A sportos apukák álma – íme, az Audi RS4 Avant

Nyomtatás

Az Audi A4 ugyan korábban mutatkozott be, mint az A5, mégis utóbbiból készült el először az RS verzió. Nem kellett azonban sokat várnunk az RS4-re sem, hiszen a Frankfurti Autószalonon leleplezték a németek a szokás szerint kombi változatban bemutatkozó családi rakétát, amely természetesen kupé testvérével osztozik a technikán.

Volt már rá példa, hogy négyajtós verzióban is bemutatkoztak, ugyanakkor nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy az Audi egyik ismertetőjegye, hogy az RS4 és az RS6 legtöbbször csak Avant, azaz kombi verzióban lát napvilágot, és nincs ez másként most sem. A puttonyos középkategóriás az ilyenkor szokásos változtatásokat kapta meg, tipikus négykarikás stílusban.

Új, jóval nagyobb légbeömlőkkel és agresszívabb megjelenéssel megáldott lökhárítók, szabad szemmel is jól látható, a sportfutóműves alapmodellnél is 7 mm-rel nagyobb ültetés, 3 centivel kiszélesített kerékjárati ívek, egyedi, alapból 19, de opcionálisan akár 20 colos keréktárcsák, hátsó szárny és két kályhacsőnyi kipufogóvég biztosít minket a sportosságról – és akkor a méretes RS4 logókról és quattro feliratokról még nem is beszéltünk. Hiába a kombi felépítés, az RS4 Avantra rápillantva senki nem gondolhatja, hogy egy unalmas családi autóval van dolga.

Természetesen az utastérben is rögtön egyértelmű, hogy nem egy mezei A4 Avanttal van dolgunk: felárért cserébe méhsejt mintázatú sportülések, lapított aljú, perforált bőrrel bevont sportkormány és váltókar, egyedi digitális műszerfal, és rengeteg RS logó teszi különlegessé a legvadabb változatot. Az első sortól hátrafele ugyanakkor ugyanazzal a praktikus autóval van dolgunk, mint a normál A4 Avant esetében, így a sportos apukák álma lehet az autó.

Az elődhöz képest ugyan 1,3 literrel és 2 hengerrel kevesebből kell gazdálkodnia az új RS5-nek, de a teljesítmény miatt egy percig sem kell aggódnunk, hiszen bár a 450 tagú ménes nem nőtt, a csúcsnyomaték nem kevesebb, mint 170 Nm-rel gyarapodott, ami 600 Nm-es értéket jelent. – utóbbi ráadásul 1900-as fordulattól egészen 5000-ig elérhető. A szívó V8-astól és annak szívmelengető dallamaitól tehát el kell búcsúznunk, de a turbókorszakba lépve bizony nagyot fejlődött az RS4 menetteljesítménye, és biztosak vagyunk benne, hogy a V6-os hangjára is nagyon odafigyeltek a mérnökök, így nem lehet majd panaszunk.

Hiába maradt tehát változatlan a teljesítmény, a 8-sebességes tiptronic automataváltónak, a 80 kilogrammos súlycsökkentésnek (1790 kg), a quattro összkerékhajtásnak és a hatalmas nyomatéknak köszönhetően a 0-100-as sprint 6 tizeddel gyorsabb lett (4,1 mp). A végsebesség az opcionális dynamic csomaggal akár 280 km/h is lehet. Mindemellett a kisebb erőforrás nagyobb hatékonyságot is ígér: az Audi ígérete szerint akár 8,8 literrel is megelégedhet az újdonság 100 kilométerenként, vegyes üzemben – a valóságban persze ez jó pár literrel többre adódhat majd.

Felárért adaptív futómű, kerámia féktárcsák és még sportosabbra hangolt kormányzás is elérhető lesz. A forgalmazás májustól indul, és a német árakból kiindulva itthon nagyjából 25 milliós forintos alapáron juthatunk majd hozzá a családi sportautóhoz.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark