Belső értékek – az új Mercedes-Benz G-osztály bemutatkozik

Nyomtatás

Ízelítők végeláthatatlan sora kísérte érkezését, a felhajtás pedig ezúttal valóban indokolt volt: 1990 óta nem történt teljes generációváltás a Mercedes-Benz G-osztály esetében. Eddig. Most azonban itt van az új iteráció, amelyet ha kívülről nehéz is megkülönböztetni, belül új fejezetet nyit a modell történelmében.

Az igazi terepjárókon nem fog az idő. A 10-20 milliós kategóriában a Land Rover Defender hódított aktualizált tartalommal, de jóformán változatlanul évtizedeken át, felette pedig a Mercedes-Benz G-osztály vált hasonló legendává 1979-es premierje, és eddig egyetlen generációváltása óta. Közel 28 esztendőnek kellett eltelnie, de most megérkezett a csillagos ikon új kiadása, amely főleg a belső térre helyezi a hangsúlyt.

Az ős-G alapformái maradtak, ám az új LED-es fényforrások – különösen az alul ülő hátsó – alapján könnyen beazonosítható az új generáció, ha elég közelről nézzük. A sarkos formák, a kocka jellegű felépítés, valamint a kívülre helyezett zsanérok maradtak, épp úgy, mint a strapabíró műanyag betétek és egyszerű, funkcionális kilincsek. A pótkerék megmaradt a csomagtérajtón, csak éppen a tolatókamera feljebb vándorolt. Ha már asszisztens rendszerek: ezek terén is az E- és S-osztály aktuális legfejlettebb megoldásait veszi át az új G-osztály.

A terepes ikon manapság legnagyobb hírnevét az arabok által közkedvelt, teljesen elborult V12-es és V8-as AMG kiadásokkal szerezte, de a G-osztály koránt sem csak erről szól. Az osztrák Magna által gyártott modell vérbeli terepjáró, továbbra is létraalvázzal, kapcsolókkal igény szerint akár teljesen összezárható differenciálművekkel. Tudását pedig a kőkemény Schöckl tesztpályán is bizonyította – terepen legalább annyit tud, mint elődje.

Kényelemben viszont sokkal többet ígérnek, például az új fejlesztésű, elöl kettős háromszöglengőkaros, hátul merev tengelyes felfüggesztésnek köszönhetően. A modell szabad magasságát a tengelyek magasabb felépítésével növelték 270-241 mm-re, az előd 60 centiméteres gázlómélységére pedig még 10 centimétert kínál rá alapból az új generáció. Nem csak ez, de a lényeges terepszögek is javultak, például az oldaldőlés szöge 6 fokkal, 35 fokra.

Az utastérben már első ránézésre egyértelmű, hogy az új generációval van dolgunk, hisz sokkal-sokkal modernebb lett az enteriőr, ám itt is visszaköszönnek a klasszikus ős ismertetőjegyei: az ablakemelők az ajtó tetején kaptak helyet, a középkonzol felső részén ott sorakoznak a differenciálzárak gombjai, és az utas oldali ülés előtt nem hiányzik a jellegzetes kapaszkodó sem.

Jól látszik, hogy a tervezők minden apró részletre odafigyeltek, tényleg le a kalappal előttük! Ráadásul mindezt úgy tették, hogy a múltat tökéletesen ötvözték a jelennel, így a gyártó aktuális kormánykerekét használták fel, az órcsoport helyét a két 12,3 colos képernyőből álló szélesvásznú ‘cockpit’ vette át, és nem hiányozhat a kényelmes középső kartámasz, a(z opcionális) 16 hangszórós Burmester hifi, illetve az érintőpad sem, míg a turbina-kialakítású szellőzőrostélyok az új kétajtós E-osztályokat idézik.

A kormány és a kezelőszervek is az újabb testvéreket idézik, és a G-osztály történetében először vágott aljú volán is elérhető lesz az autóhoz az AMG csomagnak köszönhetően. Elöl 38, hátul 27 milliméterrel nőtt a válltér, elöl 68, hátul 56 milliméterrel szélesebb helyük van a könyököknek is. A legnagyobb változás azonban a 150 milliméterrel megnőtt hátsó lábtér, amelyet elöl további 38 mm-es gyarapodás kísér.

A piaci bevezetés nem bonyolítja túl a motorváltozatokat. Egyetlen megoldással, a G 500-zal nyit a Mercedes-Benz, amely a terepes ikon látatlanban is legkellemesebb változata lesz. A négyliteres V8-at két turbófeltöltő segíti hozzá a terepen különösen előnyös nyomatéktengerhez: 2000-ől 4750-es fordulatig 610 Nm dolgoztathatja meg az összkerékhajtást, igény esetén pedig 422 lóerő csalogatható elő a motorból. Az ismerős tudást minden korábbinál hatékonyabban és gyorsabban tolmácsolja a 9G-Tronic automataváltó, amely nevéhez hűen kilenc fokozattal gazdálkodik. A vegyes fogyasztás neki köszönhetően is csökkent: 11,1 l/100 km-es átlagról beszélnek a gyáriak.

A következő körben érkezik a frissített S-osztályban megtalálható sorhatos dízelmotor, amelynek vélhetően akad majd biturbó benzines társa is. Felfelé a szokásos elborult dolgok lesznek az AMG-től: a G 63 612 lóerős V8-assal és a G 65 az „azértmertmegtehetem” 630 lóerős V12-vel.

Az új G-osztály generáció várhatóan a nyár elején válik elérhetővé a hazai piacon, árak tekintetében pedig jelentősen nem változik. Az alapból is gazdagon felszerelt új G 500 közel 30 millió forintért lesz elvihető, és lejjebb legfeljebb 27 millióig merészkedik majd az alapár a dízelmotor érkezésével. Felfelé a csillagos ég jelenti a határt: a G 65 csúcsverziójáért még 100 millió forintot is otthagyhatunk listaáron.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark