Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A BMW M2 Competition csomagos változatának teljesítményéről már régóta pletykáltak, ám most végre bemutatkozott az autó. Ahogyan azt már korábban különböző források megerősítették, az autó valóban 410 lóerővel csábítgatja majd a vásárlókat, ami a Competition csomag eddig viszonylag rövid – ám hamarosan tovább íródó – történetében a legnagyobb erősödést jelenti. Nézzük hát, mire képes a még tovább vadított M2.

A mókának nem szab határt - galériaNoha már önmagában is nagyon marcona a legkisebb M-es, a Competition csomag még egy lapáttal rádob az agresszív megjelenésre: a fekete kiegészítők, a nagyobb és szögletesebb, ugyancsak fekete hűtőrács, a még morcosabb első lökhárító, az M4-től érkező külső tükörház és az új keréktárcsák bizony tovább fokozzák az izgalmakat, és akkor az új, piros színről még nem is beszéltünk. Az utastérben valamivel kevesebb a változás, de a kormányon található, M1/M2 gombok – amikre természetesen saját beállításókat programozhatunk –, a piros start gomb és a világító M2 felirattal ellátott, új sportülések azért ott is árulkodók.

Azonban sokkal izgalmasabb az, hogy mit találunk a lemezek alatt, ugyanis a BMW – igaz, ugyanúgy egy soros hathengeres motorra – kicserélte az alap M2 erőforrását, hogy az M4-ben megtalálható egységet építse be, és fogja vissza egy kissé. Mindez 410 lóerőt és 550 Nm-es csúcsnyomatékot eredményezett, amit a vezetés szerelmeseinek nagy örömére a hétfokozatú duplakuplungos M DCT automata váltó mellett egy hatfokozatú manuális szerkezettel is megrendelhetünk. Előbbi 4,2, utóbbi pedig 4,4 másodperces 0-100-as sprintet tesz lehetővé, természetesen továbbra is szigorúan a hátsó kerekeket hajtva – a végsebesség 280 km/h.

Kézi váltóval is - galériaAz erőforrás okosan megtervezett kenési rendszere egyenesen a motorsport élvonalából érkezett, a hűtőrendszer műszaki alapját pedig a Competition Package teljesítménynövelő csomaggal felszerelt BMW M4 Coupé hűtőrendszere adta. A speciális megoldásról nagyobb hűtőrács-pár és új, több levegőt gyűjtő első légterelő árulkodik. A vesék már az alapból fekete színben ragyognak, ahogyan az első kerékjárati ívek fölé integrált irányjelzők és az elektronikusan állítható szelepekkel felszerelt kipufogórendszer dupla ikervégződése is. A modell hátulját sötét árnyalatú M Competition embléma díszíti. Az új, duplakonzolos visszapillantó-házak tovább csökkentik az újdonság légellenállását és a modell sportosságát hangsúlyozzák.

A motortérbe a BMW M3/M4 szénszál-erősítésű műanyagból készült toronymerevítője is beköltözött. A mindössze 1,5 kilogramm súlyú alkatrész jelentős mértékben fokozza a karosszéria merevségét, amely így még pontosabb irányíthatóságot eredményez. A tervezőmérnökök az elektromechanikus szervokormány, az aktív M differenciálmű és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC) viselkedését is a megnövelt teljesítménnyel párhuzamosan hangolták át.

Mutatósak az új sportülések - galériaHátra 400 milliméter átmérőjű féktárcsák választhatók, amelyeket hatdugattyús féknyergek szorítanak össze, a hátsó kerekeket pedig 380 milliméter átmérőjű féktárcsák és négydugattyús féknyergek lassítják. A megnövelt féktárcsák és a szürkére fényezett féknyergek minden vezetési szituációban maximális fékerőt garantálnak. Az opciós listára 19” méretű keréktárcsák is felkerültek – kerekeken elöl 245/35 ZR19, míg hátul 265/35 ZR19 méretű gumiabroncsok feszülnek. Az új BMW M2 Competition két vadonatúj karosszéria-fényezési árnyalatban is elérhető lesz: a Sunset Orange metál mellett az exkluzív Hockenheim Silver szín is megrendelhető.

Az M2 Competition tehát minden eddiginél gyorsabb lett, de nem csak a gyorsulási érték a végsebesség tanúskodik erről, ugyanis versenypályán hajtva is rengeteg fejlődött az autó – alig várjuk már, hogy kipróbálhassuk majd.

Kommentek