Mindig kék az ég – minden információ a Hyundai Konáról

Nyomtatás

Már rég óta tudjuk, hogy a Kia/Hyundai páros kis crossoverrel készül belépni egy igazán népszerű, és immár túlzsúfolt szegmensbe. Most végre lehullott a lepel a Konáról, amely például a tegnap bemutatkozott Citroën C3 Aircross ellenfeleként indul harcba az elérhető áron családbarát vagány modellt keresőkért.

A hagyományosan merész formákat használó kategóriában a Hyundai tervezői sem fogták vissza magukat, a végeredmény pedig biztosan sokak tetszését elnyeri. A fenti francia párhuzam nem véletlen: a felső lámpatest itt is csak a helyzetjelzőnek ad helyet, és alatta találhatjuk a LED-es tompított és távolsági fényszórót. Ehhez jön egy dinamikus, méhsejtrácsos hűtőrács, amely felett kicsit az előző Porsche 911 GT modellekre emlékeztető módon egy kiegészítő légbeömlő található. A forma a magasra húzott és folyamatosan emelkedő övvonaltól lesz még dinamikusabb, kupészerű hatású, viszont a tető nem ível lefelé, így elegendő fejteret prognosztizálhatunk.

Belső fotóval egyelőre adód maradt a márka, ám a Citroën-hez hasonlóan ők is a kategória legnagyobb belső terét ígérik, fejtér tekintetében egyértelműen felülmúlva a vetélytársakat. Ezt a versenyt majd a centi eldönti, az infotainment terén azonban biztosan erős lesz a modell. Az összes modern kapcsolódási formát támogató központi rendszerek között felszereltség függvényében akad 5, 7 és 8 colos érintőképernyős egység is, és elsőként üveglapra vetítő kijelzőt is kaphatunk az orrunk elé. A vezetési segédrendszerek arzenálja is hiánytalan lesz.

A Hyundai/Kia duó nem bízta a véletlenre a Kona/Stonic sikerét, ugyanis a modellhez teljesen új platformot fejlesztettek. Az 51,8 százalékban magas szilárdságú acélból álló alap könnyűnek, de erősnek ígérkezik, és sokoldalú variálhatóságot tesz lehetővé. Például összkerékhajtással is elérhető lesz, amelynek járulékos előnye is van: az elöl hajtó kiadások egyszerű, csatolt lengőkaros futóművet a 4x4-es verzióban szofisztikáltabb többlengőkarosra cseréli a gyártó – ezzel a két dologgal már biztosan felülmúlja a franciák modelljeit.

A motortérben a modern trendeknek megfelelően kizárólag turbós erőforrásokat találunk. A nyitányról az egyliteres, háromhengeres egység gondoskodik 120 lóerővel és hatfokozatú kézi váltóval. A kis egység 172 Nm-es nyomatékával jó alternatíva a szívó egyhatoshoz, különösen, hogy ez 1500-tól 4000-ig folyamatosan jelen van. Ha már 1.6 – ebből több is van: a benzines lesz a csúcsmotor, amelynek 177 lóerős teljesítménye 7,7 másodperces 0-100-zal és 210 km/h-s végsebességgel ruházza fel a Konát. Az 1500-tól 4500-ig elérhető 265 Nm-es csúcsnyomatékot hétfokozatú duplakuplungos automataváltó is hasznosíthatja.

Az 1,6-os dízel paletta a későbbiekben mutatkozik be, de a négyhengeres motort valószínűleg 95, 110 és 136 lóerővel kérhetjük 280 és 300 Nm nyomatékkal. A legizmosabb alternatívához lesz elérhető a hétfokozatú duplakuplungos automata, de egyébként mindegyik hatfokozatú kézi váltót kap. A gyáriak nem szóltak róla, de lefogadnánk, hogy a későbbiekben megjelenik itt is az 1,4 literes turbómotor 140 lóerővel és 242 Nm nyomatékkal.

A bevezetéssel a márka nem teketóriázik: Koreában már mostantól rendelhető a modell, míg hozzánk valószínűleg csak az év vége felé érkezik majd meg – addigra pedig bemutatkozik testvére, a Kia Stonic is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark