2017. Augusztus 21., Hétfö

Frissitve:09:34:44

Álcázatlanul kapták lencsevégre az ősszel érkező új VW Polót

Nyomtatás

Úgy tűnik, hogy a Volkswagennek nem sikerült sokáig titokban tartania a vadonatúj Polo formáit, a napokban ugyanis lencsevégre kaptak egy prototípust, amin szinte semmilyen álcázás nem volt. Noha biztosra egyelőre semmit nem vehetünk, jó esély van rá, hogy valóban a kész kisautót láthatjuk a fotókon, hiszen a németek már gőzerővel tesztelik a Polo vadonatúj, 10. generációját. A legfrissebb hírek szerint a kisautót a németek a szeptemberi Frankfurti Autószalonon fogják leleplezni.

Az sem kérdés, hogy a Polo ugyanarra a padlólemezre épül, amire a Genfben a napokban leleplezett Seat Ibiza, mindez pedig azt jelenti, hogy a típus egyrészt könnyebb lesz, másrészt pedig várhatóan a nagyjából a kifutó modellnek megfelelő külső méretek ellenére belül tágasabb lesz a jelenlegi szériánál. Az Ibizánál egyébként a 95 mm-es növekedést követően a két tengely között immáron 2564 mm mérhető (várhatóan a Polo értéke is ugyanez lesz), a kivitelezést pedig a Volkswagen rugalmas MQB A0 platformja segítségével tudták megoldani a szakemberek.

Az Ibiza esetében a szélesség is jelentősen, közel 9 cm-rel növekedett, s szinte biztos, hogy a Polo ugyanezt a receptet követi. Ehhez igazodva jóval nagyobbak lesznek a nyomtávok, így az új Polónak nem csak a belső méretei fejlődnek, de jobb lesz a stabilitása és nagyautósabban fog viselkedni. És a csomagtérről sem feledkezhetünk meg, ami az Ibizában már-már kompaktautós, 355 literes csomagtér ‘kapott helyet’, s biztosak lehetünk, hogy a Polo csomagtere sem lesz kisebb.

Műszaki szempontból a platform és az általa nyújtott előnyök nem érnek véget a praktikumnál, a hajtásláncokban is található némi újdonság. A motorpaletta bázisát biztos, hogy az Ibizához hasonlóan a Polóban is az új, egyliteres turbómotor képezi, természetesen három hengerrel, 95 vagy 115 lóerőre skálázott teljesítményverziókkal. Aki ennél több lendületre vágyik, annak a 150 lovas 1.5 TSI Evo motor biztosít dinamikus opciót. Mindeközben dízelfonton az 1.6 TDI 80, 95 és 110 lóerős kiadása lesz szerintünk választható, míg az alternatív hajtásra fogékonyak számára az 1.0 TSI 90 lovas, CNG-s verziója állhat rendelkezésre. A 2017-es Polo a motor függvényében öt- vagy hatgangos kézi váltókkal, illetve hétfokozatú DSG-vel vihető haza.

A hírek szerint az utastér minősége szintén fejlődik, akárcsak a felszereltség (természetesen az összes modern kényelmi, biztonsági, illetve multimédiás extra elérhető lesz), vagyis a Polo minden téren egy teljes kategóriát ugorhat előre. Mindezek alapján nem nehéz megjósolni, hogy az eddigi szériákhoz hasonlóan a Polo 10. generációja is biztos sikerre számíthat, persze az is biztos, hogy a kategória (egyik) legdrágább képviselője lesz. Mi már nagyon várjuk az őszi premiert, amint további részleteket tudunk a Volkswagen kisautójáról, azonnal jelentkezünk.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark