2017. Január 24., Kedd

Frissitve:01:35:03

Minimax – megérkezett a Smart ForTwo és ForFour új generációja

Nyomtatás

Ahogy azt már hónapok óta várni lehetett, végre lehullott a lepel a Smart jövőjét definiáló két új modellről. A ForTwo és a ForFour új generációja közös alapokon, Renault közreműködéssel állt talpra és kezdetben kétféle motorral kínálja a miniautózás presztízsbeli csúcsát.

A félreismerhetetlen formatervvel rendelkező modellek – legyen az kettő- vagy négyajtós – leghangsúlyosabb elemei között köszönthetjük a vaskos hűtőrácsot és a beépített nappali menetfénnyel rendelkező karakteres fényszórókat. Hátrébb haladva a magasan húzódó motorháztető, a hangsúlyosabb övvonal és a még kontrasztosabb vállrész emelkedik ki, amely még jobban hangsúlyozza a hátsókerékhajtás jelenlétét.

A ForTwo hossza 2,69 méter, amelyhez 1,66 méteres szélesség és 1,55-ös magasság társul, mindössze 1873 mm-es tengelytávval. Jó hír, hogy az elődhöz képest ez csak oldalirányban jelent érdemleges változást, méghozzá növekedést, aminek köszönhetően a városállóság megtartása mellett lehet tágasabb az új generáció. Ha már városállóság: a fordulókör rekordnak számító (faltól falig) 7,3 méter. A négyszemélyes ForFour jóval hosszabb, amit a közel 2,5 méteres tengelytáv is jelez, de a manőverezés műveletében neki sem kell szégyenkeznie: két fal között még éppen 9 méteres belül megfordul.

Belül már mérsékeltebb a változás. Miközben fiatalosabb és lendületesebb a kialakítás, az anyagminőség a képek tanulsága szerint az elődök szintjét tükrözi, ami nem feltétlenül jó ómen. A helykínálatról a későbbiekben, de legkésőbb a hivatalos premier helyszínén, az októberi Párizsi Autószalonon tudunk nyilatkozni.

Indulásnál két háromhengeres motor közül lehet választani. Az egy az egyben az elődből érkező, szívó egyliteres egység 71 lóerőt és 91 Nm nyomatékot szorít ki magából, míg a Renault-féle 0,9 literes motor 90 lóerőt és 135 Nm-t tesz le az asztalra. Ha már előjött a francia cég neve, nem árt tudni, hogy a Daimler konszern partnereként az alap is közös fejlesztés keretén belül jött létre, így a Twingo új generációja is a Smartokkal közös technikát hasznosítja. A bevezetést követően a későbbiekben csatlakozik a kínálathoz egy 60 lóerős alapmotor, illetve egy-két éven belül a Twingo RS érkezésével párhuzamosan itt is megjelenik egy izmosabb kivitel.

Az új alapoknak köszönhetően óriási változásnak lehetünk szemtanúi a váltókínálatban. Az eddigi szekvenciális fokozatcserélő helyett immár ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú duplakuplungos egységeket kérhetünk, amely talán a legnagyobb előrelépést jelenti a típus történelmében.

A piaci forgalmazás novemberben kezdődik, és az árakra is addig várni kell. Egyet azonban megoszott velünk a gyártó: a négyajtós kivitel felára valamivel 200 ezer forint felett alakul majd. Egy biztos: a két új típussal újradefiniálhatja pozícióját a Smart és hosszas csendet követően végre kvalitásaiban is izgalmas típussal áll a vásárlók rendelkezésére.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark