2017. Január 24., Kedd

Frissitve:01:35:03

A legmodernebb kompakt - itt a frissített Volkswagen Golf

Nyomtatás

A Volkswagen Golf már-már valódi legenda az autózás történelemkönyvében, így nem csoda, hogy a németek komolyan készültek a jelenlegi generáció frissítésének bemutatójára. A gyáriak modern újdonságokat ígértek, és nem is okoztak csalódást: a most bemutatott ráncfelvarrással kétségtelenül a legfejlettebb autó lett kategóriájában Golf – noha már eddig is az élen járt.

Első ránézésre mindezt talán nem egyszerű elhinni, hiszen ahogyan az lenni szokott – kiváltképp a Volkswagen esetében – radikális változásokkal ezúttal sem találkozhatunk a külsőt illetően. Azért a kötelező módosításokat végrehajtották a mérnökök: új lökhárítókat, friss grafikával megáldott fényszórókat és új színeket illetve keréktárcsákat is kapott az autó. Az első fényszórók így már minden változatban rendelkeznek LED-es nappali menetfényekkel, míg az eddigi xenonos megoldást LED-es opció váltotta, és immár minden Golf fénydiódás hátsó lámpatesteket kap.

Természetesen a kombi kivitel is frissült, aminél ugyanezekkel a módosításokkal találkozhatunk kívül. Ám ezeknél sokkal fontosabbak az utastérben és a lemezek alatt található újdonságok, hiszen ezeknek köszönhetően a legmodernebb és legfejlettebb kompakt lett a frissített Golf. A legfontosabb változások között ott van az opcionális elérhető, teljesen digitális műszerfal, de az első helyre mégis az új multimédiás rendszert sorolhatjuk, mely immár alapáron is egy jobb felbontású, 6,5 colos érintőképernyőt kapott. A következő lépcsőfokhoz pedig már 8 colos megjelenítő jár, ami eddig a legnagyobb volt.

A jelenlegi, Discover Pro névre hallgató csúcsverzió azonban már 9,2 colos képernyőt kapott, ami olyan rendkívül fejlett funkciókkal rendelkezik, mint például a gesztusvezérlés, amit eddig csak a BMW tudhatott magáénak a 7-es sorozatban. A Volkswagen rendszere azonban nem teljesen úgy működik, mint a bajoroké, a Golf ugyanis egyelőre csak a legyintést ismeri fel, amivel görgetni tudunk a menüpontok között, rádiót válthatunk, vagy éppen keresgélhetünk a zenéink és képeink között – a BMW-ben talán legsűrűbben használt hangerőállítás funkció tehát kimaradt.

Mindemellett természetesen minden okostelefonos kapcsolódási lehetőséget támogat a rendszer, így a MirrorLink, az Apple CarPlay és az Android Auto is rendelkezésünkre áll, miközben szinte mindent képes lejátszani az új szoftver. Erre pedig szükség is van, hiszen a DVD-lejátszó mellett két USB aljzat, két SD kártyaolvasó, AUX csatlakozó és egy 10 GB-os beépített SSD meghajtó is jár a Discover Pro mellé.

A vezeték nélküli internetelérésről pedig még nem is beszéltünk, ami a Volkswagen Car-Net alkalmazással karöltve bármikor tud kommunikálni mobileszközeinkkel – legyen szó sebességtúllépésről vagy éppen lopási kísérletről, de lekérhetjük az autó helyzetét és állapotát is. Ez a lehetőség tehát nagyban hasonlít az Opel OnStar rendszeréhez, és ugyanúgy képes vészjelzést is küldeni. Egy másik újdonság a személyre szabási funkció, melynek segítségével szinte minden elérhető beállítást el tudunk menteni, hogy később egy egyszerű kattintással visszaállítsuk azokat – ilyenek például az ülés, a klíma, a digitális műszerfal, a különböző vezetéstámogató rendszerek vagy éppen a világítás beállításai. Ez természetesen akkor lehet hasznos, ha több ember is használja az autót.

A vezetéstámogató és biztonsági asszisztensek terén is rengeteget fejlődött a Golf. A leglátványosabb újdonság minden bizonnyal a sávtartó asszisztens és a távolságtartó tempomat összehangolása, melyek ezentúl alacsony sebességnél is képesek együtt dugóasszisztensként funkcionálni – és akár meg is állítani és el is indítani magától az autót. Az automatikus parkolórendszert is továbbfejlesztették a mérnökök, és újdonság még a Mercedes autóiból ismerős, az autót balesetveszély észlelése esetén előre felkészítő megoldás és a vontatmányasszisztens is, de szinte minden ismert extra elérhető lett a Golfhoz.

Nem csak technológiai téren újult meg a Golf, hiszen a motorpaletta is frissült. Az eddigi 1,4 literes TSI-t egy vadonatúj fejlesztésű, hengerlekapcsolásra is képes 1,5 literes négyhengeres egység váltja, mely 130 és 150 lóerővel lesz elérhető. Míg előbbi 1400-as fordulattól 200, addig utóbb 1500-tól 250 Nm-es csúcsnyomatékot tud felmutatni, míg fogyasztásukat 4,6 és 4,9 literre ígérik a gyáriak, de a valóságban azért valamivel többre számíthatunk majd. Az új erőforrás világújdonsága, hogy bár nem lesz elektromotorral megtámogatva, így is képes lesz útközben leállni, ha éppen nincs rá szükségünk – például egy nagyobb lejtőn.

Habár a dízelmotorokról nem esik szó a sajtóanyagban, azok minden bizonnyal változatlan formában kerülnek át a frissített Golfba. A GTI variánsok azonban erősebbek lesznek, hiszen az eddigi 220 helyett immár alapból 230 lóerő áll majd rendelkezésre, míg az eddig 230 tagú ménest megmozgató Performance kivitel ezentúl 245 lóerőt tudhat magáénak – külsőt tekintve pedig követik a frissített változatok megoldásait, persze sportosabb formában, ahogyan az a képeken is látszik.

Még mindig nem értünk a Golf újdonságainak végére, ugyanis a németek egy új DSG automataváltót is kifejlesztettek az autóhoz, mely hét fokozattal gazdálkodik, és minden eddig használt 6-sebességes megoldást levált a kompakt palettáján. A Volkswagen tehát nem véletlenül csapott akkora felhajtást a kompaktjának frissítése körül, hiszen a Golf egyértelműen a legmodernebb szereplővé lépett elő a szegmensben, beleértve akár a prémium szereplőket is. Ez pedig az eddig is kiváló képességei tudatában szinte legyőzhetetlenné teszi a kategóriában – ennyi újdonsággal pedig ritkán találkozunk egy frissítés alkalmával. Az utolsó kérdés már csak az árcédula, mely bizonyára emelkedik majd néhány százalékkal, de azt visszakapjuk majd a jobb alapfelszereltségnek köszönhetően.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark