A Mercedes négyhengeres dízel jövője – minden információ az új motorról

Nyomtatás

Az új E-osztályban ünnepli világpremierjét a Mercedes-Benz vadonatúj fejlesztésű négyhengeres dízelmotorja. A 220 d elnevezés ezentúl a 2,15 literes egység helyett egy kétliteres erőforrást rejt, amely elődjéhez viszonyítva minden tekintetben továbbfejlődött.

A gyártó ezúttal már mély betekintést nyújt az új dízelmotorba, amely azonos elnevezése dacára nagy lépés a márka számára. Az OM 654-es kódnéven futó erőforrás hamarosan szinte az összes Mercedes-Benz modell lemezei alá beköltözik, kis- és nagytestvért is kap, és elfoglalja helyét a márka legnépszerűbb motorjának járó trónon – érdemes hát külön foglalkozni vele.

A Mercedes-Benz első teljesen alumíniumból készült négyhengeres dízelmotorja az új E-osztályban mutatkozik be, az első példányok pedig már a tavasz kezdetével kigördülhetnek az utakra. Az elődjénél 13 százalékkal takarékosabb erőforrás hatfokozatú kézi és kilencfokozatú automataváltóval párosítható – utóbbival vegyes étvágya a felső-középkategóriás modellben 3,9 l/100 km. Ez jóformán felsőérték, a kisebb modellekben, és a később érkező szerényebb változatban ennél legalább fél literrel alacsonyabb értékekre is számíthatunk.

Az erőforrás önmaga érvényesülését támogatja: nem csak kompaktabb öblösebb elődjénél, hanem 202,8 kiló helyett mindössze 168,4 kilogrammot nyom a mérlegen. Mondani sem kell, hogy ez a hatékonyságra, a kényelemre és a dinamizmusra is jó hatással van. Emellett a gyáriak szerint elődjénél kulturáltabb is: alacsonyabb zajszintre és kevesebb vibrációra számíthatunk az új technikák alkalmazásának köszönhetően.

A negyedik generációs közös nyomócsöves befecskendezés mellett a különleges, Nanoslide névre hallgató, ellenállás-csökkentő hengerfelület-kiképzés a hatékonyságot és a teljesítményt is fokozza. Ennek köszönhetően a normál verzió teljesítménye az eddigi 170-ról 194 lóerőre emelkedett, amely 3800-as fordulaton elérhető. A csúcsnyomaték 400 Nm, amely 1600-tól 2800-ig elérhető – itt nincs mit tenni, a nagyobb lökettérfogatú előd is ezt az értéket tudta, de már 1400-tól.

Az egyelőre széria kilencfokozatú automatával ez 7,3 másodperces 0-100-as gyorsulásra fordítható le, amelyhez meglehetősen magas, 240 km/h-s végsebesség társul. A vegyes fogyasztási adatok pedig kerékmérettől és felszereltségtől függően 3,9 és 4,3 liter között alakulnak.

Az OM 654-es motor viszont csak az új család alapítója – hamarosan szerényebb és izmosabb kiviteleket is üdvözölhetünk. Az új egységek ráadásul erőteljesen alakíthatóak, így a 2,15 literes egységhez hasonlóan alkalmasak hosszanti és keresztmotoros beépítésre, első-, hátsó- és összkerékhajtással. Így aztán A-osztálytól S-osztályig hamarosan mindenhol köszönthetjük az új egységeket. A palettán vélhetően lesz egy 160 lóerő körüli szerényebb kivitel, de 250 d néven érkezik a duplaturbós egység is, amely 220-240 lóerő közötti teljesítménnyel hódíthat.

Fölötte pedig az új fejlesztésű háromliteres dízelmotor váltja az eddigi V6-ost. Nem véletlenül sorhatos kialakítással: az alapokat ugyanis a négyhengeres egység fekteti le, csak éppen két hengerrel több kerül az egységbe.

Az új motorral felszerelt E-osztály már rendelhető, 12,53 milliós alapártól.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark