Kiszivárgott katalógusból ismerhetjük meg a Toyota Suprát

Nyomtatás

Visszatér a Toyota Supra, ezt már tényként közölhetjük, azonban a mindeddig csupán csak sejtett tényeket immáron hivatalos gyári katalógusból származó információk is alátámasztják. Noha idén még csak tanulmányautó formában érkezik meg a japán sportmodell, a kiszivárgott brossúra újabb információ morzsákkal tartja izgalomban a rajongókat.

Ráadásul nem is holmi marketing szövegeket tartalmazó oldalak láttak napvilágot a minap, hanem a számunkra legfontosabb adatokat összefoglaló műszaki táblázatok – a kiszivárgásnak köszönhetően tehát nagy titok már nincs a jövevénnyel kapcsolatosan. Az őszi seregszemlére elkészülő koncepció nagymértékben hajaz majd az FT-1 tanulmányra, ami a katalógusképekből derül ki. Ennek megfelelően már a formákat illetően sem kell sok újdonságra számítanunk. Mi több, a GR, azaz a Gazoo Racing plecsni is szerepel majd az autó hátulján, ami kifejezetten izgalmas végeredményt sejtet.

Az új Supra a brossúra szerint 4380 mm hosszú, 1830 mm széles és 1280 mm magas (vagy épp alacsony) lesz, amely adatokhoz 2470 mm-es tengelytávolság párosul. Az is kiderült, hogy az adott konfigurációtól, verziótól függően 1350 és 1430 kg között változik a sportautó tömege, ami mindenképp jó hír. A gyári specifikáció szerint az autót 18, illetve 19 col átmérőjű könnyűfém felnikkel kérhetik a majdani vásárlók.

A belépő verzió orrában kétliteres turbómotor szerepel, méghozzá 192 lóerős maximális teljesítménnyel és 320 Nm csúcsnyomatékkal. Az erősebbik változat ugyanezen az erőforráson alapszik, ám már 252 lóerőt és 400 Nm-t tud. A csúcsvariáns szerepét stílszerűen hathengeres erőforrás tölti be, háromliteres lökettérfogattal, amelyből a japán mérnökök 340 lóerőt és 450 Nm-t csalogattak elő. Mivel a Toyota közösen fejlesztette a sportautót a BMW-vel, nagyjából látható, hogy a bajorok adták a projekthez a motorokat – a középső teljesítményszint például egy az egyben megegyezik a 330i képességeivel. Ugyanígy sejthető, hogy a csúcsmotor a BMW-kben 326 lóerőt tudó 340i-jéből származik, természetesen átdolgozva.

A legfrissebb pletykák szerint tehát a Supra tanulmányautó verziója az októberi Tokiói Autószalonon mutatkozik majd be, az értékesítés pedig 2018-bsan startol majd. Mindeközben a BMW részéről a Z4 utód premierje is napirenden van. Mindkét sportmodell az osztrák Magna Steyr grazi üzemében készül.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark