Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Porsche már az előző generációs Panamerából is kínált konnektoros hibrid változatot, azonban kétségtelen, hogy a technológia igazán csak mostanra jutott el odáig, hogy igazán vonzó legyen. Tudta ezt a német gyártó is, és nem csak egy, hanem rögtön kétféle elektromotorral szerelt változatot is piacra dobtak – az egyik ezek közül ráadásul az egész kínálat legerősebb tagja. Nem titkolta a Porsche, hogy sikerre számít a hibridektől, de az még őket is meglepte, hogy mennyien választják a villanyos kiviteleket.

 

Világszerte ugyanis nem kevesebb, mint a vevők 60 %-a dönt a Panamera 4 E-Hybrid vagy a Turbo S E-Hybrid mellett, ami bizony elképesztően nagy arány. A gyáriak elárulták, hogy előzetesen 10-15 %-osra saccolták a hibridek részesedését, és már egy ehhez hasonló szám is kiválónak számított volna. Ehhez képest az eladott Panamerák jóval több mint felét teszik ki a már általunk is kipróbált hajtásláncok. Németországban egyébként „csupán” az eladott példányok 25 %-a hibrid, azonban Franciaországban már 70, Belgiumban pedig szinte elképesztő módon 90 %-át teszi ki az eladásoknak a két előbb említett kivitel.

A vásárlók 60 %-a választja valamelyik hibridet

A Porsche egyébként nemrég kezdte el a két legnagyobb piacon, Kínában és az Egyesült Államokban is forgalmazni a hibrid változatokat, de úgy tűnik, hogy nem sokat fog változni ez az arány. A rengeteg hibrid persze nem véletlen, hiszen akárcsak Magyarországon a zöld rendszám és a vele járó adókedvezmények illetve egyéb előnyök, úgy sok más országban is vannak hasonló engedmények az ilyen jellegű autókra, így amellett, hogy fogyasztás terén is kiváló eredményeket képesek felmutatni – már, ha van lehetőségünk folyamatosan töltögetni őket – egyéb előnyei is vannak a hibrideknek.

Az egyelőre elég nyilvánvaló, hogy sokan vannak, akik inkább a kedvezmények miatt választották az elektromotorral szerelt változatokat, mégis jó előjel ez arra vonatkozóan, hogy a vásárlók meg tudnak barátkozni az új technológiával – persze egy 911 esetében nyilván más lenne a helyzet, de így is biztatóak a számok. A különböző anyagi előnyök mellett persze képességeikkel is bizonyítják az autók, hogy érdemes rájuk voksolni, ezt pedig Szabó kolléga első kézből tapasztalhatta meg a 4 E-Hybrid és a Turbo S E-Hybrid esetében is.

Kommentek