Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Volkswagen genfi standjának középpontjában a szépséges Arteon állt, ami az új Passat alapjait felhasználva a sikeres (Passat) CC utódjaként hivatott rövidesen piacra lépni, azonban több érdekességet is tartogat Genfben a kilátogatók számára a márka: például az új Golf R-t, ami a Golf család ráncfelvarrásának keretében frissült fel, és kínálata opcionálisan a Performance csomaggal gyarapodott.

A Golf R továbbra is 2 karosszériaváltozatban, ferdehátúként (3 és 5 ajtóval), valamint kombiként (Variant) elérhető, így azoknak sem kell lemondaniuk a típusról, akik egy nagy csomagterű családi Golfra vágynak, ami szélvészgyors. A 2-literes, 4-hengeres TSI turbós benzinmotor immár 300 helyett 310 lóerőt képes leadni, csúcsnyomatéka pedig 380-ról 400 Nm-re ugrott. A 4Motion összkerékhajtás széria, az erőt pedig alapesetben egy 6-sebességes kézi váltó, vagy opcionálisan egy (immár 6 helyett) 7-fokozatú duplakuplungos DSG automataváltó továbbíthatja a kerekekhez. Utóbbihoz a rajtautomatika széria, így a (kicsit könnyebb ferdehátú) modell 4,6 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet, ami a 350 lovas Focus RS-nél (4,7 sec) is jobb érték!

A Performance csomaggal a gyorsulás nem változik, hiszen a motor sem erősödik, azonban az alapból 250 km/h-nál belépő végsebesség-korlátozást feloldják a gyáriak, és akár 267 km/h-val is száguldhat a Golf. És hogy a megállással se legyen probléma, még komolyabb, 17 colos fékrendszer gondoskodik a lassulásról. És a tapadásról sem feledkeztek meg a mérnökök, így az akár 19 colos, szuperkönnyű felnikre Pirelli Trofeo R semi-slick abroncsokat is kérhetnek a vásárlók, amelyekkel garantáltak a villámgyors kanyarvételek. Ne feledjük, például a Nürburgring-rekorder Lamborghini Huracán Performante is ilyen abroncsokkal érkezik.

A Performance csomaggal az aerodinamika szintén fejlődik, hiszen egy ún. Air Curtain-t (légfüggönyt) kap az autó, továbbá nagyobb hátsó diffúzort és hátsó légterelőt szerelnek rá a gyáriak, utóbbi például akár 20 kilóval nagyobb leszorító erőt generál a hátsó tengelyen. És legalább ilyen érdekes a titán kipufogórendszer, ami nem csak könnyű és örök életű, de a hangja is nagyon szép lesz állítólag. Az állítható rásegítésű kormánymű, valamint az állítható lengéscsillapítás szintén hozzátartozik a Performance csomaghoz.

Ha esetleg érdekelne valakit, az autó gyári átlagfogyasztása kézi váltóval 7,9 l/100 km, DSG-vel pedig kereken 7 l/100 km. Az utastérben komolyabb változtatások nem érhetők tetten a Performance verzió esetében, de nem is ez a lényeg, hanem a lemezek alatt igényes technika. Az biztos, hogy egy igazi báránybőrbe bújtatott farkas a Golf R (főleg kombiként), a Performance változatok pedig még izgalmasabbak, még gyorsabbak. Az árakkal kapcsolatban egyelőre nincsenek információink, de a frissített Golf már rendelhető hazánkban, 5 ajtóval és DSG váltóval listaáron bruttó 11,8 millió forinttól, a Performance csomag pedig biztosan milliós nagyságrendű lesz. A 310 lóerős Golf tehát nem olcsó mulatság, de a különlegességeket meg kell fizetni...

Kommentek