Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az Autó Pulton már több ízben is beszámoltunk az elmúlt hónapokban többször is lencsevégre kapott titokzatos, sárga színű álcázott Ferrari F12-ről, amelyről pontosabb információink nem voltak, azt azonban pontosan tudtuk, hogy egy radikális F12-ről van szó, ami az egyébként is fantasztikus képességekkel bíró alapmodellnél könnyebb, erősebb, sokkal gyorsabb – na meg persze jóval exkluzívabb.

A hivatalos leleplezés a mai nap folyamán meg is történt, a Ferrari F12tdf (Tour de France) néven jelentette be a márka leggyorsabb orrmotoros modelljét – vagyis korábbi találgatásaink a GTO vagy Speciale utónevekkel nem jöttek be. Már azt is tudjuk, hogy az autó mindössze 799 példányban fogja elhagyni a gyártósort.

Nem kevesebb, mint 780 lóerőt produkál az F12tdf

A technikai adatok láttán az izgalmak tetőfokukra hágnak: a változatlanul 6262 köbcentiméteres V12-es szívómotorban a mérnökök további 40 lóerőnyi tartalékot találtak, ami azt jelenti, hogy hihetetlen 780 lóerős csúcsteljesítményre képes a típus 8500/perces fordulatszámnál, s ezzel az autópiac legerősebb szívómotoros modellje. A 6750/percnél jelentkező 705 Nm-es csúcsnyomaték (+15 Nm) szintén ijesztő érték.

Szinte nincs is olyan pontja, amihez ne nyúltak volna a tervezők

Ráadásul ez még nem minden: a 6 százalékkal rövidebb áttételezés, valamint a 30%-kal gyorsabb fel- illetve 40%-kal sebesebb visszaváltásokra képes hétfokozatú, duplakuplungos F1 DCT váltó szintén a fokozott menetdinamikát szolgálja. Ja, majdnem elfelejtettük: a fogyókúrának hála 110 kilót ledobott a modell az F12 Berlinettával összehasonlítva (az F12tdf 1520 kilót nyom), ami szintén nincs rossz hatással gyorsaságra.

0-200 km/h: 7,9 másodperc alatt, akárcsak a leggyorsabb gyorsasági motorok...

A számok nem meglepő módon lélegzetelállítóak: a 0-100 km/h-s sprintet 2,9 másodperc alatt tudja le a hátsókerékhajtású rakéta, de ami még durvább, az a 7,9 szekundumos 0-200 km/h-s sprintidő. A végsebesség nem lényeges, de egyébként 340 km/h feletti.

Kétszer annyi leszorító erőt termel, mint a 'sima' F12 Berlinetta

És hogy a megállás is gondtalan legyen, speciális fékrendszerrel szerelték fel a tervezők az F12tdf-et, így 100 km/h-ról 30,5 méter alatt, 200-ról pedig 121 méter alatt képes állóra fékezni a speciális Ferrari. Számos technikai megoldás egyenesen az F1-ből érkezett, s a jelentősen javított aerodinamikát is innen örökölte a gép. Az áttervezett aerodinamikának hála a leszorító erőt közel megduplázták a tervezők: 200 km/h-nál például 230 kilónyi leszorító erőt termel az F12tdf, míg az alapmodell 123-at tud.

125 lóerő/liter - és 6,36 literes...

Összességében gyakorlatilag nincs olyan pontja az autónak, amihez ne nyúltak volna a gyáriak, hiszen még az utasteret is alaposan felforgatták az alacsonyabb súly érdekében – az új beállításokkal operáló futómű és kormánymű természetesen magától értetődik, sőt, még a gumik is szélesebbek lettek elöl. De mindennek meg is lett az eredménye, hiszen a márka fioranói versenypályáján fantasztikus 1 perc 23 másodperces köridőre képes a sárga bestia, ami azt jelenti, hogy a szélvészgyors F12 Berlinettának vagy a 488 GTB-nek 2 másodpercet ad a modell, s mindössze 1,3 másodperccel marad le a LaFerrari szuperautótól.

A szénszál széleskörű használatával belül is sokat fogyott az F12

Nem kérdés, hogy fantasztikus munkát végeztek a gyáriak, azonban ennek a 2 másodpercnyi mínusznak keményen megkéri majd az árát a gyártó – még nincsenek információk az árakról, azonban könnyen lehet, hogy közel 2 darab F12-t is lehet majd venni egy F12tdf árából, igaz, utóbbinak nem csökkenni, hanem emelkedni fog az értéke.

Kommentek