Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A TVR sokáig tartotta lázban az autózás szerelmeseit, de most végre lerántották a leplet vadonatúj modelljükről, amely a várakozásoknak megfelelően a Griffith nevet kapta. Az újdonsággal tulajdonképpen hamvaiból tér vissza az angol márka, és csak remélni tudjuk, hogy a teljesen új négykerekű meghozza majd a gyáriak számára a várt sikereket.

Látványos részletek - galériaA Griffith látványos, piros színben mutatkozott be, és nem okozott csalódást: agresszív, de nem túlzó formákkal hódít, melyek amellett, hogy eszünkbe juttatják a korábbi TVR modelleket, kifejezetten modern összképet festenek elénk. A hangsúlyos hűtőrács, a hosszú motorháztető, a hátratolt kabin és rövid, de látványos hátsó megdobogtatja a szíveket, és akkor az egyszerre hasznos és mutatós légbeömlőkről, az elektromosan kiemlkedő hátsó szárnyról, az óriási diffúzorról és a méretes keréktárcsákról még nem is beszéltünk.

Az utastér a márkától megszokott minimalista stílusban lett megrajzolva: a középkonzolon a klíma külön kezelőszerveket kapott, ezek fölött pedig egy multimédiás rendszer található, bizonyára érintőképernyős megjelenítővel. A műszerfal szerepét is egy digitális egység vette át, és már a képek alapján is jól látszik, hogy a tervezők igyekeztek finom anyagokkal bevonni az utasteret.

Igazi élményhajhász - galériaA motortérben – ahogyan azt már korábban is tudni lehetett – egy 5-literes V8-as erőforrás lapul, amit a Cosworth vett kezelésbe. A végeredmény 507 lóerő lett, ami tonnánként több mint 400 tagú ménest jelent. Ezzel pedig azt is elárultam, hogy a Griffith 1250 kilogrammot nyom, így a 0-100-as sprintet kevesebb, mint 4 másodperc alatt teljesíti, míg a végsebessége 322 km/h. Mindezt az erőt ráadásul egy hatfokozatú manuális váltó juttatja el a hátsó kerekekhez, és ez lehet a TVR igazi fegyvere.

Az egység természetesen elöl kapott helyet, de a Gordon Murray által kifejlesztett új alapoknak köszönhetően úgy tudták elhelyezni, hogy az autó tömegközéppontja nagyon alacsonyra kerüljön, a súly pedig 50:50 arányban legyen szétosztva a két tengely között. Az alapokat egyébként egy karbon elemekkel összekötött acél csőváz adja, amely kiemelkedő szilárdságot és visszafogott súlyt biztosít az autónak.

A kézi váltó a nagy fegyvere - galériaAz oldalt, egyből az első kerekek mögött kivezetett kipufogók lehetővé tették, hogy hatalmas diffúzor kerüljön a hátsóra, ami természetesen nagyban javítja a leszorítóerőt. Mindez a versenyváltozatok miatt is fontos, ugyanis a TVR a jövőben szeretne Le Mans-ba is eljutni – igaz, egyelőre inkább a gyártással foglalkoznak.

A TVR Griffith nagyjából 30 millió forintos áron kínálja majd magát, ami bizony nem rossz ajánlat egy olyan autóért, ami menetteljesítmények tekintetében a Porsche 911-gyel is felveszi a versenyt – és ez is a célja. Arról nem is beszélve, hogy a hatalmas erő és a manuális váltó párosa igazi élményautóvá varázsolja az újdonságot, amiből a hírek szerint már a kabrió kivitelt is fejlesztik a gyáriak.

Kommentek