Égszakadás, földindulás – 780 lóerős a Ferrari F12tdf

Nyomtatás

Az Autó Pulton már több ízben is beszámoltunk az elmúlt hónapokban többször is lencsevégre kapott titokzatos, sárga színű álcázott Ferrari F12-ről, amelyről pontosabb információink nem voltak, azt azonban pontosan tudtuk, hogy egy radikális F12-ről van szó, ami az egyébként is fantasztikus képességekkel bíró alapmodellnél könnyebb, erősebb, sokkal gyorsabb – na meg persze jóval exkluzívabb.

A hivatalos leleplezés a mai nap folyamán meg is történt, a Ferrari F12tdf (Tour de France) néven jelentette be a márka leggyorsabb orrmotoros modelljét – vagyis korábbi találgatásaink a GTO vagy Speciale utónevekkel nem jöttek be. Már azt is tudjuk, hogy az autó mindössze 799 példányban fogja elhagyni a gyártósort.

A technikai adatok láttán az izgalmak tetőfokukra hágnak: a változatlanul 6262 köbcentiméteres V12-es szívómotorban a mérnökök további 40 lóerőnyi tartalékot találtak, ami azt jelenti, hogy hihetetlen 780 lóerős csúcsteljesítményre képes a típus 8500/perces fordulatszámnál, s ezzel az autópiac legerősebb szívómotoros modellje. A 6750/percnél jelentkező 705 Nm-es csúcsnyomaték (+15 Nm) szintén ijesztő érték.

Ráadásul ez még nem minden: a 6 százalékkal rövidebb áttételezés, valamint a 30%-kal gyorsabb fel- illetve 40%-kal sebesebb visszaváltásokra képes hétfokozatú, duplakuplungos F1 DCT váltó szintén a fokozott menetdinamikát szolgálja. Ja, majdnem elfelejtettük: a fogyókúrának hála 110 kilót ledobott a modell az F12 Berlinettával összehasonlítva (az F12tdf 1520 kilót nyom), ami szintén nincs rossz hatással gyorsaságra.

A számok nem meglepő módon lélegzetelállítóak: a 0-100 km/h-s sprintet 2,9 másodperc alatt tudja le a hátsókerékhajtású rakéta, de ami még durvább, az a 7,9 szekundumos 0-200 km/h-s sprintidő. A végsebesség nem lényeges, de egyébként 340 km/h feletti.

És hogy a megállás is gondtalan legyen, speciális fékrendszerrel szerelték fel a tervezők az F12tdf-et, így 100 km/h-ról 30,5 méter alatt, 200-ról pedig 121 méter alatt képes állóra fékezni a speciális Ferrari. Számos technikai megoldás egyenesen az F1-ből érkezett, s a jelentősen javított aerodinamikát is innen örökölte a gép. Az áttervezett aerodinamikának hála a leszorító erőt közel megduplázták a tervezők: 200 km/h-nál például 230 kilónyi leszorító erőt termel az F12tdf, míg az alapmodell 123-at tud.

Összességében gyakorlatilag nincs olyan pontja az autónak, amihez ne nyúltak volna a gyáriak, hiszen még az utasteret is alaposan felforgatták az alacsonyabb súly érdekében – az új beállításokkal operáló futómű és kormánymű természetesen magától értetődik, sőt, még a gumik is szélesebbek lettek elöl. De mindennek meg is lett az eredménye, hiszen a márka fioranói versenypályáján fantasztikus 1 perc 23 másodperces köridőre képes a sárga bestia, ami azt jelenti, hogy a szélvészgyors F12 Berlinettának vagy a 488 GTB-nek 2 másodpercet ad a modell, s mindössze 1,3 másodperccel marad le a LaFerrari szuperautótól.

Nem kérdés, hogy fantasztikus munkát végeztek a gyáriak, azonban ennek a 2 másodpercnyi mínusznak keményen megkéri majd az árát a gyártó – még nincsenek információk az árakról, azonban könnyen lehet, hogy közel 2 darab F12-t is lehet majd venni egy F12tdf árából, igaz, utóbbinak nem csökkenni, hanem emelkedni fog az értéke.




Hozzászólások  

 
#1 Andras79 2015-10-13 18:07
Na mostmár tényleg nagyon meg kell nyerni azt a lottó ötöst, hogy vehessek magamnak egy ilyen F12tdf-et! És akkor tényleg elkezdenék járni pályanapokra is... ;-)
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark