Pickup csúcstalálkozó – a Mercedes-Benz X-osztály bemutatkozik

Nyomtatás

A Mercedes-Benz új területek felé nyit. Igaz, a haszongépjárművek eddig sem álltak távol a márkától, de az új X-osztállyal így is elsőként tör be a pickupok piacára. A csillagos platós a Nissan Navara alapjain kínál sokszínű, felfelé törekvő alternatívát.

A Nissan és a Mercedes-Benz közös projektjéből létrejövő pickup a Navara fölé törekszik – a gyártó elmondása szerint mind anyagminőségben, mind pedig tulajdonságokban többet kínál majd az X-osztály. Kívülről például letagadható a rokoni viszony – egyedül a karakteresen alacsonynak tűnő plató lehet árulkodó. Egyébként teljesen új, jól beazonosítható arcot hord magán a modell, amelyet felszereltségtől függően több króm is díszíthet. A széles kínálattal (Pure, Progressive, Power csomagok) az a célja a márkának, hogy kiszolgálja a strapás, munkás bevetésre készülő ügyfeleket, valamint a többcélú modelleket kedvelő, de magas pozícióra törekvő vásárlókat is.

Az X-osztály 5,34 méter hosszú lesz, amelyből a tengelytáv 3,15 métert tesz ki – utóbbiban közösködik, előbbi tekintetében viszont 4 centivel felülmúlja a Navarát. Az 1,92 méteres szélesség 7 centis pluszt takar – ez pedig a helykínálaton is tetten érhető lehet. A modell 1042 kilogrammos terhelhetőséget kínál, szabad magassága pedig Európában alapból 222 mm. Az X-osztály 45 fokos emelkedővel, közel 50 fokos oldaldőléssel és alapból akár 60 centiméter mély folyókkal, tavakkal is megbirkózik.

Belül a Mercedes-Benz-re jellemző formák köszönnek vissza, melyekből kiemelkedik a középkonzolon trónoló, alapból 5,4, felár ellenében 8,4 colos központi rendszer. A felszerelhetőség példás, számos asszisztens rendszer, elektromosan állítható bőrülések, LED-es fényszórók, 360 fokos kamerarendszer és sokszínű digitális kapcsolódási forma is megtalálható a kínálatban.

Már a piaci startnál egészen sokszínű motorpalettával indít az X-osztály. Az X220d és az X250d a jól ismert, Renault-féle 2,3 literes négyhengeres turbódízelt takarja egy és két turbóval, 163 illetve 190 lóerős teljesítménnyel. Előbbi kizárólag hatfokozatú kézi váltóval lesz elérhető, míg utóbbihoz hátsó- és összkerékhajtással egyaránt kombinálható lesz a hétfokozatú, bolygóműves automataváltó. 2018 közepétől érkezik az X350d, amely a gyártó kínálatában jelenleg elérhető háromliteres, V6-os dízelmotort takarja 258 lóerővel és 550 Nm nyomatékkal – és kizárólag a 7G-TRONIC automatával.

Az első független és a hátsó többlengőkaros merevtengelyes felfüggesztés különlegessége, hogy laprugók helyett a Navarához hasonlóan itt is tekercsrugókat találunk, amelyek a viszonylag nagy nyomtávval (elöl 1632, hátul 1625 mm) stabil, kiszámítható viselkedést, és az átlagosnál jobb kényelmet ígérnek. További személyautós vonás, hogy elöl-hátul egyaránt tárcsafék van, elöl 320, hátul pedig 308 mm átmérőjű tárcsákkal. A négyhengeres modellekhez kapcsolható összkerékhajtás lesz 100 százalékra zárható hátsó differenciálmű és terepfelező opciójával, míg a később érkező V6-os állandó összkerékhajtással és még fejlettebb terepképességekkel jön.

A modellt a nagyközönség először a szeptemberi Frankfurti Autószalonon láthatója, utána pedig várhatóan még az év végén elérhető lesz nálunk. A németországi árak alapján jócskán 11 millió forintos indulóárra számíthatunk, de a piacok közötti nagy eltérések miatt ez változhat.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark