2018. Április 26., Csütörtök

Frissitve:06:32:31

A legélvezetesebb Porsche 911? Bemutatkozott a puritán Carrera T

Nyomtatás

A Porsche a tegnap leleplezett 911 Carrera T modellel feleleveníti az 1968-as 911 T puritán koncepcióját: alacsonyabb tömeg, rövidebb áttételezésű manuális váltó és mechanikus önzáró differenciálművel kiegészített hátsókerékhajtás a nagyobb teljesítmény és az intenzívebb vezetési élmény érdekében. Az új, egyedi megjelenésű modell a 911 Carrera alapjaira épül és 370 lóerőt (272 kW-ot) teljesít. A 911 Carrera T olyan felszereltségeket is tartalmaz, amelyek a 911 Carrera modellhez nem állnak rendelkezésre. Ide tartozik például a szériában járó, 20 mm-rel lejjebb ültetett PASM sportfutómű, a tömeg-optimalizált Sport Chrono csomag, a vörös váltósémával ellátott rövidebb váltókar, vagy a Sport-Tex ülésfelület-kárpitozás. Továbbá a 911 Carrera T-hez opcionálisan rendelkezésre áll a hátsókerék-kormányzás, ami a 911 Carrera modellhez nem elérhető.

A 911 Carrera T a sportosság és a könnyű építésmód jegyében született: a hátsó szélvédő, valamint a hátsó oldalablakok könnyített üvegből készülnek, belül nyitóhurkok helyettesítik az ajtónyitókat, a szigetelést pedig a tervezők a minimálisra csökkentették. A hátsó üléssor opcionális felszereltségként kérhető, akárcsak a Porsche Communication Management (PCM) multimédiás és navigációs rendszer. Az eredmény: a kétüléses önsúlya mindössze 1.425 kg, ami 20 kg-mal kevesebb, mint egy hasonlóan felszerelt 911 Carrera tömege.

A 911 Carrera T formateve kihangsúlyozza a hátsókerékhajtású Coupé érzelmességét és sportosságát. Egyes karosszériaelemek, valamint a kerekek egyértelműen különbözőek: a 911 Carrera T első lökhárítója például kapott egy aerodinamikailag optimalizált légterelő-ajkat, a szériában járó Sport Design külső visszapillantó tükrök pedig achátszürkére vannak fényezve. Oldalnézetből az újdonság a titánszürke 20-colos Carrera S keréktárcsákról, valamint az ajtók alján lévő “911 Carrera T” feliratokról ismerhető fel.

A hátulnézetet a hátsó levegőkilépő-lamellák, a Porsche felirat, valamint a “911 Carrera T” típusjelzés achátszürke kialakítása határozza meg, továbbá a különleges modellhez szériában jár a két középen elhelyezett, feketére fényezett kipufogóvéggel rendelkező sport kipufogórendszer. A következő színekben rendelhető a Porsche 911 Carrera T: fekete, lávanarancs, indiai vörös, versenysárga, fehér, Miami kék, Carrara fehér metál, mélyfekete metál, valamint GT-ezüstmetál.

Az utastérben ugyancsak visszaköszön a hangsúlyos sportosság és a puritán kialakítás. A vezető és utasa fekete színű, Sport-Tex kárpitozású ülőfelületekkel ellátott, 4-irányba elektromosan állítható sportülésekben foglalhat helyet, a fejtámlákat pedig fekete színű, hímzett “911” felirat díszíti. Az új Carrera T-modellhez első ízben rendelhetők kagylóülések, a bőrborítású GT-sportkormány pedig az alapfelszereltség részét képezi, akárcsak a kormánykeréken alhelyezett üzemmód-kapcsoló, amelynek segítségével villámgyorsan kiválaszthatjuk a kívánt üzemmódot.

A vörös színű váltósémával díszített, rövidített váltógomb kizárólag a 911 Carrera T-hez jár. A műszerfalon és az ajtókon lévő díszbetétek feketék, akárcsak a könnyített ajtónyitó hurkok. Opcionálisan egy, az autó sportosságát kihangsúlyozó Carrera T belső csomag is elérhető versenysárga, indiai vörös, vagy GT-ezüst kontrasztszínben: a Carrera T belső csomag többek között kontrasztszínű biztonsági öveket, a fejtámlákban hímzett “911” feliratokat, ajtónyitó hurkokat, valamint Sport-Tex ülésrészeket tartalmaz.

A 3-literes, Biturbo-feltöltéssel ellátott hathengeres boxermotor akárcsak a 911 Carrera modellben, a 911 Carrera T-ben is 370 lóerő (272 kW) és 450 Nm leadására képes, utóbbi érték ráadásul már 1.750-perctől egészen 5.000/perces főtengely-fordulatszámig folyamatosan rendelkezésre áll. Az alacsonyabb tömeg révén azonban a tömeg-teljesítmény arány 3,85 kg/lóerőre javult, ami jobb menetteljesítményeket és menetdinamikát eredményez. A rövidebb áttételezésű hétfokozatú manuális váltónak, valamint szériában járó hátsó önzáró differenciálműnek is köszönhetően a 911 Carrera T 4,5 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/h-s sebességre gyorsulni, ami 0,1 másodperccel jobb érték, mint a 911 Carrera Coupé esetében. A 0-200 km/h-s sprintet 15,1 másodperc alatt abszolválja az újdonság.

A Carrera T-hez opcionálisan elérhető a Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) automataváltó, amivel a 0-100 km/h-s gyorsulás 4,2 másodpercre, a 0-200 km/h-s sprintidő pedig 14,5 másodpercre javul. A végsebesség mindkét váltómű esetében meghaladja a 290 km/h-t.

A Porsche 911 Carrera T-k kiszállítása 2018. januárjában kezdődik, azonban a modell máris rendelhető akár hazánkban is, a Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben. A magyarországi bruttó alapár körülbelül 36 millió forint.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark