2017. Január 24., Kedd

Frissitve:01:35:03

Konnektoros hibriddel is – az új MINI Countryman bemutatkozik

Nyomtatás

A MINI Clubman megújulásának vonalát követve bemutatkozott a Countryman új generációja, amely továbbra is a kisméretű crossoverek vadászterületén hódít. A megújulás legfontosabb vonatkozása a márka történelme első hibrid hajtásának megjelenése, rögtön konnektorról tölthető formában.

Az új modellgenerációba tökéletesen beillő formák mögött minden idők messze legnagyobb MINI modelljét köszönthetjük. A Countryman elődjéhez képest mintegy 20 centiméterrel hosszabb és hozzávetőlegesen 3 centiméterrel szélesebb, miközben tengelytávolsága 7,5 centiméterrel megnyúlt. Minden négy-öt fő számára bőséges helyet biztosít, amelyet jó variálhatósággal tovább árnyalhatunk. A hátsó üléssor például 13 centis intervallumban csúsztatható előre-hátra, a dönthetőség pedig 40:20:40 arányban megoldott. A csomagtér térfogata 450 liter, amely igény szerint egészen 1309 literig bővíthető – mindez azt jelenti, hogy az új MINI Countryman akár 220 literrel több tárolóhelyet kínál, mint elődje.

Az új MINI Countryman modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként a csomagtérajtó elektromos működtetése is elérhető. A felár ellenében elérhető tárolócsomag nem csupán a variálható csomagtér-padlót, a csomagrögzítő szemeket és a feszítőhálót, de a rakodóperem rozsdamentes acél burkolatát is magába foglalja. Az új MINI Countryman egyik leglátványosabb innovációja azonban a vadonatúj MINI Picnic Bench rugalmas rakodóperem, amely a csomagtérből kihajtva egyszerre két embernek is kényelmes szabadtéri ülőhelyet biztosít.

A motorpaletta kezdetben három erőforrás négyféle változatából, valamint egy konnektoros hibrid hajtásláncból áll. A belsőégésű motorokat jól ismerjük már a modern MINI modellekből: az egészen dinamikus belépőt az 1,5 literes, háromhengeres turbómotor adja 136 lóerővel és 220 Nm nyomatékkal. Felette a Cooper S kivitel kétliteres, 192 lóerős turbómotorja trónol, immár 280 Nm-rel. Nyomatékban még többet kínál a kétliteres dízel: 150 lóerővel 330 Nm-t, 190 lóerős kiadásban pedig rögtön 400-at.

Váltókból árnyaltabb a kép: ez első három variáns alapból hatfokozatú kézi váltóval érkezik, amelyet a 136 lóerős kivitelben hatfokozatú bolygóműves váltóra cserélhetünk, a 192 és 150 lóerős variánsoknál pedig hasonló elven működő nyolcfokozatú egység lesz elérhető. Utóbbi a csúcsdízel esetén a szériafelszereltség részét képezi.

A menetdinamika és a hatékonyság fejlődése minden modellváltozatnál tetten érhető. A nyolcsebességes Steptronic automataváltóval felszerelt új MINI Cooper S Countryman ALL4 például már 7,2 másodperc alatt felgyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra – 0,9 másodperccel gyorsabban, mint elődmodellje. Motorváltozat függvényében az új modell átlagos üzemanyag-fogyasztása 100 kilométerenként akár 1,4 literrel is csökkenhet, a 150 lóerős dízel esetén akár a 4,3 l/100 km-es értéket is elérve.

De akad egy változat, amellyel még ennél is kevesebből kijövünk. Sőt, a MINI Cooper S E Countryman ALL4 konnektoros hibridként károsanyag-kibocsátás nélkül is közlekedhet, egy feltöltéssel akár 40 kilométeren át, maximum 125 km/h-s sebességgel. A márka történelmének első zöldrendszámos modellje a BMW 225xe hajtásláncát kapta meg, vagyis az 1,5 literes, háromhengeres turbómotor és a hátsó tengelyen elhelyezett elektromotor összjátékából 224 lóerőt kapunk, akár 385 Nm nyomaték elérhetősége mellett. Mindez 6,9 másodperces 0-100-as sprintet eredményez, lelkesen töltögetve pedig akár a gyári 2,1 l/100 km-es fogyasztást is elérhetjük. Ha már töltés: hagyományos konnektorról 3 óra 15 perc a 7,6 kWh-s akkuk feltöltése, fali töltőről pedig mindez egy órával kevesebb időt vesz igénybe.

Az új MINI Countryman minden motorváltozathoz elérhető összkerékhajtási rendszere is megújult. Az összkerékhajtású technológia új generációja azon túl, hogy precízen és a másodperc törtrésze alatt reagál a megváltozott vezetési körülményekre, kompakt beépítési méreteivel, alacsony súlyával és nagymértékű belső hatékonyságával emelkedik ki a hasonló technológiák mezőnyéből. A rendszer egy kiegészítő hajtással ellátott, kúpkerekes differenciálművel dolgozó első tengelyből, egy kétrészes kardántengelyből, a hátsó differenciálműnél pedig egy szabadonfutó tengelykapcsolóból áll. Az intelligens összkerékhajtás minden vezetési szituációban pontosan arra a kerékre továbbítja az erőforrásból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot, ahol az optimális tapadáshoz, a maximálisvonó-, illetve tolóerőhöz és a biztonságos vezetéshez arra leginkább szükség van. Mindebben az aktív menetstabilizáló is segítségére van, amely önzáró hatást imitál az egyes kerekek célzott fékezésével.

MINI Professional navigációs rendszert is magába foglaló Wired felszereltségi csomag pedig nem csupán a középkonzolra integrált érintés-érzékeny vezérlőt, de egy 8,8 colos átmérőjű, színes központi kijelzőt is tartogat, vadonatúj grafikai megoldásokkal. Ez utóbbi a brit prémium márka történetében most először ugyancsak érintéssel is működik.

A Wired felszereltségi csomag részeként a navigációs rendszerrel együttműködve egy vadonatúj funkció is elérhető. A MINI Country Timer minden olyan vezetési szituációt megörökít, amelyet lankás hegyvidéken, egyenetlen útszakaszon, az épített útról letérve és hófödte körülmények közepette él át a vezető. Amint az új MINI Countyman letér az aszfaltról, a különleges technológia azonnal felméri az előtte álló terep típusát és nehézségi fokát, amelyet a központi kijelzőn keresztül, színes grafikák képében tudat a vezetővel. „A MINI ügyfelei a fedélzeti számítógépnek köszönhetően később visszanézhetik, hogy mennyi ideig tartott és milyen kihívásokat tartogatott az adott terepezés” – magyarázta Julius Schluppkotten, a MINI Countryman projektmenedzsere.

Az új MINI Countryman 2016. november 18-án, a Los Angeles-i Autószalonon tartja nemzetközi premierjét, amely után 2017 februárjában debütál az öreg kontinens piacain. Ezt követően 2017 márciusától az új MINI Countryman az Európán kívüli utakra is megérkezik.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark