2017. Augusztus 21., Hétfö

Frissitve:09:34:44

GT ruhában tesztelik az új Renault Mégane R.S.-t

Nyomtatás

Minden kétséget kizáróan nagyot robbantott a látványos külsejű új Renault Mégane, kiváltképp a GT verzió. A francia gyártó autósportban betöltött szerepét ismerve a rajongók által legjobban várt modellváltozat azonban természetesen az R.S., amelyet a nagy elvárásokkal a vállukon tesztelnek már a mérnökök, a hírek szerint egy módosított GT ruhájába öltözve.

A lencsevégre kapott, nyúzás alatt álló autó első blikkre a 205 lovas GT-nek tűnik, amelyet már teszteltünk is nemrégiben az Autó Pulton, mindösszesen néhány apróságban tér el a szóban forgó prototípus a sportos GT küllemétől. A legszembetűnőbb a középen kivezetett kettős kipufogóvégződés, ami minden bizonnyal az R.S. egyik védjegye lesz. Azonban minden bizonnyal számos egyéb, a sportosságot erőteljesen kihangsúlyozó elem kerül majd fel a Mégane negyedik generációjának legerősebb változatának szériagyártású kivitelére, ennek megfelelően izmos hatást keltő, szélesített kerékjáratokra, szélesebb nyomtávra és agresszív, de látványos aerodinamikai csomagra számítunk.

A műszaki pluszt tekintve várhatóan méretes Brembo fékek lassítják majd a franciák büszkeségét, amely az elődökkel szemben, és valamennyire a konkurensekhez igazodva kizárólag ötajtós karosszériával lesz elérhető. A motorháztető alá fejlesztett technikáról még korai volna részletesen beszélni, azonban bizonyos, hogy a kétliteres, turbós benzinmotor következő generációja lapul majd az autó orrában, az elődöt (ami 275 lóerős volt) felülmúló teljesítménnyel. Ahhoz, hogy a Honda Civic Type-R és a Ford Focus RS sarkában maradhasson a Mégane R.S. nagyjából 300 lóerőre legalább szükség lesz, azonban ennél jóval nagyobb teljesítmény az elsőkerékhajtás miatt nem várható. Persze a hasznos önzáró differenciálmű marad a kínálatban.

A prototípusnál továbbá váltókapcsolók láthatóak a kormány mögött, ami egyértelművé teszi, hogy a Renault a duplakuplungos EDC váltót elérhetővé teszi a legerősebb kompaktjához, azonban ez persze nem zárja ki, hogy kézi váltóval is rendelkezésre álljon az autó. A Mégane R.S. a hírek szerint jövőre mutatkozik majd be, tehát vagy a tavasszal esedékes genfi seregszemlén vagy ősszel a Frankfurti Autószalonon láthatjuk meg első ízben az új francia sportkompaktot. A cél pedig természetesen nem kevesebb, mint többek között visszahódítani a Nürburgring Nordschleife leggyorsabb elsőkerekes autójának járó címet.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark