2018. Április 24., Kedd

Frissitve:03:45:46

Az ideális Volvo? – bemutatkozott hazánkban az új Volvo V60

Nyomtatás

A Volvo a vadonatúj V60-at, vagyis a márka prémium középkategóriás kombiját alig egy hónapja jelentette be, az autót pedig ma délelőtt máris megcsodálhattuk hazai porondon, ugyanis két V60 ellátogatott a budapesti Volvo Galéria márkakereskedésbe. A svédek büszkesége a Genfi szalon egyik legnagyobb sztárja volt, mégpedig megérdemelten: régen láttunk már ennyire kívánatos családi autót.

A V60-ról előző bemutató írásunkban minden fontos részletet megírtunk, így a statikus bemutató után sem tudunk sokkal több információt átadni. Sem formailag, sem pedig technikai fronton nincs nagy csoda – aki jól ismeri a márka tevékenységét az elmúlt években, pont erre számíthatott –, azonban a Volvo újkori tervezése talán a V60-nál érett be igazán. A formajegyek ismerősek, hiszen már az aktuális irányzat első fecskéjénél, vagyis az XC90 csúcs SUV-nál láthattuk a dizájnmegoldások legjavát, majd a svédek az S90/V90 párossal, az XC60-nal, az XC40-nel, végül, de nem utolsó sorban pedig a V60-nal folytatják a sort.

A modellváltásnak különben már nagyon itt volt az ideje, hiszen a leköszönő S60/V60 testvérpáros nagyon idősnek számít a fiatal prémium középkategóriában. Engedjenek meg nekem annyi szubjektivitást, hogy kimondjam: a V60 véleményem szerint lenyűgözően jól néz ki. Már a képek alapján is azonnal rákívántunk a divatos puttonyosra, élőben viszont még hatásosabb az összkép. Az előzetes bemutatón két autót csodálhattunk meg: egy ezüstszürke D4-et, valamint egy rendkívül elegáns barna T6 AWD-t – mindkettő négyhengeres, előbbit egy 2-literes, kétturbós, 190 lóerőt és 400 Nm-t produkáló dízelmotor hajtja, a T6-ban pedig a 2-literes, kompresszoros-turbós benzines szintén 400 Nm-t teljesít, ám 310 lóerő repíti.

A kínálat kezdetben szűkös, a két említett motort egy 150 lóerős, egyturbós, szintén 2-literes D3 egészíti ki. A bivalyerős benzines csak a 8-fokozatú Aisin automataváltóval rendelhető, míg a dízelekhez szériában hatsebességes manuális egység jár, opcionális automatával. Kicsit később érkezik két konnektoros hibrid, a T6 TWIN AWD és a T8 TWIN AWD: előbbiben egy 253, míg utóbbiban egy 303 lóerős benzinmotor dolgozik össze egy 87 lóerős villanymotorral. A két konnektoros hibriddel párhuzamosan érkezik a T5 250 lóerővel, valamint összkerékhajtás is kérhető lesz a D3, valamint a D4 dízelekhez. Aztán bő egy év múlva a T5-höz is csatlakozik az AWD hajtás, továbbá fronthajtással érkezik végre a belépő T4 benzines 190 lóerővel, mind kézi, mind pedig automataváltóval. Egyelőre nem hivatalos, de állítólag a V60 nem fogja megkapni az XC40-ben frissen debütált 1,5 literes, 156 lóerős (265 Nm) 3-hengeres belépő turbós benzinmotort, így a nagyobb Volvókhoz hasonlóan a V60, majd később az új S60 szedán is csak 2-literes motorokkal lesz megvásárolható.



A Volvo különösen büszke az új V60 helykínálatára: a gyáriak szerint az újdonság a prémium középkategória legtágasabb képviselője, amit az üléspróba alapján meg tudunk erősíteni, hiszen tényleg nem tudunk olyan konkurenst, amelyben négy 190 cm magas felnőtt kényelmesen elfér. Nem csak a lábtér, de a fejtér is rendben van, mégpedig elöl-hátul. Sajnos a hátsó üléspad kialakítása továbbra is hangsúlyosan kétszemélyes, így az öttagú családoknak vélhetően nem a V60 lesz a kedvencük, két gyerkőcig viszont kiváló választás. Különben a 4,76 méter hosszú V60 12 centivel hosszabb elődjénél (belül ez nagyon érződik is) és csupán 5 centivel rövidebb az előző V70-nél, továbbá 18-cal a V90-nél. A csomagtartó szintén a szegmens legnagyobbja, alapból 529 litert ígér a gyártó (kifutó V60: 430 liter), ráadásul tele van praktikus megoldásokkal a puttony.



Az utastér igényessége mellett sem lehet szó nélkül elmenni, a V60 minden porcikájából sugárzik a minőség és ahogy a Volvótól már régóta megszoktuk, szinte nappali-hangulata van az enteriőrnek. Különösen jó ötlet volt a Momentum felszereltséghez szériában járó kockás textil/műbőr kárpit, ami nem csupán gyönyörű, de nagyon kényelmes is, pusztán azt sajnáljuk, hogy nem kombinálható a kihúzható combtámasszal, ami a magas vezetők számára jó dolog és csak bőrkárpittal kérhető. A multimédiás rendszert, valamint az extrákat szinte kivétel nélkül ismerjük a többi Volvóból, minden elérhető a V60-hoz, amit ma elvárhatunk a kategóriában. Hifirendszerből egyenesen négy szint lesz, a csúcson a Bowers and Wilkins rendszere trónól, alatta egy Harman Kardon hifi, továbbá van egy alap és egy ún. ‘Volvo High Performance’ audiorendszer. A középkonzolon szériában trónol a Volvo jól ismert 9 colos érintőkijelzője, ami opcionálisan navigációs, illetve okostelefonokat tükröző (Android Auto és Apple CarPlay) funkcióra is képes.



Volvóról lévén szó, a biztonság mellett sem mehetünk el szó nélkül; egyetlen kategóriatárs sem kínál (megközelítőleg sem) annyi aktív és passzív biztonsági tételt, mint a V60. Szériában van automatikus fékezés (minden sebességnél), útelhagyást megakadályozó rendszer, nagytestű állatokat észlelő automatikus fékfunkció, közlekedési táblafelismerés, ütközéselkerülés 60 km/h-ig, kormányzási rásegítés, valamint a Volvónál újdonságként egy frontális ütközést elkerülő rendszer is. Opcionálisan mindezt ‘félvezető’ Pilot Assist rendszerrel (távtartó tempomat plusz sávközépen tartás), emelt fényerejű, adaptív LED-es fényszórókkal, valamint holttérfigyelővel lehet kiegészíteni, továbbá a csomaghoz jár keresztirányú forgalomra figyelmeztető funkció, ráadásul a közel 140 km/h-ig dolgozó Pilot Assist önvezető funkció is ügyesedett a gyáriak szerint.



És hogy mennyi az annyi? Egyelőre két szinten, Momentum és Inscription felszereltséggel elérhető a V60. Előbbi a 150 lóerős D3 hajtáslánccal és kézi váltóval párosítva adja az alapverziót, ami 10,65 millióba kerül – a nyolcas automata 700 ezer forinttal kerül többe. Pontosan ennyit kérnek az erősebb, 190 lovas dízelért is, ami így 11,35 millió, és ehhez ugyancsak 700 ezerért kérhetünk automata váltót. Az alapból automatával és összkerékhajtással érkező 310 lóerős benzines T6 alapára 14,4 millió forint. A mutatós külső és finomabb belső elemeket is tartalmazó Inscription felszereltség felára minden változat esetében 1,2 millió forint. Sok, de a konkurenseket ismerve bőven értékarányos.



Mindent egybevetve már alig várjuk, hogy kipróbálhassuk az új V60-at. A statikus bemutató alapján nagyon meggyőző a svédek büszkesége, ami pontosan azt a méretkategóriát képviseli, ami bőven elég, de nem feleslegesen nagy, ráadásul egy kiváló formával megspékelve, így a V60 talán a Volvo jelenlegi kínálatának legkívánatosabb tagja. Ide kattintva korábbi bemutató cikkünkből olvashatnak az új Volvo V60-ról részletesebben, és érdemes a galériára kattintani, mert a helyszíni fotók mellett néhány, a bemutatóból kivett diából további információkat tudhatnak meg az autóról.




Hozzászólások  

 
#1 László0031 2018-03-27 17:56
Szép és jó autó vennék is egyet csak éppen nem 190 lóerővel. Érdekes ,hogy nem csináltak nagyobb dízelmotort. A rivális gyártóknál elérhető 300+ is dizelből
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark