarodáskor.

Ez azonban még mindig csak a máz, és bizony érdemes benézni alá is: a motortérben az Alpine A110-ben is helyet kapó 1,8 literes turbómotort találjuk, amely a Mégane R.S. esetében 280 lóerőt és 390 Nm-es csúcsnyomatékot kínál.A közvetlen befecskendezéses egység 6000-es fordulaton adja le csúcsteljesítményét, méretéhez képest igencsak terebélyes nyomatékplatója pedig 2400-tól 4800-ig tart. A láncos motor nem csak erősebb és nyomatékosabb az előd kétliteres egységénél, de nyolc százalékkal takarékosabb is - ezek alapján a vegyes gyári fogyasztás 6,9 l/100 km-re tehető (kézi váltóval 7,1 l/100 km). 

Az erőt egyébként egy hatfokozatú kézi, vagy újdonságként egy szintén hatsebességes, duplakuplungos EDC automata váltó juttathatja el az első kerekekhez. A megerősített egység rajtautomatával is rendelkezik, elősegítve a gyári 5,8 másodperces 0-100-as gyorsulást. A Renault sportkompaktja ezúttal is elérhető lesz az úgynevezett Cup felszereltséggel, mely 10 százalékkal keményebb futóműhangolást és egy új Torsen differenciálzárat is kap, amely lassításnál 25, gyorsításkor pedig 45 százalékos arányban zár, amivel precízebbé és kevésbé alulkormányzottá teszi a modellt.

Ezzel még mindig nincs vége az újítások sorának. Az új fékrendszer elöl 15 mm-rel nagyobb tárcsákat kapott (355 mm), a Cup verzióhoz elérhető különlegesebb, nagyrészt alumínium verzió pedig kerekenként 1,8 kg-mal könnyebb. A vadonatúj futóműbe épített különleges lengéscsillapítók kvázi úgy működnek, mintha még egy lengéscsillapító lenne beléjük építve a kiegészítő hidraulikus megállítóknak köszönhetően. Ezzel kényelmesebb és határhelyzetben magabiztosabb lehet a modell rugózása. Mindez pedig a kategóriában elsőként elérhető négykerék-kormányzással kiegészülve páratlan dinamikát ígér. A 4CONTROL rendszer alacsony tempónál 20 százalékkal közvetlenebbé, azaz gyorsabbá teszi a kormányzást, 60 (Race üzemmódban 100) km/h felett pedig a kerekek egy irányba fordulásával fokozza a tapadást, csökkentve az alulkormányozottságot.

A Renault a jövőben egy Trophy verziót is bemutat majd, ami 300 lóerőt kínál a vásárlók számára, ám addig is maradnak a „mindössze” 280 lovas verziók, melyek rövidesen elérhetőek lesznek a kereskedésekben. Az árakról egyelőre korai nyilatkozni, de jó eséllyel nem lesz sokkal drágább elődjénél az új Mégane R.S., ami így akár 9 millió forint alatt is elhozható lehet majd.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark