Itthon is bemutatkozott a nagyközönségnek a Hyundai Kona

Nyomtatás

A Hyundai Kona áraival egy ideje már tisztában lehettünk, de a kis crossover hivatalos bevezetése egészen mostanáig még nem történt meg. A hazai importőr azonban immár itthon is megmutatta a nagyközönségnek az autót, ami így elindulhat hódító útjára. Az elsőkerékhajtással és összkerékhajtással is megrendelhető négykerekű egyelőre csak benzinmotorral érhető el, és a bevezetés örömére természetesen némi kedvezményt is biztosít az importőr – a hivatalos bemutató örömére elevenítsük fel, hogy mennyiért vihetjük haza az újdonságot!

A Kona első körben csak a koreaiak 120 lóerős, 1.0 T-GDi és 176 lovas, 1.6 T-GDi turbós benzineseivel lesz elérhető. Míg a kis háromhengeres csak elsőkerékhajtással és hatfokozatú manuális váltóval, addig utóbbi kizárólag összkerékhajtással és duplakuplungos automataváltóval választható. Nem csoda hát, hogy az árkülönbség is igen markáns a két hajtáslánc között, ugyanis a nagyobb egység felára bizony nem kevesebb, mint 1,5 millió forint – persze mindent beleszámolva azért érthető valamelyest ez a differencia.

A legolcsóbb, Life felszereltségi szinthez csak az 1-literes érhető el: a 200 ezres kedvezményt beleszámolva így egy ezres híján 4,5 millióért vihetjük haza az autót, és ezért a pénzért már kapunk LED-es nappali menetfényt, elektromos, fűthető külső tükröket, színezett üveget, multifunkciós kormányt, manuális klímát, tempomatot és bluetooth kihangosítót is – egyszóval szinte minden elengedhetetlen opciót.

Az eggyel magasabb, Comfort szinthez már mindkét egység megrendelhető: az 1-literest 4,85, az 1,6-ost pedig 6,35 millióért vihetjük haza – a továbbra is 200 ezres importőri kedvezménnyel együtt. A Life szinten felül ehhez a verzióhoz már bőr kormány és váltógomb, jobb minőségű szövetkárpit és 16 colos könnyűfém keréktárcsák is járnak, de a legnagyobb előnye inkább az lehet, hogy míg a legalacsonyabb szinthez a legtöbb extrát nem rendelhetjük meg, ehhez felárért már szinte mindent megkaphatunk – a LED-es fényszórók például 275 ezerbe, a színes belső csomagok 35-45 ezerbe, a navi csomag pedig 395 ezerbe kerül.

A következő csomag a Premium, ami további félmilliós felárat jelentene, ám mivel ehhez, és a legmagasabb, Style felszereltséghez is 300 ezer kedvezmény jár, így tulajdonképpen csak 400 ezerrel kell többet fizetnünk, és cserébe kapunk esőérzékelős ablaktörlőket, 7 colos, mindenféle okostelefonos kapcsolódásra képes multimédiás rendszert, elektromos deréktámaszt és jó pár belső és külső díszítőelemet is. Ezek mellett pedig újabb lehetőségek nyílnak meg, mint például a Premium Launch csomag, amiben 175 ezerért kulcsnélküli rendszer, vezeték nélküli töltő és fényre sötétedő belső tükör is van.

A Style felszereltség jelenti a csúcsot, amiben már szinte minden benne van – például a vészfékrendszer, ami az összes többi változathoz 120 ezer forintba kerül. Az 1-literes így 6,05, az 1,6-os pedig 7,55 millióba kerül, beleszámolva a 300 ezres kedvezményt is. Azért a navigácót, az elektromosan behajtható külső tükröket és a holttérfigyelőt tartalmazó Style Launch csomagért még elkérnek 275 ezer forintot, de a metálfény is 145 ezer a kéttónusú fényezés pedig 200 ezer.

A legdrágább Kona így minden extrával felszerelve 9 millió feletti árcédulával rendelkezhet, ami nem kevés, ráadásul ebbe a 300 ezer forintos kedvezmény is bele van számolva. A legtöbb vásárló azonban minden bizonnyal a kisebbik, 1-literes erőforrást választja majd az autóhoz, amivel a legrosszabb esetben is 7,5 milliót kell a kereskedésben hagynunk – ellenben józanul, de azért alaposan felextrázva 6 millió környékén hazavihetjük az autót, ami már jóval emészthetőbb. A testvér Kia Stonic jóval kedvezőbb alapárral rendelkezik, és hasonlóan felszerelve illetve motorizálva is megmarad valamennyi a különbségből, de ezt valószínűleg pontosan így tervezték a gyáriak.

A szerencsésebbek már korábban is összefuthattak a Konával némelyik kereskedésben, azonban mostantól már biztosak lehetünk benne, hogy minden szalonban kiemelt helyen csodálhatjuk majd meg a koreaiak bevállalós újdonságát, amitől nem csak a gyáriak, hanem mi is sokat várunk. Hamarosan a tesztautók is megérkeznek, így első kézből számolhatunk majd be róla, hogy milyen lett a Kona.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark