A legkeményebb acél – a Volvo S60 Polestar a BMW M3 sarkára lép

Nyomtatás

Noha a Volvo garázsában a teljesítmény nem idegen tényező, igazán vérmes sportmodellt rég láttunk már a svédektől. Ha csak egyetlen példánnyal is, de ezúttal a svédek újfent bebizonyítják, hogy képesek a legnagyobb hagyományokkal rendelkező modellekkel is versenyezni: íme hát az S60 Polestar.

A roppant finomnak ígérkező végeredmény a Volvo és a tuninggal foglalkozó Polestar közös gyermeke, ám a háttébe húzódó megrendelő kiléte egyelőre titok marad. Ennek ellenére – ahogy a Nissan Juke R esetében is – a mindent elsöprő siker az érdeklődők körében egy kisebb széria gyártását vonhatja maga után.

Az első pletykák szerint az XC90-be is épített, valamint a Yamaha által fejlesztett V8-as került volna az S60 Polestar gyomrába, ám ma már bizton mondhatjuk, hogy a Polestar verzió az S60 T6-oson alapul. Tehát háromliteres, soros hathengeres motor szolgáltatja – természetesen turbótöltő segítségével – a combos, 6500-as percenkénti főtengelyfordulatnál rendelkezésre álló 508 lóerős csúcsteljesítményt (a T6 304 lóerő leadására képes), míg a maximális nyomaték 575 Nm.

Mindehhez a hengerfej illetve az égéstér átalakítására, a szívósor áttervezésére és egy nagyobb, Garret 3171 turbóra volt szükség.

Persze a markáns teljesítményhez a futómű átalakítása is nélkülözhetetlen volt, ennek eredménye a szélesebb nyomtáv (ehhez a sárvédők szélesítése is szükséges volt), az ültetés, az erősebb lengőkarok és a brutális Brembo fékek, de az Öhlins márkájú lengéscsillapítókról sem szabad megfeledkeznünk.

Az S60 Polestar 19 colos felnikre húzott, 265/30 R19-es abroncsokon gördül. A hajtásláncban a motor után hatsebességes kézi váltó következik, amelyből a nyomaték Haldex összkerékhajtási rendszeren át jut el a négy kerékig.

A végeredmény figyelemre méltó: már-már szuperautókra jellemzően alig 3.9 másodpercre van szüksége a 0-100-as sprint abszolválásához a Volvónak, a csúcssebesség pedig 300 km/h. Összehasonlításképp: a Mercedes-Benz C63 AMG 457 lóereje 4.4 szekundumos gyorsulásra elegendő, míg a 420 lóerőt hadrendbe állító BMW M3 ’csupán’ 4.8 másodperc alatt képes a mutatványra.

A mokányabb megjelenés sem maradhatott el, átrajzolt lökhárítók és szolid hátsó légterelő felel a haragosabb külsőért, miközben az utastérben az Alcantara kárpit uralkodik úgy az üléseken, ahogy a kormányon és a tetszetős váltógombon is. Gyártószalagra vele!




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark