Minőségre gyúr – crossover kivitellel frissült a Ford KA+

Nyomtatás

A Ford KA+ Európában csak 2016 közepe óta elérhető, de az amerikaiak máris úgy döntöttek, hogy az EcoSport után a kínálat legkisebb tagja is megérett a frissítésre. Ez persze nem csoda, hiszen az alapokat tekintve más piacokon, más névvel már régebb óta elérhető volt az autó, még ha a magasabb igények miatt az öreg kontinensre készülő változatot át is szabták kissé a mérnökök. A KA+ ráadásul nem csak megújul kívül és belül, hanem egy új változattal is bővül a család, méghozzá a crossoveres Active kivitel képében.

A KA+ ráncfelvarrott változata rögtön felismerhető: még ha a főbb vonalak maradtak is, az új lökhárítók és a hűtőrács finomabb, jobb minőségű összképet fest, mint a frissítés előtti kivitel. Mindez inkább elöl szembetűnő, hiszen ahogyan az ilyenkor lenni szokott, hátul jóval kevesebb a változás. A Fiesta után a KA+ másodikként kapta meg a Ford kínálatában az Active utónevet, és ezzel együtt a mutatós, crossoveres kiegészítőket is: körben műanyag elemekkel, átszabott lökhárítókkal és hűtőráccsal találkozhatunk, és akkor a 23 mm-rel megemelt hasmagasságról és a tetősínekről még nem is beszéltünk – sokat ad látványban az új változat.

Az utastérben mindkét verzió ugyanazokat a módosításokat kapta meg. Akárcsak az összes új és frissített Ford, a KA+ is kapott egy nagyobb multimédiás rendszert, melyen a legfrissebb szoftver fut, mindenféle mobiltelefonos kapcsolódási lehetőséggel megspékelve. A korábban az előző generációs Fiestára hajazó utastér így most az új vonulathoz lett igazítva, aminek köszönhetően modernebb és látványosabb lett minden szempontból. A minőségi javulásra is odafigyeltek a mérnökök, akárcsak korábban az EcoSport esetében is – több a króm és mutatósabbak lettek a betétek is. Új színek és keréktárcsák is rendelhetőek lesznek.

A motorpalettán a Ford 1,2 literes háromhengeres benzinesének 70 és 85 lóerős változatai lesznek elérhetőek, míg dízelfronton az 1,5 literes 95 lóerős egység lesz választható. Mind a három változathoz ötfokozatú manuális váltó jár. A biztonsági asszisztensek sora azért meg sem közelíti a Fiesta szintjét, de cserébe alapáron jár hat légzsák, elektromos első ablakok és visszapillantók, emelkedőn elindulást segítő rendszer és természetesen az Európában már kötelező menetstabilizáló és keréknyomás-ellenőrző is.

Korábban egyébként elérhető volt nálunk a KA+, azonban jelenleg nem rendelhető a kisautó. A frissített verzió mindenesetre néhány százalékkal biztosan drágább lesz majd, mint az elődje volt, és ha minden igaz, akkor először a Genfi Autószalonon mutatja majd meg magát a nagyközönségnek.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark