2017. Szeptember 23., Szombat

Frissitve:02:37:32

Francia vadorzó – megjött az új Renault Mégane R.S.

Nyomtatás

A Renault Mégane R.S. ugyan korábban már lebukott, de akkor csak rossz minőségű, homályos képeken láthattuk az autót. Most azonban végre leleplezték a franciák kompaktjuk sportváltozatát, amely méltó örököse lehet a sikeres elődöknek – és biztosak lehetünk benne, hogy ismét harcba száll majd a Nürburgring leggyorsabb elsőkerekes autójának járó címért.

A Mégane már önmagában is egy látványos jelenség így várható volt, hogy az R.S. verzió minden eddiginél jobban csalogatja majd a tekinteteket. Az agresszív, „rajtrács” mintájú ködlámpákkal érkező első lökhárítók, a szélesített kerékjárati ívek, a plusz légbeömlők, az egyedi, 18 vagy 19 colos kerekek és a hátul középen kivezetett méretes kipufogót közrefogó diffúzorbetétek bizony megteszik a hatásukat – és akkor a narancssárga fényezésről még nem is beszéltünk.

Az utastérben tovább folytatódik az erőfitogtatás: az alapból igen magas felszereltség mellett piros kontrasztvarrások és díszítések, karbonmintás betétek, sportülések, sportkormány és több helyen fellelhető R.S. feliratok jelentik az újdonságot. Az alapszín ugyan fekete, de így sem panaszkodhatunk a hangulat miatt, hiszen már első ránézésre is igazán izgalmas a vezetői környezet.

Ez azonban még mindig csak a máz, és bizony érdemes benézni alá is: a motortérben az Alpine A110-ben is helyet kapó 1,8 literes turbómotort találjuk, amely a Mégane R.S. esetében 280 lóerőt és 390 Nm-es csúcsnyomatékot kínál. A pontos adatokat egyelőre nem árulták el a gyáriak, de biztosak lehetünk benne, hogy elődjéhez képest gyorsulásban és pályán is biztosan gyorsabb lesz az autó, köszönhetően a magasabb teljesítmények vagy éppen a kiváló 4CONTROL négykerék-kormányzásnak.

Az erőt egyébként egy hatfokozatú kézi, vagy újdonságként egy szintén hatsebességes, duplakuplungos EDC automata váltó juttathatja el az első kerekekhez. A Renault sportkompaktja ezúttal is elérhető lesz az úgynevezett Cup felszereltséggel, mely keményebb futómű hangolást és egy új Torsen differenciálzárat is kap – a gyáriak egyébként is újratervezték az első futóművet, a lehető legjobb tapadás és irányíthatóság érdekében.

A Renault a jövőben egy Trophy verziót is bemutat majd, ami 300 lóerőt kínál a vásárlók számára, ám addig is maradnak a „mindössze” 280 lovas verziók, melyek decembertől lesznek elérhetőek a kereskedésekben. Az árakról egyelőre korai nyilatkozni, de jó eséllyel nem lesz sokkal drágább elődjénél a friss Mégane R.S., ami így akár 9 millió forint alatt is elhozható lehet majd.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark