A leggyorsabb Škoda? – 230 lóerő az Octaviában

Nyomtatás

Az Octavia RS 220 lóerős teljesítménye a potenciális vásárlók közül valószínűleg csak keveseknek nem elegendő, a másfél hét múlva kezdődő Genfi Autószalonra mégis izgalmasabb példányt készít a márka. Az RS 230 különleges kiadás nevéhez hűen további 10 lóerőt tud felmutatni.

A kétliteres turbómotor teljesítmény-növekedésének szimbolikus mivoltát az is jelzi, hogy az erőforrás 1500-tól egészen 4400-as fordulatig jelen lévő 350 Nm csúcsnyomatéka sem változott. A gyári adatok a hatfokozatú kézi váltóval elérhető típusnak 6,7 szekundumos 0-100-as sprintet jósolnak, ami egy tizeddel rövidebb a hagyományos változat teljesítményénél, a végsebesség pedig 248 km/h-ról 250-re emelkedik.

A limitált példányszámban elérhető Octavia emellett átfogó felszereltséget és emiatt viszonylag magas árcédulát is kap, újdonságként pedig benne is bemutatkozik a Volkswagen Golf GTI-ben megtalálható menetstabilizáló rendszer, amely erős lassítás helyett az ívbelső első kerekek fékezésével csökkenti az alulkormányozottsági hajlamot.

A típus várhatóan júniusban érkezik meg majd a kereskedésekben – a hazai forgalmazásról egyelőre nincs információ.

Tesztünket az RS modellekről itt találják.




Hozzászólások  

 
+1 #1 2015-02-21 14:06
Kedves Szabó Péter!

Idézném a cikket:
"újdonságként pedig benne is bemutatkozik a Volkswagen Golf GTI-ben megtalálható menetstabilizál ó rendszer, amely erős lassítás helyett az ívbelső első kerekek fékezésével csökkenti az alulkormányozot tsági hajlamot."

Ne vegye sértésnek, pozitív, építőjellegű kritika ez, de olyan nincs, hogy ívbelső első kerekek. Ez így megtévesztő. Ív felosztásnál egy első és egy hátsó kerék van, értelemszerűen ív belső a közelebbi, ív külső a távolabbi oldalt jelent. Nyilván úgy értette, hogy az éppen aktuális ív belső első kereket fékezi (remélem).
A másik hogy kicsit megette a marketing szagú (gondolom angolról fordított) cikket, ez nem menetstabilizát or, hanem elektronikus differenciálzár . Az hogy ez mennyire újdonság az kérdéses, előző generációban volt, XDS néven futott, most Golf-hoz képest butítani akarták, de végül csak meg kapta (újból) ez a generáció is.
Remélem tudtam segíteni a jövőbeni sikeres cikkírásokat.
Üdv
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark