Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Porsche 911 vadonatúj generációjáról már jövőre lerántják a leplet a németek, de ennek ellenére még mindig nem hagyták magára a jelenleg futó változatot – persze a Porschére egyébként is jellemző ez a taktika. Ahogyan az várható volt, utolsóként a sorban lerántották a leplet a Genfben debütáló frissített GT3 RS-ről, ami minden eddiginél vadabb lesz, és talán most utoljára kapott szívó benzinmotort.

Még erősebb, még gyorsabb - galériaAki valaha is érzett bármilyen vonzalmat a Porsche 911 iránt – és azt hiszem, az autózás szerelmesei között kevesen vannak olyanok, akik nem –, annak már első ránézésre is felforr a vére a frissített GT3 RS láttán. A zöld szín, a méretes légbeömlők, a hatalmas hátsó szárny, a karbon elemek és a központi csavarral ellátott keréktárcsák mind-mind magukkal ragadják a szemlélődőket. A Weissach csomag megrendelésével még az átlagosnál is több szénszálas anyagot találhatunk kívül és belül egyaránt, és ha megrendeljük mellé a magnézium keréktárcsákat is – ekkor lesz a lehető legkönnyebb az autó –, akkor mindössze 1430 kilogrammot nyom a GT3 RS.

Az utastérben az Alcantara és a karbon uralja a teret, és természetesen minden felesleget kidobtak az autóból – a kedvencünk talán ezúttal is az egyszerű ajtóbehúzó, ami az autó külső színét viseli, akárcsak a kontrasztvarrás. Persze a középen megjelölt sportkormány és a karbon sportülések is bizonyítják, ez nem egy átlagos 911, míg a könnyített ajtóelemek mellett a hangszigetelés egy részét és a hátsó üléseket is kidobták. A Clubsport csomag ingyenes megrendelésével a Porsche már a gyárban felkészíti az autót a versenypályás használatra, így például kapunk bukócsöveket, hatpontos biztonsági övet, tűzoltó-készüléket és előkészítést az akkumulátor egy gombbal történő lekapcsolásához.

Igazi bakancslistás autó a GT3 RS - galériaA lényeg azonban kétségtelenül a motortérben rejtőzik: a négyliteres, hathengeres boxermotor talán az utolsó a GT3 RS történetében, ami turbófeltöltő nélkül érkezik. A frissített egység immár 520 lóerőt bocsát a pilóta rendelkezésére, ami 20-szal több, mint a frissítés előtti változat esetében, de még ennél is jobban hangzik, hogy a fordulatszámmérő egészen 9000-ig képes elpörögni. Az erőt ezúttal is a hátsó kerekek felé továbbítja a hétsebességes PDK automata váltó, így a 0-100-as sprinthez mindössze 3,2 másodpercre van szüksége az újdonságnak, a végsebesség pedig 312 km/h.

A menettulajdonságokon is igyekeztek tovább javítani a mérnökök. Előre egyébként 20 colos keréktárcsák és 265/35-ös sportabroncsok kerülnek, míg hátra 325/30 R21-es „papucsokat” szerelnek fel a gyáriak. A GT3 RS-t máris megrendelhetik a vásárlók, és itthon nagyjából 63 millió forint körüli alapárra számíthatunk. Rengeteg pénz ez, de ne feledjük, az elképesztő élmények mellett, amit nyújtani tud az autó, befektetésnek sem utolsó, hiszen egyáltalán nem kizárt, hogy az utolsó szívómotoros 911 lesz a maga fajtájából – persze mi azért reméljük, hogy nem hal ki ez a szép hagyomány a következő generációval sem.

Kommentek