2017. Június 28., Szerda

Frissitve:02:31:32

Nem csak egy Golf pótlék - megérkezett a vadonatúj Volkswagen Polo

Nyomtatás

A Volkswagen a nem prémium márkák közül kétségtelenül az egyik, ha nem a legmagasabb szintet képviseli, amit szinte minden kategóriában bizonyít is. Ezúttal a kisautók szegmensének meghódításán van a sor: noha már az előző generációs Polo is erős ajánlat volt, a most bemutatott új generáció bizony minden ellenlábast szeretne maga mögé utasítani, és erre meg is van az esélye – ezt pedig már az azonos alapokra épülő, ám korábban bemutatott Seat Ibiza is előre jelezte nekünk.

A Volkswagen mindig is a kimért formákról volt híres, és nincs ez másként most sem, noha legújabb modelljeikbe – kiváltképp például az Arteonba – már csempésztek némi izgalmat. A Polo a németek legfrissebb formanyelvéből építkezik, így szögletes és letisztult formákkal operál. Az újdonság ugyan inkább evolúciós, mint revolúciós változásokon ment keresztül az elődhöz képest, ugyanakkor már első ránézésre is jóval komolyabb, sokkal inkább egy kompaktra hajazó kiállást kapott – a narancssárga kivitelen megfigyelhető R-Line csomag pedig kifejezetten sportos megjelenést kölcsönöz neki. Az újdonság 14 színben lesz elérhető, és 12 különböző, 14-18 coll közötti keréktárcsák lesznek kaphatóak hozzá.

A felnőttesebb kiállás nem is csoda, hiszen összesen több mint 8 centivel lett hosszabb elődjénél, ami 4053 mm-es értéket jelent – ráadásul a tengelytáv még ennél is többet, 94 mm-t nőtt (2564 mm). Széltében is közel 7 centit gyarapodott az autó, ami pontosan 1751 mm-es adatot jelent, míg az 1446 mm-es magasság közel 2 centit csökkent. Az izgalmakról egyébként néhány ügyesen meghúzott vonal gondoskodik, mint például a hűtőrács díszcsíkjával összejátszó, ám a fényszóróban megtörő LED-es nappali menetfények, vagy a határozottan jelen lévő oldalsó és hátsó árnyéktörő vonalak – és akkor a háromdimenziós hatást keltő hátsó fényszórók grafikájáról még nem is beszéltünk.

Az utastér esetében kétségtelenül a legmodernebb kisautót köszönthetjük az új Polo képében – legalábbis a legmagasabb felszereltségű változatoknál. Az akár teljesen digitális műszerfal, a középkonzol tetejét uraló, a legmodernebb okostelefonos kapcsolódási formákra is képes multimédiás rendszerrel és interneteléréssel is ellátott hatalmas érintőképernyő és a színes betétek modern és jókedvű hangulatot teremtenek. Persze az anyaghasználatnál minden bizonnyal tetten érhetjük, hogy egy kisautóval van dolgunk, de a kategórián belül ezen a téren is a legjobbak közé tartozik majd a Polo. A németek a személyre szabást is szem előtt tartották, ugyanis 13 különböző dekorációs betét, kétféle megjelenési csomag és 11-féle üléshuzat lesz elérhető.

Természetesen a helykínálat is nőtt, amit a nagyobb tengelytávnak is nagyban köszönhetünk. Ugyanakkor odafigyeltek arra is a mérnökök, hogy ne a csomagtér rovására menjen az utasok kényelme, így az elődnél nem kevesebb, mint 71 literrel lett nagyobb a poggyásztér, ami így összesen 351 liternyi űrt kínál – ezzel pedig akár egy kisebb család igényeit is könnyen kielégítheti.

Ahogyan azt már eddig is láthattuk, a Polo a nagyobb testvérek technológiai arzenálját örökölte meg, ami a biztonsági és vezetéstámogató asszisztensek, illetve a kényelmi extrák terén is megfigyelhető. Utóbbiak közül érdemes lehet kiemelni a vezeték nélküli telefontöltőt, a kulcsnélküli nyitást és indítást és a hangulatvilágítást, de az automatikus parkolórendszert és a Beats by Dr. Dre prémium hangrendszert is ide sorolhatjuk – utóbbi egy saját felszereltségi szintet is kapott. Ezeken kívül olyan, a kategóriájában ritkaságnak számító opciókkal is fel lehet majd szerelni az autót, mint az automataváltóval együtt akár megállásra és elindulásra is képes távolságtartó tempomat, a holttérfigyelő, a keresztirányú forgalomfigyelő, a gyalogosfelismerő, a vészfékrendszer vagy akár a tolatókamera – ezek nagy részéért persze fizetnünk kell majd.

Erőforrások tekintetében is rengeteg lehetőség áll majd rendelkezésre, legalábbis, ami a benzineseket illeti, ugyanis dízelből csak egy motor lesz elérhető, két teljesítményszinten – az 1.6 TDI 80 és 95 lóerővel lesz választható, alapáron ötfokozatú váltóval, de az erősebbikhez kérhetünk hetes DSG automatát is. Benzines fronton az 1-literes háromhengeres 65, 75, 95 és 115 lóerővel is elérhető lesz – utóbbi kettő turbófeltöltéssel, míg előbbiek szívó változatban. Ezek közül csak a legerősebbhez jár hatfokozatú manuális váltó, a többieknek be kell érniük ötsebességessel. Ha a 115 tagú ménes sem lenne elég, akkor 1.5 TSI már 150 lóerővel áll rendelkezésünkre, míg a csúcsot a GTI verzió jelenti majd a maga 200 lóerejével, amit a gyáriak 2-literes turbósa biztosít – az összes turbós benzineshez kérhetünk hétsebességes DSG automataváltót, de alapáron a 95 lovast leszámítv hatfokozatú kézi szerkezet jár hozzájuk. Ezeken kívül lesz egy gyárilag gázos kivitel is, melynek 1-literes erőforrása 90 lóerőt bocsát majd rendelkezésre.

Visszatérve egy pillanatra a GTI-hez: a 200 lóerő mellett természetesen a legendás betűhármassal együtt járó többi kiváltságot is megkapjuk, így a piros díszítések és díszvarrások, a sportkormány, a kockás mintázatú sportülések, az alapból 17, de opcionálisan akár 18 colos keréktárcsák és az egyéb sportos kiegészítők is járnak az autóhoz, melyeket a galériánkban látható képeken megcsodálhatnak.

A Volkswagen Polo egyébként ötféle felszereltségi szinten lesz elérhető (Terndline, Comfortline, Highline, Beats és GTI), de természetesen külön-külön is megrendelhetjük majd hozzá a legtöbb extrát. Az újdonsággal kapcsolatban a legsokatmondóbb talán a gyáriak közleménye: „a Polo már nem csak a Golf kistestvére. Már nem az autó, amit az emberek akkor vesznek meg, ha nem engedhetik meg maguknak a Golfot. Az az autó lett, amire már kifejezetten vágynak az emberek!

A képek és az adatok alapján pedig nem tudjuk meghazudtolni a márka marketingeseit, ugyanis a Polo valóban elképesztően jónak tűnik, még ha a végső ítélettel meg is várnánk az első teszteket. Az újdonság egyébként még idén elérhető lesz, és bár az árakról egyelőre nincs információ, jó eséllyel kicsivel drágábban kínálják majd, mint az előző generációt.




Hozzászólások  

 
#3 Peti 2017-06-18 11:34
Jó, ha csak kicsivel lesz drágább, mert a testvér Seat Ibiza sokkal drágább lett, pl. az Ibiza FR azonos felszereltségge l drágább a Leon FR-nél is.
Idézet
 
 
#2 Csaba 2017-06-16 19:23
Hát igen.
A háromajtós változatot én is várom.
Mivel az előző szériából sem R-Line, sem GTI, sem pedig háromajtós változatot nem forgalmazott a Porsche Hungária, így most kíváncsian várom, hogy mit lépnek.
Idézet
 
 
#1 Zsolti 2017-06-16 18:22
Bízom benne, hogy háromajtós kivitelben is elérhető lesz!
És nem csak külföldön!
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark