Nincs megállás – az új BMW X3 bemutatkozik

Nyomtatás

2003-ban az első BMW X3 premierjekor még senki nem hitte volna, hogy ennyire kinövi magát a közepes SUV modellek szegmense, de mára, 1,5 millió eladott példánnyal később ez lesz az egyik legfontosabb prémium hadszíntér. A bajoroknak pedig megérkezett a legújabb csodafegyverük: az X3 új generációja.

A harmadik iteráció az elődök vonalát folytatja megjelenés tekintetében, de a látszólag hasonló vonalak azért sok fejlesztésnek adnak helyet. A nagyobb méretű hűtőrács és a hatszög alakú, LED-es fényszóró épp úgy elárulja az új generációt, mint a teljesen áttervezett lökhárító. Az 5-ösnek és a 7-esnek is alapot adó új platform 5,4 centiméterrel nagyobb tengelytávot biztosít, a 2864 mm-es érték pedig egészen családbarát méreteket sejtet. A típus egyébként így 7 centivel lett hosszabb és másfél centivel szélesebb. Az új modell egyébként az alumínium szélesebb körű használatának köszönhetően 55 kilóval könnyebb az azonos hajtáslánccal szerelt elődnél. Emellett a légellenállási tényező is javult a kategóriában legjobb 0,29-es értékre. Lényegében tehát egyetlen dolog maradt változatlan: az 50:50 arányú tengelyterhelés.

Belül a bajor prémiumgyártó ügyfelei három felszereltségi csomaggal (xLine, Luxury Line, illetve M Sport) és a BMW Individual részleg teljes portfóliójának opcióival szabhatják személyre az egykor kategóriateremtő modell új generációját. Az alapfelszereltség részeként kínált 18” méretű könnyűfém keréktárcsák alternatíváiként az ügyfelek egészen 21” méretig válogathatnak a különféle felnik és gumiabroncsok között, miközben a három felszereltségi csomag nem csupán a karosszéria egyes elemeire, de az utastér hangulatára is nagymértékben hatással van. A még tovább növelt menetkomfortról eközben számos innovatív opció gondoskodik, úgy mint a háromzónás automata légkondicionáló, az Ambient Air légfrissítő csomag, az aktív ülésszellőztetés, a 40 : 20 : 40 arányban osztott hátsó üléssor cargo funkciója, valamint a nyitható panoráma üvegtető. Az alapesetben 550 literes csomagtér a hátsó üléstámlák ledöntésével egészen 1 600 literig bővíthető – ezen a téren tehát nincs változás az elődhöz képest.

A BMW X3 opcionálisan elérhető extrafelszereltségei között újdonságként mutatkozik be a BMW Display Key okoskulcs, amely nem csupán az ajtózárak nyitására és zárására szolgál, de számos járműfunkció, így például a kiegészítő fűtés állapotának megjelenítésére és működtetésére is képes.

Az új X3 futóművével kapcsolatban nagy fejlődést ígér a gyártó: nem csak sportosabb, de egyben kényelmesebb is lett az új hangolás. Ezt segíti elő az opcionális változtatható lengéscsillapítás, az opciós listán pedig az M sport fékrendszert is megtaláljuk. Ha már M: a portfólió csúcsán – a BMW X3 modelltörténetének első BMW M Performance tagjaként – a 360 lóerős M40i áll. Az X4-ből már nagyon jól ismert, pazar hajtáslánc vegyes fogyasztása 8,2-8,4 l/100 km, miközben a 0-100-as sprintet elintézheti 4,8 másodperc alatt.

A szerényebb változatok között megtalálhatjuk a 252 lóerős xDrive30i-t (7,4 l/100 km), valamint ugyanezen kétliteres benzines turbómotor 184 lóerős változatát is, alaphelyzetben hátsókerékhajtással. A dízel paletta 190 lóerővel és összkerékhajtással nyit (5 l/100 km), a kétliteres egység felett pedig a háromliteres sorhatos áll 265 lóerővel és 5,8 másodperces 0-100-as sprinttel. A ZF-féle nyolcfokozatú automataváltó mindegyik változathoz széria.

A számos intelligens vezetést támogató rendszert magába foglaló, félig automatizált járművezetésre összpontosító BMW Personal CoPilot innovációjának részeként az új BMW X3 az aktív tempomat legújabb generációjával (Active Cruise Control), valamint a kormányzó- és sávtartó asszisztenst (Steering and Lane Control Assistant), a sávváltást segítő asszisztenst (Lane Change Assistant, 2017 decemberétől esedékes) és az oldalirányú ütközésre figyelmeztető rendszert (Side Collision Warning) is magába foglaló Driving Assistant Plus biztonsági csomaggal is felszerelhető, amely igazán hatásos felhozatal.

A BMW ConnectedDrive második alappillére a megannyi intelligens szolgáltatás és okosalkalmazás, amelyeknek köszönhetően az új BMW X3 modellhez a BMW Connected teljes szolgáltatás-palettája elérhetővé válik. Az Open Mobility Cloud rugalmas felhőalapú platformra épülő, járműbe integrált digitális koncepció számos okoseszköz (így például okostelefonok, okosórák és táblagépek) rendszerbe kapcsolásával segíti a bajor prémiumgyártó ügyfelének személyes mobilitását. A technológia például folyamatosan figyeli a BMW ügyfelének okostelefonjában elmentett naptár-bejegyzéseket, az előre egyeztetett találkozókat pedig úti célként emeli át a jármű navigációs rendszerébe. Indulás előtt a szolgáltatás feldolgozza a tervezett útvonalra vonatkozó valós idejű forgalmi információkat, a pontos célba érkezéshez pedig időben figyelmezteti a felhasználót az indulásra – már amelyik országban ez elérhető a típushoz. A 10,2 colos központi rendszer a szokott vezérlő mellett érintéssel és gesztusvezérléssel is irányítható.

A premiert követően várhatóan még az idei év végén megérkeznek az első új X3-asok hazánkba, árak terén pedig csak kis mértékű változásra számíthatunk – illetve a gazdagabb extrázottság miatt kerülhet többe az új közepes SUV.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark