Az A8-hoz közel – minden információ a vadonatúj Audi A6-ról

Nyomtatás

Olvasóink néhány előzetesen kiszivárgott képről már tegnapelőtt láthatták a vadonatúj Audi A6-ost az Autó Pult hasábjain, tegnap este pedig a négykarikások felső-középkategóriásának teljes hivatalos sajtógalériáját is megcsodálhatták, hiszen az ingolstadtiak a kiszivárgott fotók után úgy döntöttek, hogy gyorsan lerántják a leplet legfrissebb üdvöskéjükről. Tegnapi cikkben megígértük, hogy ma jelentkezünk az információkkal, úgyhogy jönnön végre minden lényeges részlet az Audi büszkeségéről.

Az A6-os leváltásának itt volt az ideje, a kifutó széria ugyanis idén nyolcadik piaci évét tapossa, időközben pedig a teljes konkurencia megújult, gondoljunk csak az 5-ös BMW-re, a Mercedes-Benz E-osztályra, vagy a Volvo S90/V90 párosra. Az Audinak tehát volt mit bepótolnia, és a németek most végre bőven behozták lemaradásukat, ugyanis a vadonatúj A6, amit a jövő héten kezdődő Genfi Autószalonon csodálhat meg első ízben a nagyközönség, sem formailag, sem pedig technikailag nem hagy semmiféle kívánnivalót maga után – nem kérdés, hogy a modell a kategória egyik éllovasa lesz. Megdöbbentő újdonságokra nem számíthatunk, hiszen az A6 a nemrégiben bemutatott aktuális Audi A8-cal és a második generációs Audi A7-tel megkezdett utat tapossa tovább, így mind a formaterv, mind pedig a technológiák kapcsán ismerős megoldásokkal találkozhatunk.

A dizájn terén az A6-on (a már említett A8-hoz/A7-hez hasonlóan) a 2014 végén leleplezett Audi Prologue A9 koncepció formajegyei köszönnek vissza, de a legfrissebb típus mindemellett azonnal felismerhetően A6 maradt. A vonalvezetés különben határozottan dinamikus, amit tovább fokoznak a nagy kerékjárati ívekben lapuló méretes, akár 21 colos kerekek, az agresszív fényforrások, valamint az óriási hűtőrács. Kívül csupán néhány mm-rel lett nagyobb az autó: hossza 494 cm (+7 mm), szélessége 189 cm (+12 mm), magassága pedig 1457 mm (+2 mm). A gyáriak nagyon büszkék a kiváló légellenállási együtthatóra: a legaerodinamikusabb kivitel, ami egyébként csak kicsit később csatlakozik a be a kínálatba, mindössze 0,24-es cw-értékkel büszkélkedhet.

Az utastér minden irányban nőtt, de csodák nincsenek, itt is mm-ekben mérhető a plusz. Sofőrös limuzinnak tehát továbbra sem az A6 lesz a legjobb Audi – arra ott van az A8, és annak is főként a hosszabb verziója –, de a helykínálat négy személy kényelmes utazásához bőven elegendő. A szedán csomagtartója a gyári adatok szerint 530 literes maradt. A puttonyos Avant kivitelről nincsenek információink, ugyanis a kombi csak kicsit később fog bemutatkozni, Genfbe csak a négyajtós verziót hozza el az Audi. Az utastérben az új A7 megoldásai köszönnek vissza; belül is jó érzékkel húzták élesebbre a formákat a tervezők, hogy inkább a sportos hangulat felé billenjen a mérleg nyelve, miközben azért a letisztult elegancia is jelen van. A kettős érintőképernyős megoldás mellett természetesen a műszerfal is teljesen digitális, és minden a legfinomabb anyagokkal van borítva (felárért a műszerfalat is bőr boríthatja).

Modern technológiákból természetesen nincs hiány, hiszen összesen közel 40 különféle asszisztens érhető el az új A6-hoz, amelyeket három kategóriára osztanak a gyáriak: a parkolást segítő, a városi és a túra asszisztensekre. Ezek között a távirányítós parkolástól a félig önvezető rendszereken át a hatékonyságot növelő megoldásokig szinte minden megtalálható – de az A8-ban bemutatott okos navigáció is megkaptuk. Akárcsak a nagyobb testvér, az A6 is a lézeres szkennernek köszönheti a fejlett autonóm képességeket, mely a többi érzékelővel együtt dolgozva ad még pontosabb képet. A komfort és a személyre szabhatóság sem másodlagos szempont: az autó közel 400 paraméterét lehet személyre szabni. A mindenféle okostelefonos kapcsolódási lehetőségre képes MMI rendszer mellett háromdimenziós hangzásra képes Bang & Olufsen hifi is elérhető, és a különféle, persze drága ínyencségekből Dunát lehet majd rekeszteni.

A lemezek alá első körben összesen négy, egy benzines és három gázolajos erőforrás kerülhet. Az 55 TFSI jelű benzines egység 340 lóerőt és 500 Nm-es csúcsnyomatékot kínál, amit egy hétsebességes duplakuplungos automataváltón keresztül juttat el mind a négy kerékhez, köszönhetően a quattro rendszernek, ami az összes V6-oshoz szériában jár. A bivalyerős benzines a gyáriak szerint átlagban kevesebb, mint 7 liter üzemanyaggal is beérheti 100 kilométerenként, köszönhetően a 48 V-os elektromos rendszernek (ún. Mild hibrid). Különben az összes új A6-os ‘Mild hibrid’, csak annyi a különbség, hogy míg a V6-osok 48 V-tal dolgoznak és akár 12 kW-tal képesek rekuperálni, addig a négyhengereseknek be kell érniük egy hagyományosabb 12 V-os rendszerrel.

Dízelfronton tehát három motorral indul a paletta: a kissé bátor (és számunkra egyben érthetetlen) elnevezésű 40 TDI változat egy 2-literes, 4-hengeres öngyulladóst takar 204 lóerővel és 400 Nm-rel, majd az A6-hoz jobban passzoló 3-literes V6 TDI következik 231 lóerővel és 500 Nm-rel (45 TDI), illetve 286 lóerővel és 620 Nm-rel (50 TDI). A júniusi piaci bevezetés alkalmával tehát csak a fenti négy erőforrással lesz rendelhető az új Audi A6, amelyekből csak a belépő 2-literes dízel kérhető hagyományos elsőkerékhajtással, egyelőre ismeretlen áron. A 3.0 TFSI benzinesben és a 2-literes dízelben egy hétsebességes S-Tronic duplakuplungos automataváltó továbbítja az erőt a hajtott kerekekhez, míg a V6-os dízeleknél egy nyolcfokozatú Tiptronic bolygóműves automata mellett döntöttek a gyáriak.

Akárcsak az A7, az A6 is négyféle felfüggesztéssel lesz elérhető: normál, ültetett sport, elektronikusan vezérelt, vagy teljesen adaptív légrugós futómű kérhető. Ezen kívül a szériánál frissen megjelent opcionális négykerék-kormányzás is sokat javít az agilitáson – a hátsó kerekek maximum 5 fokban, 60 km/h-ig az elsőkkel ellentétes irányba, 60 km/h felett pedig azokkal megegyező irányba fordulnak el (ez esetben kisebb szögben). A vadonatúj Audi A6 első példányai a hírek szerint júniusban érkezik majd meg az európai szalonokba, így a hivatalos árakra sem kell sokat várnunk.

Az újdonság minden bizonnyal kicsit drágább lesz, mint a jelenlegi széria, ami nem meglepő, hiszen minden téren többet ad, és egyben közelebb lépett az Audi A8 zászlóshajóhoz. Természetesen nemsokára új erőforrásokat is köszönthetünk a kínálatban, továbbá rövidesen érkezik az A6 Avant kombi, továbbá (idővel) az elmaradhatatlan sportos S6, valamint a radikálisabb, villámgyors RS6 is. A cikk bármely képére kattintva megnyílik a hivatalos, közel 30 fotót tartalmazó, nagyfelbontású (fullHD) gyári sajtógaléria.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark