Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Ferrari japán forgalmazásának 50. születésnapját igazán méltó módon ünnepelte: egy különleges kisszériával, amely a jelenlegi kínálattól eltérő formai elemekkel hívja magára a figyelmet. A 488 Spider alapú J50 esetén az ikonikus vörös szín megmaradt, a részletek azonban jócskán különböznek.

Nem kell szakértőnek lenni ahhoz, hogy kiszúrjuk a mindössze 10 darabos széria különlegességeit: az új lökhárító a vékony lámpákkal és a fekete végigfutó vonallal teljesen egyedi megjelenést biztosít. Emellett az ablakok és az emelt övvonal összefonódása is egyszerre futurisztikus és retro hangulatot is teremt.

Áttervezett külső: futurizmus egy kis múltidézéssel

A motortérben minden változatlan, vagyis 3,9 literes turbómotort találunk középen a korábbi 4,5 literes szívó V8 helyén. Számokban kifejezve 570 lóerőről 670 lóerőre ugrott a csúcsteljesítmény, ami azt jelenti, hogy a kétturbós egység 65 lóerővel még a 458 Speciale sportmodellnél is izmosabb. Mindehhez ráadásul félelmetes, 760 Nm-es csúcsnyomaték társul, mégpedig egészen alacsony, 3000/perces fordulatszámtól.

A fenti számok ismeretében nem csoda, hogy a hátsókerékhajtású, és kizárólag hétfokozatú duplakuplungos automataváltóval kérhető 488 Spider még a 458 Speciale A-nál is gyorsabb, már ami az egyenes vonalú mozgást illeti. A 3 szekundumos 0-100 km/h-s sprintidők megegyeznek, azonban álló helyzetből 200 km/h-ig az újdonság mindössze 8,7 másodperc alatt képes felgyorsulni (488 GTB: 8,3 s), miközben a Speciale A-nak ehhez a mutatványhoz 9,5 szekundumra van szüksége. Nem fontos, de a végsebesség 325 km/h, amely a különleges modell módosult aerodinamikájának köszönhetően a J50 esetében biztosan módosult.

A motortér tartalma nem változott, de erre így sem lehet panasz

A 488 Spider nem csak 10 kilóval könnyebb lett a 458 Spider modellnél, de az újonnan alkalmazott merevítéseknek köszönhetően mintegy 23 százalékkal merevebb is. A tető maradt a régi, vagyis továbbra is egy egyrészes keménytetőről beszélhetünk, amit elektromotorok mozgatnak. A 14 másodperc alatt nyitható/zárható tető különlegessége, hogy hiába gondoljuk nehezebbnek a vásznas megoldásnál, a mérnökök szerint az okos koncepciónak köszönhetően 25 kilóval könnyebb, mintha vászonból készítették volna. Így a GTB-nél a Spider összességében mindössze 50 kilóval nehezebb, üres tömege 1420 kg.

Belül az egyedi üléskárpitok különböztetik meg

A J50 áráról nem nyilatkozott a Ferrari, de még akkor is megéri az erősen limitált modell, ha a hagyományos 488 Spider 100 milliós árcédulájánál jóval kövérebb lóg a nyakában, hiszen a ritkaság hosszú távon csak növeli majd az értékét.

Kommentek