Angol élményhajhász – bemutatkozik a TVR Griffith

Nyomtatás

A TVR sokáig tartotta lázban az autózás szerelmeseit, de most végre lerántották a leplet vadonatúj modelljükről, amely a várakozásoknak megfelelően a Griffith nevet kapta. Az újdonsággal tulajdonképpen hamvaiból tér vissza az angol márka, és csak remélni tudjuk, hogy a teljesen új négykerekű meghozza majd a gyáriak számára a várt sikereket.

A Griffith látványos, piros színben mutatkozott be, és nem okozott csalódást: agresszív, de nem túlzó formákkal hódít, melyek amellett, hogy eszünkbe juttatják a korábbi TVR modelleket, kifejezetten modern összképet festenek elénk. A hangsúlyos hűtőrács, a hosszú motorháztető, a hátratolt kabin és rövid, de látványos hátsó megdobogtatja a szíveket, és akkor az egyszerre hasznos és mutatós légbeömlőkről, az elektromosan kiemlkedő hátsó szárnyról, az óriási diffúzorról és a méretes keréktárcsákról még nem is beszéltünk.

Az utastér a márkától megszokott minimalista stílusban lett megrajzolva: a középkonzolon a klíma külön kezelőszerveket kapott, ezek fölött pedig egy multimédiás rendszer található, bizonyára érintőképernyős megjelenítővel. A műszerfal szerepét is egy digitális egység vette át, és már a képek alapján is jól látszik, hogy a tervezők igyekeztek finom anyagokkal bevonni az utasteret.

A motortérben – ahogyan azt már korábban is tudni lehetett – egy 5-literes V8-as erőforrás lapul, amit a Cosworth vett kezelésbe. A végeredmény 507 lóerő lett, ami tonnánként több mint 400 tagú ménest jelent. Ezzel pedig azt is elárultam, hogy a Griffith 1250 kilogrammot nyom, így a 0-100-as sprintet kevesebb, mint 4 másodperc alatt teljesíti, míg a végsebessége 322 km/h. Mindezt az erőt ráadásul egy hatfokozatú manuális váltó juttatja el a hátsó kerekekhez, és ez lehet a TVR igazi fegyvere.

Az egység természetesen elöl kapott helyet, de a Gordon Murray által kifejlesztett új alapoknak köszönhetően úgy tudták elhelyezni, hogy az autó tömegközéppontja nagyon alacsonyra kerüljön, a súly pedig 50:50 arányban legyen szétosztva a két tengely között. Az alapokat egyébként egy karbon elemekkel összekötött acél csőváz adja, amely kiemelkedő szilárdságot és visszafogott súlyt biztosít az autónak.

Az oldalt, egyből az első kerekek mögött kivezetett kipufogók lehetővé tették, hogy hatalmas diffúzor kerüljön a hátsóra, ami természetesen nagyban javítja a leszorítóerőt. Mindez a versenyváltozatok miatt is fontos, ugyanis a TVR a jövőben szeretne Le Mans-ba is eljutni – igaz, egyelőre inkább a gyártással foglalkoznak.

A TVR Griffith nagyjából 30 millió forintos áron kínálja majd magát, ami bizony nem rossz ajánlat egy olyan autóért, ami menetteljesítmények tekintetében a Porsche 911-gyel is felveszi a versenyt – és ez is a célja. Arról nem is beszélve, hogy a hatalmas erő és a manuális váltó párosa igazi élményautóvá varázsolja az újdonságot, amiből a hírek szerint már a kabrió kivitelt is fejlesztik a gyáriak.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark