Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Könnyebb lett, hatékonyabb, ügyesebb, sőt, határozottabb, prémium kiállást kapott – de mégis belül hozott igazán nagy durranást a Volkswagen Touareg új generációja. Egy biztos: a harmadik generációs modell méltán viselheti a márka zászlóshajója címet.

Már-már fájdalmasan hosszúra nyújtott ízelítőhadjárat után a mai napon végre lehullott a lepel a Volkswagen Touareg új generációjáról, amely nem okoz csalódást – sőt, ha úgy tetszik, némileg kimozdul a márka visszafogott komfortzónájából is, egészen szorosan felzárkózva a prémium konkurensekhez.

Hatalmas fejlődésen ment keresztülAz MLB Evo platform legolcsóbb felhasználója (amelynek rokonságában az Audi Q7, a Porsche Cayenne és a Lamborghini Urus áll) az előző generációhoz képest is sokat nőtt. 4878 milliméteres teljes hosszához (+77 mm) 44 mm-es szélesség-gyarapodás tartozik (1984 mm), miközben a teljes modell elenyészően, 7 mm-rel lett alacsonyabb (1702 mm). Ennek hatására az utastér is növekedett, de az akár 697 literes csomagtartó is elképesztő 810 literes térfogatúra hízott. Mindez persze relatív, ugyanis a hátsó üléssor 160 mm-en tologatható (21 fokos skálán dönthető háttámlával), azt pedig egyelőre nem tudjuk, hogy milyen állásban adta meg az adatot a Volkswagen.

48 százalékban alumíniumbólBár nagyobb és formailag kétségtelenül látványosabb lett a modell, a gazdagabb felszereltség dacára is jelentősen csökkent a súlya. A 48 százalékban alumíniumból történő építkezésnek hála az elődnél hasonló motorizáltsággal 106 kilóval nyom kevesebbet a mérlegen a harmadik generáció – ez bizony nem csekély különbség.

A határozott kiállású modell teljesen LED-es fényszórókat kap, a feláras, adaptív mátrixlámpák pedig lámpatestenként 128 LED segítségével biztosítják a helyzetnek megfelelő tökéletes megvilágítást. Bár első ránézésre nem látszik, de az újdonság formaterve valójában az Arteon megoldásának továbbfejlesztett változata, így például a hátsó lámpákon és a fényszórókkal összenővő hűtőrácson is látható a párhuzam.

Hatalmas és látványos kijelzőkA varázslat azonban belül történik, ahol a márkánál soha nem látott minőséget és technológiai színvonalat köszönthetünk. Az opciós listán válogatva akár 12 colos digitális műszercsoportot és hatalmas, 15 colos központi kijelzőt is választhatunk – HD felbontással. Utóbbi olyan nagy, hogy miatta még a légbeömlőket is alacsonyabbra kellett beépíteni – cserébe viszont a funkciók nagy részét egyetlen képernyőn megjeleníti, feleslegessé téve a funkciógombokat és nyomkodás nélkül is átláthatóbbá varázsolva a rendszer történéseit.

Ez pedig csak a kezdet: a felszereltségi listán akár összkerék-kormányzás és éjjellátó rendszer is akad, a szellőztethető ülések fejlett masszázsra képesek, természetesen választhatunk légrugózást is (akár dőlésstabilizálással), a Dynaudio hifi pedig 14-hangszórós, 7-csatornás erősítővel ellátott 730 Wattos dán rendszer. Mindezt a Volkswagen modellekben soha nem látott méretű panorámatető fokozza 1,27 méteres hosszúsággal. Emellett a márka történelmében először a HUD már a szélvédőre vetít, az asszisztens rendszerek pedig mindent tudnak, amit a mai törvények megengednek. A személyre szabást a sportos R-Line kivitel is fokozza, mi azonban az Atmosphere kivitel barna bőrös, fabetétes belsőjébe szerettünk bele.

Kezdetben csak V6-os dízellel - galériaAz új Touareg piaci forgalmazása Európában kétféle V6-os dízelmotorral indul. A 231 lóerős változat (500 Nm) egész jó alapfelszereltséggel szerintünk kb. 16 millió forinttól indul majd (összkerékhajtással és nyolcfokozatú, bolygóműves automataváltóval), ha pedig ennél többre vágyunk, akkor 286 lóerős kivitelben (600 Nm) is pályázhatunk az öngyulladós egységre. Még az ősz folyamán megérkezik a 340 lóerős V6-os turbós benzines (450 Nm), valamint a 421 lóerős, négyliteres V8-as dízelmotor, elképesztő 900 Nm-es nyomatékkal. Egyelőre tisztázatlan, hogy nálunk mikor jön, de lesz egy 367 lóerős összteljesítményű konnektoros hibrid változat is.

A 4MOTION összkerékhajtást is átdolgozták a tervezők: a hajtáslánc maximum 1000 Nm nyomatékot bír, a teljesítmény legfeljebb 70 százalékát előre vagy maximum 80 százalékát hátra beosztva. A 3,5 tonnás maximális vontatási képesség mellett a jármű alját jobban védő offroad csomag is rendelhető. Terepezésnél jól jöhet a négykerék-kormányzás egy méterrel kisebb fordulóköre, valamint a légrugózás akár 70 mm-es (!) emelési képessége. Ennek köszönhetően akár 35/31 fokos terepszögeket, 25 fokos rámpaszöget és 570 mm-es merülési mélységet is fel tud mutatni a típus.

Ezek alapján minden adott ahhoz, hogy a visszafogott presztízst, de mégis luxus tartalmat kereső vásárlók elégedetten bólogassanak a Volkswagen szalonban – egy látványosan agresszív árazás (avagy egy igazán gazdag alapfelszereltség) pedig még jobban meg tudná nyomni a modell szekerét.

Kommentek